miercuri, 31 martie 2010
Despre un Om care nu mai era Om.
luni, 29 martie 2010
Ah, copilaria...
Mesaj catre Can Can
Formularea celebra "artistul a postat pe blogul sau" pare sa le fie de ajuns domnilor de la Can Can care refuza sa faca distinctie intre continutul propriu (cel mai adesea bazat pe "pamflete") si continutul altora.
Altminteri sunt convins ca se considera jurnalisti, posesori de deontologie etc. Nu astept vreo scuza sau vreo reparatie. Ar insemna sa-mi proiectez asteptarile prea sus.
duminică, 28 martie 2010
Noul meu prieten :)
PS. Aveam mare nevoie de zambetul lui :)
hotel particulier secolul 19
bicycle bicycle
sâmbătă, 27 martie 2010
Oh, Paris...
joi, 25 martie 2010
La revedere, Tudor
Ma ridic de la masa si ma duc la toaleta. Ma uit in oglinda. Nu, n-am sa mai pot privi niciodata ochii aia albastri, curati. Nu, nu in prezent. La revedere, Tudor.
Ploaie de Paris
va implor folositi casti. sau boxe, cat de cat.
Asculta mai multe audio Vedete
miercuri, 24 martie 2010
De unde fura americanii muzica de film:)
marți, 23 martie 2010
Joshua Bell: “Superstar” al muzicii clasice, cavaler al Cruciadei Culturii
Programul recitalului
Johann Sebastian Bach – Sonata nr.3 BWV 1016 in Mi major
Ludwig van Beethoven – Sonata op.30 nr.2 in do minor
Maurice Ravel – Sonata in Sol major
Si de aceasta data arma noastra este cultura. Pentru cateva ore muzica clasica va reduce la tacere uratul. Acordurile unei viori Stradivarius vor rasuna in Sala Mare a Ateneului Roman. Frumosul va fi repus in drepturi de catre unul dintre cei mai mari violonisti ai lumii.
Un “superstar” al muzicii clasice
Timp de peste doua decenii, Joshua Bell a fermecat publicul meloman din intreaga lume. Violonistul a castigat un renume national la varsta de 14 ani intr-un apreciat concert alaturi de Riccardo Muti si Orchestra Philadelphia. Au urmat interpretari sub bagheta unor dirijori de renume alaturi de cele mai mari orchestre ale lumii. Prestigiosul Avery Fisher Career Grant, dar si un Premiu Grammy au confirmat prezenta sa unica in lumea muzicala.
Joshua Bell canta la faimoasa vioara Stradivarius supranumita "Gibson ex Huberman". Instrumentul, cu o vechime de 300 de ani, are o bogata istorie in urma sa.
Interesele sale diversificate i-au faurit violonistului o cariera dincolo de sobrietatea salilor de concert, conferindu-i titlul de “superstar” al muzicii clasice. Joshua Bell a fost implicat in crearea partiturii pentru filmul “The Red Violin” pentru care John Corigliano a castigat Premiul Oscar. Coloana sonora a filmului “Ingeri si Demoni” ii poarta de asemenea semnatura. Nu in ultimul rand, Joshua Bell a fost unul dintre primii artisti de muzica clasica care a lansat un videoclip pe VH1.
In 2009 artistul a concertat in cadrul Festivalului International George Enescu in fata unei sali arhipline. Acum, Joshua Bell revine la Bucuresti. Pe 11 mai artistul va fi acompaniat la pian de catre Sam Haywood.
Urmandu-l pe Chopin
Publicul meloman din intreaga lume a apreciat in unanimitate virtuozitatea lui Sam Haywood. La varsta de 13 ani a obtinut locul II in cadrul concursului BBC Young Musician of the Year. A urmat prestigiosul Premiu Isserlis inmanat lui Sam Haywood de catre Societatea Filarmonica Regala din Londra, dar si o lunga perioada de studiu la Viena sub indrumarea pianistului Paul Badura-Skoda. De-a lungul timpului, Sam Haywood a sustinut o serie de recitaluri pe pianul Pleyel, instrument care ii apartinuse chiar lui Frédéric Chopin.
Biletele se gasesc pe eventim.ro, in librariile Humanitas si Carturesti. Evenimentul se bucura de sprijinul Uniunii de Creatie Interpretativa a Muzicienilor din Romania. Mai multe informatii despre recital se gasesc pe www.cruciadaculturii.ro.
