[ascunde postari]
arhiva

rss | facebook | twitter | vama | contact

joi, 23 august 2012

Camerista mi-a dat visele la spalat

Atatea vise abandonate in camere de hotel. Fumul de tigara nu e atat de inofensiv. Pare ca se pierde prin aer, dar nu e chiar asa, se agata disperat de buricele degetelor. Ceva s-a schimbat abrupt. Camerista a infasurat visele odata cu cearsafurile. I-am spus ca nu le vreau schimbate. Visele, nu cearsafurile. Nimic nu straluceste la fel de la o zi la alta. Pamantul se invarte si tremura. Nimic nu sta in loc, totul e relativ, pana si visele isi schimba infatisarea. Se aburesc ca o fereastra de cabana iarna, isi pierd virilitatea, sclipirile lor de acoperis lovit de soarele Atenei se imputineaza. Visele sunt spermatozoizi. Milioane pleaca la drum, din cand in cand cate unul ajunge sa fecundeze un destin. Se mai nasc si monstri. Viata merge inainte. Pe Hitler nu l-au infrant nici americanii, nici rusii. L-a infrant viata. Cel ce vrea sa ucida isi doreste asta mai putin decat cel care vrea sa traiasca. Viata si-a dorit mai mult victoria. Apoi a venit Stalin si a omorat treizeci de milioane de rusi. Copiii de azi viseaza la comunism. Caruselul istoriei se invarte demonic. Nicio generatie nu priveste o rotatie completa. Oamenii vor sa vada ca sa creada. Se da lumina la kilogram. Dar, va rog, priviti. Priviti la acest grup de oase apartinand unor detinuti politici vinovati de prea multa cultura. Vai, vai, ce tragic. Asa ceva nu se mai poate intampla acum. Noi am vrea tare mult sa mai bagam o fisa. Poate ca noua au sa ne cante altfel. Sa mori tu! Ia incerca. N-au cum sa vada. Caruselul istoriei nu face o rotatie completa. Camerista mi-a luat visele. Odata cu cearsafurile. Pe naiba. Muzica anilor saizeci. Smokinguri. Femei frumoase si inaccesibile. Era o vreme cand femeile erau inaccesibile. Ca un drum forestier interzis. Oare unde o duce? Un drum forestier pana in inima femeii iubite. Inaccesibil. O femeie poate sa te tina in brate toata viata fara sa stii ca nu te iubeste. Reformulez. O femeie te poate tine in brate toata viata si-ti da sa sugi iluzia ca te iubeste. Si o sugi. Iluzia asta. O sugi ca pe tata lu' maica-ta. Si cand te gandesti ca alegerile nu ne apartin. Vreau aia, aia si aia. Vrei pe dracu'. Vrea ala micu de cinci ani care n-avea ce trebuie. Ce trebuie? Nimic nu trebuie. Dumnezeu stie ce trebuie. Si Dumnezeu a zis: sa se faca lumina! Apoi omul care e facut dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu, hop si el. A vrut sa se faca lumina. Si a inventat becul. Omenirea asta prea a luat-o ad literam. Intunericul ala isi avea rostul lui. Dormeam mai mult iarna, ne trezeam devreme vara. De cand cu becul s-au dat multe peste cap. Peste care cap? Ala care se impute primu', ar zice un betiv hatru. Si femeia aia e in stare sa se uite o viata intreaga la tine si sa nu te iubeasca. Camerele de hotel stiu asta mai bine ca noi. Multe femei au iubit cu adevarat de-abia in camerele de hotel. Au zambit acasa si au iubit pe fuga in camerele de hotel. Nu, nu sunt obsedat de chestia asta, dar cred ca minciuna e repartizata in mod egal. Minciuna e peste tot. Mai e si chestia asta cu iubirea. Toti vorbim despre iubire, da' nimeni nu stie exact cum arata. Pune o suta de oameni sa-ti defineasca iubirea si vei avea o suta de definitii. Noi nu cadem de acord asupra unei cani. O, iubirea. A fost o data o gara in care nu venea niciun tren. Ce naiba a facut camerista aia cu visele mele? Prea multe aparate de fotografiat. Prea multe fotografii. Aproape ca viata nu mai are spatii pentru sine.

29 de comentarii:

  1. numai bine!!! asa s-a facut loc pentru altele , in alta camera , cu asternuturi curate! ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Camerele de hotel si "pet" adica cainii dragii de ei daca ar putea vb :):P frumos eseu:0

    RăspundețiȘtergere
  3. Minunat!Astazi am avut o zi foarte grea,multe probleme si oameni care nu stiu ce e aia bunatate si respect....mi-ai adus zambetul pe buze cu aceste randuri,esti un om si un scriitor minunat:)Sa ai o seara linistita si frumoasa!

