Daca banii sunt de la Uniunea Europeana si sunt gratis de ce sa nu ne batem joc? De ce sa nu-i bagam in buzunare? Orice agentie de publicitate din Romania si aici ma refer la top 10 ar fi livrat ieftin si bine. Ar fi acoperit partea strategica si n-ar fi fost nevoie de niciun studiu care sa ne vorbeasca despre perceptiile asupra Romaniei si care sa coste sute de mii. Perceptiile europene asupra Romaniei se oglindesc in politicile externe: vezi schengen, rromi etc.
Barba Iorgu din Gokceada (Turcia) ne-a intampinat zambitor, exclamand: - Ceausescu!!!
Repet, o echipa romaneasca de cativa oameni ar fi livrat ceva mai aproape de adevar! Daca adevarul Romaniei e in natura de ce nu ne-am apropiat de limbajul vizual al geniilor care s-au inspirat din natura: Brancusi, Enescu, Grigorescu, simbolistii romani. Daca nici Brancusi n-a facut sinteza vizuala cine naiba a mai facut? Un milion l-am rezolvat simplu. Au mai ramas saptezeci si cinci. Cine se pregateste? Se pregateste cine stie sa faca cel mai bun "para-ndarat".
Explore the Carpathian garden. Wow! Ar fi fost o varianta mult mai ieftina si mai eficienta din punctul meu de vedere. Cu o licenta cumparata de la Carlsberg ar fi mers un slogan de genul: Romania, probably the best bribe in the world!!!
PS. Nu cred ca e timpul pierdut ca o serie de agentii din Romania sa-si incordeze muschii si sa ne arate care ar fi fost un logo si un slogan mai aproape de adevar.
PS2. Ce nu par sa inteleaga cei care comanda logo-uri este ca un brand nu are o valoare intrinseca, ci aceea data de munca oamenilor care il formeaza. Apple este Steve Jobs, Google e Brin si Page, Nike este o liniuta care a costat 50 de dolari, Ford este numele unui om care a muncit 16 ore pe zi si a avut 160 de brevete de inventii, iar Rolling Stones s-ar fi putut numi oricum cu conditia sa fi compus aceleasi piese.
Brandurile sunt facute de oameni. Brandurile sunt oamenii. In cazul nostru, cine sunt oamenii?
UPDATE.
in virtutea conceptului de " benefit of a doubt" si ca sa nu fiu considerat un caine care latra in vant iata explicatiile furnizate publicitarii care au asistat ministerul turismului aici
mi-a placut mult partea asta:
RăspundețiȘtergere"Ce nu par sa inteleaga cei care comanda logo-uri este ca un brand nu are o valoare intrinseca, ci aceea data de munca oamenilor care il formeaza. Apple este Steve Jobs, Google e Brin si Page, Nike este o liniuta care a costat 50 de dolari, Ford este numele unui om care a muncit 16 ore pe zi si a avut 160 de brevete de inventii, iar Rolling Stones s-ar fi putut numi oricum cu conditia sa fi compus aceleasi piese."
ai perfecta dreptate !
RăspundețiȘtergereSa stii ca totusi brandurile au o valoare intriseca (care se transpune chiar in bani, in banii veti din partea turistilor in acest caz).
RăspundețiȘtergereEste adevarat ca in spatele oricarei marci sta un om, insa o marca de tara este net diferita fata de marcile din exemplele tale.
Ceea ce e dureros este faptul ca exista destui oameni de branding capabili in tara asta, insa nu are sens sa spun aici ca nu ii intreaba nimeni nimic si sunt tratati cu indiferenta.
forget the carpathians, explore the parrots!! :)))
RăspundețiȘtergerePS2 si, mai ales, ultimele tale cuvinte fac intreaga esenta. Dar ce putini se intreaba asta!
RăspundețiȘtergereIn anul 2 de facultate am avut tema la un seminar sa propunem un brand de tara pentru Romania, sincer nimeni nu vrea sa stie ce a iesit...o varza totala :))
RăspundețiȘtergereBrandul de tara este totusi diferit de cel al unei marci, de exemplu cred ca spaniolii au marea ca brand si da ar fi mers Carpatii la noi, sau Bucegii daca tot s-a prabusit un avion pe acolo si acum e mare valva in legatura cu acest subiect.
Am si eu o intrebare: prin Timisoara cand o sa va vedem? Anul trecut cand ati venit eram cu cea mai buna prietena la spital(si-a rupt clavicula :( ).
RăspundețiȘtergeream avut norocul si bucuria de a lucra si a ma plimba prin aceasta Romanie a noastra, este prea frumoasa pentru a o lasa singura si totusi noi o stricam...
RăspundețiȘtergereare dreptate poate daca brandul era facut de romani nu avea scris cu litere mai ROM ci tot numele ca romanii oricum sunt confundati in alte tari cu romi si acum a trebuit sa introduca acest cuvat si in brandul de tara:(
RăspundețiȘtergereCu brand, fara brand (furat), Romania tot ea ramane... Vezi articolul
RăspundețiȘtergereDemocrat-liberalii s-au săturat de guvernare?, pe
http://taxapenonvaloareaadaugata.blogspot.com
Romania. Embrace the nature (ospitalitate si natura). Where the myths are alive (mitologie). How about harmony? (senzatie) :) Romania. Where the East meets the West (cultura). From sand to summit (geografie). Lovers' land. (de ce nu?) :)... facem un site unde oricine sa puna idei de diferentiere, mesaje, actiuni de promovare, sloganuri si logo-uri?
RăspundețiȘtergereIn anumite situatii trebuie sa treci peste jena de a deranja poate pe cineva cu o astfel de rugaminte, dar e ceea ce am facut eu, am trecut peste asta si va scriu urmatoarele:
RăspundețiȘtergere…Pe Ea o cunosc de pe bancile liceului, o fiinta delicata, inteligenta si generoasa, genul de prietena pe viata; pe El il stiu de la Ea, baiatul acela sensibil si bun, care s-a indragostit de Ea la 17 ani si iubirea lor a crescut frumos de atunci, de 12 ani… timp in care s-au casatorit, au adus pe lume o minune de copil, o fetita de 8 luni si incepusera cei mai frumosi ani din viata lor…pana cand… a aparut dezastrul…lui Cevi-asa ii spun prietenii (Florin Gavrila -asa il cheama pe El) i s-a descoperit o malformaţie arterio-venoasă la creier si poate sa nu-si mai vada niciodata fiica si sotia…pentru el, familia si prietenii lui a inceput cursa contra cronomentru…Va rog mult, cititi aici povestea lui si cum putem ajuta! http://www.sarpente.ro/2010/07/cel-mai-trist-lucru-pe-care-l-am-scris-vreodata.html#co
Poate redirectionati va rog acest apel catre persoane care pot ajuta macar cu 5 euro si chiar o sa faca asta-"din putin se face multul", eu doar va cer ajutorul, mi s-a parut un demers normal pentru cineva care vrea sa ajute!
Multumesc frumos!
Oana Ion
Asa este Tudor , brendurile sunt oameni. Dar, cine sa inteleaga asta ?
RăspundețiȘtergereAm spus tot la mine, pe blog. Titlul e la fel.
RăspundețiȘtergereDa-i naiba! Problema e ca noi tot acolo vom ajunge.
eu as fi incercat: Rromania, etc...
RăspundețiȘtergerebrand-uri avem destule insa nu prea se pricep oameni, si poate nu vor sa asa in fata...datorita tarii asteia bolnave
RăspundețiȘtergerebucura-te ca a zis "ceausescu" si nu "gutzaaaa"
RăspundețiȘtergereCum ar putea sa ajunga oameni corecti in conducerea acestei tari?
RăspundețiȘtergere