Cruciada Culturii este o initiativa Agentia de Vise, agentie care concepe si implementeaza strategii de promovare a produselor prin cultura si entertainment, atat pe media clasice, cat si prin campanii creative de Internet marketing.
Scandal la Notre Dame. In postul Pastelui.
luni, 22 martie 2010
Sinteza lui Menuhin
Yehudi Menuhin - 1979
duminică, 21 martie 2010
Duminica. Bomba.
In cafenele din jur cotcodaceala turistica se manifesta nestanjenita. E viata, viata care pulseaza orice ar fi, viata care erupe ca un vulcan, e viata care nu poate fi oprita sa se nasca si sa creasca. E viata care castiga inca...
vineri, 19 martie 2010
Au stins turnul
joi, 18 martie 2010
industry of advertising
miercuri, 17 martie 2010
marți, 16 martie 2010
A fost odata prietenie si compasiune...
-------------------
Cand am citit acest pasaj ieri seara intr-o carte despre Enescu la biblioteca Pompidou mi s-a pus un nod in gat. Apoi m-am intrebat ce mai inseamna prietenia in ziua de azi. Si m-am mai intrebat daca am macar un prietem care sa faca asta pentru mine. Raspunsul a venit sa dezvaluie o bogatie imensa: cred ca am trei...
duminică, 14 martie 2010
sâmbătă, 13 martie 2010
Multumiri
vineri, 12 martie 2010
Despre proces
Sentimental, iarasi nu sunt foarte multe lucruri de spus. Si asta pentru ca in asemenea momente esti foarte singur. Dimensiunea implicarii intr-un proiect nu poate fi inteleasa decat de participantii la acel proiect.
N-are niciun rost sa explic cat si cum am muncit la proiectul Vama Veche. Mereu se vor gasi "critici" care vor rastalmaci. N-are rost sa spun ca am scris toate textele cantecelor, mai putin vreo trei, si n-are rost sa mai spun ca am compus peste cincisprezece dintre ele de unul singur. Aceste lucruri nu conteaza caci pe declaratiile de la Uniunea Compozitorilor scrie clar muzica si text Vama Veche. In justitie actele conteaza si nu adevarul din spatele lor chiar daca e demonstrabil. Nu, dimensiunea implicarii intr-un proiect nu poate fi inteleasa decat de participantii la acel proiect.
Poate ca oamenii se asteptau sa-mi urlu ndereptatea prin presa si sa arunc cu pietre in Justitia romana. Nici gand. Am crescut intr-o familie in care s-au predat mereu lectiile discretiei si ale demnitatii.
Nu sunt revoltat acum. Nu. Sunt indurerat si atat. S-ar putea vorbi multe despre proces si precedentul creat caci da, s-a creat un precedent periculos fiindca procese similare se vor judeca dupa modelul acesta.
Imi vine in minte acum o declaratie a unuia dintre secretarii ONU, U-Thant: Nu exista prietenii vesnice, nu exista dusmanii vesnice, exista interese vesnice.
Ceva pentru tinerii care vor sa faca o trupa. Daca as fi extrem de furios v-as spune sa aveti grija atunci cand va apucati de muzica. Sa semnati contracte intre voi si sa aveti grija sa va inscrieti compozitiile exact asa cum au fost facute si poate v-as mai spune sa va delimitati clar obligatiile si drepturile in cadrul trupei, ca sa nu aveti surprize mai tarziu si poate v-as sugera sa semnati un acord de interpretare, in caz ca va despartiti.
Daca v-as spune asta as fi insa cel mai mare IDIOT. Si atunci va spun asa: daca faceti o trupa fiti fericiti pentru fiecare moment, pentru fiecare clipa de reusita. Bucurati-va si plutiti dupa primul vostru concert, faceti muzica pe care o simtiti si incredeti-va unii in altii si jurati-va dragoste pana la moarte. Impartiti totul ca fratii si nu lasati pe nimeni sa stea intre voi si muzica voastra. Nimic sa nu abata cursul pasiunii voastre, transformati fiecare nota in prietenie. S-ar putea sa dureze pana la moarte sau doar zece ani. Dar daca nu incepeti din iubire atunci n-o sa scrieti niciodata Nu am chef azi sau Epilog.
Am sa inchei spunand din nou ca ma doare. Cred ca sunt momente in care trebuie sa-ti recunosti sentimentele si sa le accepti. Dar durerea de astazi ma face sa va promit ca nu voi renunta la a-mi redobandi dreptul de a interpreta piesele la care am muncit si ale caror versuri le-am scris.
Pana atunci ne vedem la concerte si intr-o saptamana, doua, va invitam sa ascultati pe radiourile care il vor difuza, noul single VAMA. Se numeste Cantec de gasit.
Am sa ies putin, acum. Dupa ziua de azi am nevoie de o plimbare. Si de putina iubire pe care s-o respir. Am s-o iau usor pe stradute si-am sa ma indrept spre Champ du Mars. Rue de l'Exposition, rue St. Dominique, avenue Rapp.... Dintr-o data - surpriza cunoscuta dar mereu neasteptata- se va ridica in fata mea turnul, eternul turn, ca un simbol falic se va ridica in noapte, idolul la care se inchina toti indragostitii Parisului si care respira acum acelasi aer cu mine.
Asculta mai multe audio Divertisment
marți, 9 martie 2010
23 de milioane de Ingeri
Marturisesc ca prima reactie a fost o strangere de inima, consecinta a unei substitutii ad hoc. Mi-am imaginat cat de dureros trebuie sa fie pentru acea femeie. Dupa cateva momente, am scuturat prejudecatile asternute pe umerii mei de o societate in care, multi ani in intunericul prilejuit de reprimarea variabilelor sexualitatii, nu s-a aprins nicio lumina care sa ne arate si alte drumuri. Am realizat subit dimensiunea cantitatii de intoleranta cu care eram dispus sa jonglez cand cei doi au aparut pe peron.
Ba, mai mult, riscam sa emit si verdictul suferintei si sa-l proiectez asupra femeii care isi vedea de drum impreuna cu fiul ei. Nu se citea pe fata ei nici suferinta si nici povara. Astea erau doar in capul meu. De unde puteam eu sa stiu ca intr-un oras in care comunitatea gay se simte in siguranta, iar membrii ei se exprima si traiesc normal, femeia de pe peron poarta cu sine drama vietii. Si atunci m-am gandit la altceva. Toleranta nu este o notiune universala. Variabilele ei sunt multiple si tin de o gramada de factori de la cultura, civilizatie si pana la parcurs istoric. Dupa cincizeci de ani de comunism in care principala preocupare a sistemului a fost eradicarea valorilor morale si spirituale care au prins contur la umbra monarhiei, mai ales in perioada interbelica, nu putem pretinde ca aceasta stagnare si involutie morala sa ne faca toleranti.
Europa nu tine insa cont de trecutul nostru si ne vrea brusc liberi la minte si intelegatori. Nu se poate, nu se va putea prea curand. Nu poti sa-i ceri maistrului de la uzinele 23 August care si-a crescut copiii (generatia noastra) subtilizand diverse subansambluri sa inteleaga ca era gresit sa fure atunci. Trebuia sa traiasca, nu? Nu poti sa ceri subconstientului colectiv sa-si schimbe perceptia fata de un aspect sexual care acum douazeci de ani era infractiune si se pedepsea conform codului penal.
La fel cum nu poti sa-i explici lui Adrian Nastase ca nu se face o spaga de milioane de euro la fiecare privatizare si ca un prim ministru ar trebui sa fie un exemplu de corectitudine. Atitudinea politicienilor fata de resursele statului nu e altceva decat atitudinea urii de clasa proletare care devalizeaza si incendiaza conacele rusilor albi. Doar ca statul suntem noi. Comunismul ne-a scos asta din cap. Si cercul vicios se invarte ca un carusel intr-o zi de primavara.
Toleranta este rodul civilizarii. Nu i-o poti imputa unui popor crescut cu cizma pe grumaz. Ar insemna sa ne ridicam cu totii la dimensiunea morala a lui Nicolae Steinhardt or cine a mai vazut douazecisitrei de milioane de ingeri pe Pamant?
Se ridica insa o alta intrebare. Cat de toleranta este Europa cu incapacitatea noastra de a fi toleranti? Oare provocarea suprema nu este tolerarea intolerantei? Cat de mult e dispusa Europa sa inteleaga ca noi nu avem RESURSELE de a accepta lucruri pe care inca nu le intelegem?