    Cu drag,

    Emma Tudose,cel mai mare fan Vama:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Superb. Ai talent la scris, fie ele versuri, fie proza. Este una dintre lucrurile care imi place sa le fac cand am timp, sa citesc ceea ce scrii tu aici. Imi pare rau ca, in ziua de azi copii nu mai "stiu" sa citeasca, dar nici sa scrie. Vor vedea ei peste cativa ani ce rau va fi de ei...

    RăspundețiȘtergere
  5. Copile , dat fiid ca admiti ca Nu avem toti aceeasi acceptiune despre iubire , ca o privim si o intelegem diferit , cum poti spune ca "O femeie poate sa te tina in brate toata viata fara sa stii ca NU te iubeste"? Cine spune ca NU te iubeste ? Tu ? Atunci poti spune ca din puntul TAU de vedere NU te iubeste ! Cu alte cuvinte e ca si cum eu ti-as spune sincer ca am mancat mere albastre. Poate ochii mei sunt defecti , poate mi-am repetat pana m-am convins ca merele mancate sunt altastre , poate asa mi-a fost prezentata culoarea lor in copilarie . Merele sunt albastre . Eu iti spun sincer deci ca merele din care tocmai am muscat , care mi-au excitat papilele gustative si care mi-au dat o stare de satietate si de bine sunt albastre . Pentru mine e real . Cum imi spui tu ca nu sunt ?

    RăspundețiȘtergere
  6. salutare tudor! tu chiar esti e cale de disparitie in generatia ta. esti printre putinii oameni care gandesc. de fapt, daca ar fi sa dam crezare lui T.S.Eliot, generatie nu inseamna musai oameni ai aceluias an,leaturi, contngenti, ci oameni care se leaga intre ei prin ceva comun, de preferat un interes comun....permite-mi sa spun asadar, generatia noastra. pt ca si eu prefer sa cred ca inca gandesc. nu ma intreba acum ce, poate m-as prinde si eu de celebrul raspuns al lui socrate. dar simt ca as avea si eu ceva de spus lumii acesteia dezorientate. cred ca ti-am mai spus: mi-ar placea tare mult sa ne cunoastem, sa stam de vorba... eu te cunosc pe tine din muzica ta, din aparitiile tv din blogareala... tu pe mine inca nu. uite, iti propun sa ma cunosti si tu pe mine... daca timpul iti permite si curiozitatea te doboara, intra pe blogul meu: http://bineativenitinrai.blogspot.ro/
    si sa stii ca daca te voi intalni intamplator pe strada n-am sa ezit sa te opresc si sa iti strang mana. si nu din exces de euforie fata de vedete, ci pentru ca esti un OM pe care il admir.
    prea multe cuvinte pot spune prea putin, asa ca eu inchei aici.
    R.A.I.

    RăspundețiȘtergere
  7. Tudor, imi permit sa te intreb cum vezi tu iubirea ! :) Mi-ar placea daca ai raspunde..in schimb daca n-o faci ..asta e ...:) oricum misto post !

    RăspundețiȘtergere
  8. Da, copii de azi isi doresc comunismul pentru ca nu l-au trait.
    E trist cum se mint oamenii unii pe altii si chiar pe ei insisi, e trist felul in care am ajuns sa traim.

    RăspundețiȘtergere
  9. What happens in vegas stays there!

    RăspundețiȘtergere
  10. Definiţia sigură a iubirii: CAP, BURTICĂ, INIMĂ ;)...

    RăspundețiȘtergere
  11. masina de spalat nu are program pentru vise. (cele de hotel sunt cele mai obisnuite cu asta). doar ti le va amesteca odata cu cearceafurile, ceea ce s-ar putea sa le faca bine. apoi vor veni altii sa le implineasca. dar cele mai frumoase si mai puternice sunt suficient de abile sa se ascunda de urgia cameristei. in dulap, prin tricouri si bagaje. o sa te intalnesti cu ele atunci cand te astepti mai putin. si-atunci nu mai ai ce face, le iei in brate, le multumesti frumos ca exista si le transformi in realitatatea ta, ignorand cu tupeu tot ce e de ne-trait in in jurul tau si-al lor.

    RăspundețiȘtergere
  12. ovulul nu e destinul, ovulul e fericirea... zigotul nefericit rezultat din acest mix este destinul... camerista, de orice nationalitate ar fi nu stie sa citeasca visurile... ea nu stie ca visurile romanilor stau intinse pe cearsafuri albe, nu in banci ca ale grecilor si nu se masoara in zerouri... asa suntem noi... ne place sa ne asternem visurile pe suprafete albe, hartie, canvas sau cearsafuri pline de miros de dragoste... ele numesc murdarie ceea ce noi numim miros de ea... ele numesc pata, rouge-ul celor mai dulci buze din lume... ele numesc praf, nisipul fin de pe picioarele zinei care mi-a fermecat noaptea petrecuta la orizontul dintre mare si univers... NE VREM VISURILE INAPOI, CHIAR SI INMUIATE IN COCOLINO

    RăspundețiȘtergere
  13. Uneori as vrea sa traiesc undeva in trecut, undeva unde tehnologia nu era, unde becul si calculatorul nu existau. Stau putin pe ganduri si realizez ca daca nu traiam in prezentul amaratei asteia de tari, nu eram asa. Nu aveam aceeasi dorinte, aceleasi vise. Daca existam atunci doream sa ma dezvolt, sa cresc si sa creez, dar acum? Acum vreau sa am o viata simpla si naiva. Sa fiu inconstienta si sa privesc doar acolo unde totul e natural, fara rautate sau regrete. Daca n-as trai in prezent, n-as fi eu, iar daca n-as fi eu probabil ca as fi fost pierduta. O lume cu oameni pierduti. O lume superficiala. As fi ajuns precum parintii mei, insetati de bani, insetati sa ii ofere copilului ce ei nu au avut. Dar setea asta imi dauneaza si uneori chiar ajung sa gandesc ca ei. Nu conteaza, EU LUPT impotriva acestei idei. Nu ai nevoie de bani ca sa cladesti un viitor, nu ai nevoie de bani ca sa continui sa fi o prostituata, ori ca sa te schimbi. PUTEREA e in fiecare om...sau cel putin, la unii, a fost. Nu vreau sa las flacara din mine sa se stinga si vreau sa reaprind si alte flacari, dar spune-mi tu, Tudor, atata timp cat flacara inca mai exista, nu vor exista si visele? Aceleasi vise. Acelsi TU.

    RăspundețiȘtergere
  14. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  15. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  16. "Nimeni nu o sa-ti explice ce e dragostea...
    Asta singur intr-o zi de vara o vei afla...

    Tu ai spus-o!!

    RăspundețiȘtergere
  17. O Doamne,scrii atat de frumos.Si cat am asteptat sa mai scrii.Multumesc ca ai scris in sfarsit si nu a trebuit sa mai astept o luna.Tudor,esti un geniu!Nu vrei sa scrii o carte?Iubesc sa-ti citesc post-urile,indiferent despre ce e vorba in ele!

    Si revenind la visele tale,ele o sa se intoarca,nimeni nu-ti poate lua visele!E dar o iluzie!:*

    Te-am pupat!Continua sa scrii!

    RăspundețiȘtergere
  18. De o lună trageam de insomnie să plece
    și a plecat.
    Te-am visat; erai pe plajă și te uitai la apus cu ochii goi și încercănați, țipai de nebunie silențioasă și singurătate, miroseai a iubire. Te-ai ridicat și ți-ai aruncat inima în mare, justificându/ți fapta; era mult prea grea să o mai poți purta.
    M-am trezit și am început să dumnezeiesc în stil mare că nu am putut să rețin cine știe ce din vis și mai ales pentru că stăteam acolo ca plopul* și plopu-n aer*fără să zic ceva.
    No și cam așa.

    RăspundețiȘtergere
  19. O vezi pe tipa căţărată pe umerii lui? În momentul ăla nu cred că se mai gândea la el. Nu mai era a lui.

    RăspundețiȘtergere
  20. cat adevar in randurile astea..! Tudore esti un model pentru noi, am crescut cu versurile pieselor tale, am trecut peste clipele frumoase( majoratul unde cantam cat ma tineau plamani" am doar 18 ani, sunt nebun, iubesc si nu am bani" si peste despartiri, impliniri si multe altele. nu putine au fost noptile cand stateam ore in sir in noapte si ma uitam la stele ascultand pe repet "zmeu" si nici dupamiezile plictisitoare cand ascultam "nu am chef azi"...

    RăspundețiȘtergere
  21. Ba, sa stii ca ai ceva dreptate in randurile tale...dar sunt atatea de invatat...iar definitii, definitii dau toti prostii, si tot prostii stiu ce e iubirea..."lumea asta pare plina doar de prosti ce s-au iubit!"...

