[ascunde postari]
arhiva

rss | facebook | twitter | vama | contact

duminică, 13 iulie 2008

Front Desk la Urgenta.

Nu ma pricep dar din experienta mea recenta cu Spitalul de Urgenta cred ca ar fi necesar un Front Desk. Sa ma explic. Oamenii vin de multe ori buluc cu diverse urgente care mai de care mai grave si se indreapta direct spre camera de garda unde dupa caz fac uz de un dram mai mare sau mai mic de ratiune, intelegere si rabdare.

Medicii trebuie sa explice insa oamenii nu pot sau nu sunt dispusi sa inteleaga si din spatele lor rasar alte si alte urgente care se cer rezolvate, operate,pansate sau redirectionate. Un front desk compus din doi sau trei medici care sa preia urgentele si cauzalitatile iar apoi sa le directioneze in functie de specializare ar usura enorm fluxul de multe ori blocat de la "Urgenta". In definitiv medicii nu sunt obligati sa posede calitati de PR si comunicare. Ei trebuie sa rezolve cazuri. De cele mai multe ori sunt pusi in situatia de a face managementul comunicarii cu bolnavii si rudele lor. Front desk-ul sau receptia,mai pe romaneste, ar trebui sa preia, sa directioneze, sa explice.

Celor care ajung la Spitalul de Urgenta Floreasca as vrea sa le spun ca nu este singurul spital de urgenta din Bucuresti. Elias, Municipal si alte cateva sunt spitale de urgenta.Frecvent, pentru ca s-a impamantenit asa, medicii celorlalte spitale isi declina competentele si trimit bolnavii la Floreasca.E si mai comod. De aici supraincarcarea.Si nervii. Si management de criza deficitar.

Urgenta are medici buni. Din pacate deficientele de management din sanatate afecteaza relatia directa medic-pacient.

8 comentarii:

  1. Am fost anul trecut la Floreasca si aveau front desk!?
    Cum ajungi acolo te intreaba ce te doare, apoi iti da un biletel cu o anumita prioritate, cu o anumita culoare si te trimite unde trebuie (mai sunt si liniile alea colorate pe jos ca sa stii pe unde o iei in functie de culoarea de pe bilet). E loc de mai bine, dar 'front desk' exista (sau era?)

    RăspundețiȘtergere
  2. eu ma refer la un front desk in adevaratul sens al uvantului nu la doi metri d camerele de garda

    RăspundețiȘtergere
  3. da, tudor, probabil iti mai doresti si ca toti oamenii sa fie buni, toti sa fim corecti etc. Genial. Si noi vrem o lume mai buna. Dar uiti ce iti scrie in buletin: romania. Sau asta e doar o scuza ieftina?

    trist e ca se intampla pe pielea oamenilor...

    RăspundețiȘtergere
  4. sunt extrem de dezamagita de spitalele din romania.si mai ales de medicii de aici.ma gandesc din ce in ce mai serios sa dau in judecata cativa medici din orasul meu, asta dupa ce un an de zile am fost tinuta cu un diagnostic gresit, iar acum am aflat ca trebuie sa ma operez(ca altfel nu se mai poate).

    RăspundețiȘtergere
  5. nepasarea...ati observat ca orice s-ar intampla in tara asta, oamenii accepta spunand " asta e! "; medicii te omoara "asta e!"..drumurile sunt varza " asta e!"...politicienii fura "asta e!"...din pacate trebuie sa ne adaptam si noi , nu?? caci in fond "asta e tara pe care o meritam!"

    RăspundețiȘtergere
  6. Imi e greu sa cred ca totul ar putea merge bine intr-un spital din Romania, fie el si din frumoasa noastra capitala mioritica...
    Si totusi, si eu sper ca cineva, THE CINEVA, va rezolva problemele pe care le intalnesti intr-un spital, intr-un loc in care nu te duci niciodata de placere si cu inima cat un purice...

    Am fost candva la Floreasca si eu... Sa stai 5 minute la urgente inseamna sa ai la ce te gandi un an de atunci inainte...

    RăspundețiȘtergere
  7. Imi e greu sa cred ca totul ar putea merge bine intr-un spital din Romania, fie el si din frumoasa noastra capitala mioritica...
    Si totusi, si eu sper ca cineva, THE CINEVA, va rezolva problemele pe care le intalnesti intr-un spital, intr-un loc in care nu te duci niciodata de placere si cu inima cat un purice...

    Am fost candva la Floreasca si eu... Sa stai 5 minute la urgente inseamna sa ai la ce te gandi un an de atunci inainte...

    RăspundețiȘtergere
  8. Tocmai am terminat o facultate de profil (comunicare & PR). In cadrul acestei facultati, am avut un profesor specializat pe comunicarea de criza in sistemul de sanatate (medic de profesie). Anul trecut a obtinut un post de director la un spital, unde a inceput sa se ocupe cu rezolvarea chestiunilor de care vorbeai si tu, comunicarea pacient- medic, managementul spitalului- mass media. Dupa nici 2 luni l-au dat afara, pe motiv ca cheltuie banii spitalului degeaba, pe chestii minore. De unde pretentii de font desk cand mai intai trebuiesc umplute bine buzunarele?

    RăspundețiȘtergere