Sistemele legislative pedepsesc infractiunile tiganilor si romanilor in diverse tari. Dar oare cat timp au europenii civilizati sa faca exercitiul de imaginatie al unui sistem care a stramutat oameni si a predat lectia dura a supravietuirii imbiband-o in genele urmasilor? Cine discrimineaza la umbra aparentei condamnari a discriminarii? Oare cand parizianul de rand se duce acasa dupa ce a traversat orasul plin de arabi, magrebieni si tigani si a impartit zambete politicoase in stanga si in dreapta mai are puterea sa nu compare imaginile de peste zi cu Parisul de acum zece ani? Greu de spus...
luni, 8 martie 2010
duminică, 7 martie 2010
Sunday Paris
sâmbătă, 6 martie 2010
Inchideti ochii si ascultati. Puteti calatori gratis.
vineri, 5 martie 2010
It's classic in Paris
Sent via BlackBerry from Vodafone Romania
joi, 4 martie 2010
miercuri, 3 martie 2010
Responsabilitate culturala corporatista?Nu in Romania.
Update
Hai sa nu confundam responsabilitatea sociala cu responsabilitatea culturala.
Cineva spunea aici ca arta in Romania nu aduce profit. Credeti ca fostul fotbalist Ilie Dumitrescu nu face profit cu galeria lui de arta? Eu sunt convins ca face si il admir pentru acest tip de "business".
Un alt exemplu viu ca arta face profit e acela al lui Ion Barladeanu. Ia uitati-va aici.
Companiile sunt facute de oameni. Iar oamenii au diferite grade de cultura. Cei cu un grad mai ridicat aleg sa directioneze bugete spre a o sprijini, ceilalti nu. Simple as that.
marți, 2 martie 2010
Acordeoane la Paris
Un soi de "bine ai venit, stai linsitit, nu-ti dam ocazia sa te instrainezi".
Huruitul metroului, plansetul acordeoanelor, tiganii, calatorii autisti, peretii nedefiniti ai tunelului, oboseala de dupa drum, toate conduc catre acea stare familiara de impersonalitate, ca un soi de peron dintr-o halta uitata pe undeva intre doua statiuni de la munte. Mereu te napadeste gandul obisnuintei cand trenul care te duce la schi se opreste in halta aia. Faci aceleasi lucruri: iti verifici bocancii, privesti la varfurile manusilor si asculti amuzat zgomotul fasului prilejuit de miscarile plictisite ale corpului tau. Pe scurt, nu faci nimic in asteptarea momentului in care vei face ceva.
"St.Michel-Notre Dame", se aude inregistrarea vocii de femeie frantuzoaica politicoasa. Cobor fara sa realizez sutele de ani care se ascund in spatele celor doua cuvinte. Imi tarasc bagajele cu aceeasi stare zero, prilejuita de acordeoane, drum, calatori autisti, huruitul metroului. Ma indrept spre lumina.
O orchestra de paisprezece mii de viori si suflatori imi suna deodata in ureche. Chiar in momentul in care picioarele mele au parasit si ultima treapta a scarii ce urca de la metrou. E orice muzica din lume care te inalta si-ti face maruntaiele sa vibreze rivalizand cu sufletul. Scad in greutate. Zambesc. Inspir de patru ori mai adanc. E de patru ori mai mult loc in mine. Simt lumina in celule. Dragoste in oase. Licurici pe vene si mii de canoe pe artere.
In fata mea, asa cum stau, impovarat de genti se inalta majestuoasa catedrala Notre Dame. Sena curge agale si confirma plictisita: esti la Paris. Bine ai venit, tinere. Amesteca-te cu miile de oameni care sunt aici pentru tot atatea mii de motive. Eu imi vad de drum, mi-a parut bine, ma numesc Sena. Au revoir!
Da, iesirea de sub pamant la Paris e mai mult decat revenirea la viata. E un soi de proiectie automata in trecut ca si cum tu ai fi singura din miile de flori care lipseste de pe covorul tesut de mana de o frumoasa tunisiana intunecata, victima sarmului irezistibil a unui capitan in trecere al armatei franceze colonialiste.
Revin...