    RăspundețiȘtergere
  22. +Nu stiu daca ai timpul necesar sa citesti comentariile, mai ales cele care apar la ceva vreme in urma postarilor, insa eu nu vreau si nu tin neaparat sa primesc vreun raspuns sau sa te intereseze inca o parere...pana laurma, ziua are doar 24 de ore, iar timpul este limitat...:) what i love about you is that you are like 10 years ago. Nu te-ai maturizat, nu te-ai lasat dus pe val si nici nu ai inceput sa te vezi de pe vreun piedestal de scoici din vama veche... Nu stiu ce sa zic, te-am vazut si in filme si in scurtmetraje, si la tvr si la radio si prin concerte,,, si aici, pe blog este singurul om in care te-am vazut tudor chirila, omul. simplu. corect, care isi face timp sa impartaseasca parerile si intamplarile sale cu niste straini cu care nu a luat contact niciodata. Iti multumesc pentru asta, pentru autenticitatea scrierilor tale, pentru timp, pentru zambere si pentru imbratisari. daca te-=as vedea pe strada, ti-as strange mana cu respect si sunt sigura ca mi-ai raspunde cu mult entuziasm. cam atat,. ah, datorita tie mi-am facut cont pe blooger, si la nici 2 luni distanta am avut primele postari. primele postari cu ce tineam in mine de ani buni, dar nu aveam increderea necesara sa le afisez...nu stiu..sa iti pui viata pe hartie nu e usor. sa fi atat de transparent la fel ca...super mario cand ia steluta miraculoasa sa castige mai multe puncte :)... nu e usor. multumim ca te speli de mirosul de cortina, de filme si diafilme, de scenarii de teatru si dialoguri, dialoguri," mixaje si masterale", concerte si valori non grate si te imbraci frumos in straile nationale si autentice de om... ai grija de tine si multumim pentru transmisia pozitiva dintotdeauna...

    RăspundețiȘtergere
  23. salut toată lumea sunt aici pentru a-mi da experiența în timp ce tranzacționez pe platforma de tranzacționare valutară, deoarece am văzut destule recenzii despre modul în care dl Barry ajută și ajută individul să facă tranzacții de succes. strategia sa de masterclass câștigă 10.000 EUR săptămânal și a fost grozav până la capăt, poți lua legătura cu el prin WhatsApp +17168691327

    RăspundețiȘtergere
  24. Este un privilegiu să împărtășim lumii această mărturie miraculoasă. Aceasta este Beth Walters din Anglia. Soțul meu a divorțat de mine acum 4 luni și eram plin de remușcări pentru că nu știam ce să fac pentru a schimba problemele soțului meu. Am căutat pe internet pentru ajutor cu privire la modul în care aș putea obține ajutor în căsătoria mea și am descoperit martori minunați ai vrăjirii dragostei wight care era progresivă odată cu vrăjile sale. L-am contactat și doctorul Wight mi-a spus că îmi va pregăti o vraja pentru a-l aduce înapoi pe soțul meu. Am fost sceptic, dar nu am avut de ales decât să lucrez cu el. 2 zile mai târziu, soțul meu m-a sunat să vin acasă din acea zi și până acum, am trăit liniștit. S-a întors acum cu atâta dragoste și grijă. astăzi mă bucur să vă anunț că acest vrăjitor are puterea de a aduce înapoi iubitorii și cel mai surprinzător lucru este că dragostea noastră este foarte puternică acum, fiecare zi este fericire și bucurie. și Nu există nimic ca a fi cu omul pe care îl iubești. Îl voi recomanda pe Dr.Wight oricui are nevoie de ajutor. Dacă aveți probleme, contactați Dr.Wight, vă garantez 100% că vă va ajuta !!.
    E-mail: wightmagicmaster@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  25. Fostul meu iubit ne-a părăsit pe mine și pe fiica mea acum șase săptămâni, după ce am încercat aproape totul pentru a-mi restabili relația, am fost dezamăgit. Nu mi-a ieșit nimic. O săptămână mai târziu, în timp ce parcurgeam Instagram-ul meu, am văzut câteva mărturii despre DR, zori ajutând oamenii să-și reaprindă relația și să repare casele sparte, la început am fost sceptic, dar am decis să încerc și am luat contact cu DR, Dawn pentru ajutorul ei, câteva zile făcând contactul cu ea, totul s-a schimbat automat, tristețea mea a devenit bucurie, zâmbetul era pe toată fața mea, totul s-a întâmplat foarte repede și rezultatul a fost perfect. Folosesc acest mediu pentru a-l aprecia pe Dr, Dawn, dacă aveți dificultăți în relația voastră.
    * Dacă vrei să concepi.
    * Dacă vrei să te reîntâlnești cu iubitul tău.
    * Dacă ai nevoie de putere spirituală.
    Dr. Dawn Acuna este singura persoană care vă poate ajuta: dawnacuna314@gmail.com
    WhatsApp: +2348032246310

    RăspundețiȘtergere