Citesc o carte interesanta: The Screenwriters Workbook a lui Syd Field, un fel de guru al scenaristilor de la Hollywood. Cartea se invarte in jurul ideii ca orice scenariu are nevoie de structura ca sustinator al povestii indiferent de felul in care alegi sa spui povestea. Apoi el sustine ca indispensabila, existenta unui "incident cheie" la care sa se raporteze personajele si actiunea. Interesane sunt trimiterile la Aristotel ca izvor al organizarii epice. I feel student again:)
Buna dimineata.
RăspundețiȘtergeresuna interesant ce spui, de fapt ce spune el. interesant ce spune el, ca autor al cartii, interesant ce spui tu prin felul in care nu dezvalui decat o parte infima din tema -lucru care va face cu siguranta pe cativa de pe forum sa fie suficinet de intrigati si incitati la lectura incat sa cumpere cartea. eu recomand o carte micuta,relaxanta si dc nu, amuzanta, care se poate citi cu capul in jos si picioarele pe pereti si care are aprox aceeasi tema : Raymond Queneau - Exercitii de stil. have a nice day:) -a student day of course:))
RăspundețiȘtergereDar nu student la orice facultate, nu-i asa?
RăspundețiȘtergereCartea e pe English sau Romanian! Daca e Romanian poate ne zici o editura sa citim si noi..Cred ca merita!
RăspundețiȘtergereE English...da search pe Google ela syd field pe site
RăspundețiȘtergeream citit si eu cartea:) n-as putea spune ca ma intereseaza direct subiectul in sine, dar ne-a fost recomandata de proful de filozofie...si intr-adevar e o carte care merita citita;)
RăspundețiȘtergereTe simti din nou student... mmmm, dar canmd ai avut concert in toamna la Iasi te simteai cam vedeta ca nu ti-a placut hotelul de 3 stele T23 care este oarecum pentru studenti dar totusi pentru studentii cu bani, numaidecat ti-a trebuit hotel de 4 stele sau chiar de 5
RăspundețiȘtergereSi mie mi s-a parut interesanta cartea. Totusi, structura pe care o propune el e o 'teoria basmului' intr-o forma destul de comerciala ("oricine poate sa scrie un scenariu"..asta nu inseamna ca scenariile cu adevarat bune se scriu dupa formula pe care poate sa o foloseasca oricine). Am citit si alte carti sau interviuri cu scriitori sau scenaristi si majoritatea il contrazic in multe aspecte pe Syd. De ex, in general un scriitor considera ca personajul trebuie lasat sa evolueze organic, fara sa stie deznodamantul povestii atunci cand incepe sa scrie, trebuie sa descopere lumea odata cu personajul, chiar daca are o idee vaga asupra finalului; sa te lasi condus de catre personaj, nu sa-l conduci tu pe el prin destinatii dinainte stiute.
RăspundețiȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergere