Povestea lumii moderne vine peste noi cu orgoliu de brand. Lumea alearga dupa bunastare sub toate formele ei. In momentul in care nevoile primare sunt atinse oamenii se orienteaza spre slefuirea propriei "bunastari". Vrem haine mai frumoase , masini mai scumpe, restaurante rafinate, trabuce "hand -made", pantofi la fel. Intra in scena artizanii unicatelor. Brandurile propun orgoliu. Propun imagini ideale. Blugii iti propun eroi cu bicepsi pe motociclete sfidand limitele. Cate o femeie intangibila priveste dincolo de tine si te face sa crezi ca doar invaluindu-te in parfumul ei si privirea ta va capata aura aceea de indiferenta perversa.
Bancile iti propun barbatul cu ceas scump iar ceasurile scumpe iti propun bancheri. Bauturile energizante vorbesc despre orgoliul inteligentei. Ele nu sunt pentru oameni obositi ci pentru oamenii care vor sa topeasca limite. Masinile de clasa mare privesc sfidator din spatele spoilerelor cu design rautacios. Sfideaza masinile mici destinate plebei. Brandurile se asociaza cu eroi inventati de stapanii vanzarilor si de magicienii Photoshopului.
Cumparam si ne identificam pana la confuzie cu produsele noastre. Suntem mai obraznici si mai stapani pe sine cu fiecare pereche de blugi, masina, parfum, ceas, sampanie sau mai stiu eu ce iluzie palpabila vine sa ne incurajeze ca realitatea este cea de pe mashurile care acopera cladirile. Suntem puternici si orgoliosi in spatele cailor putere. Urcam in lifturile care ne duc catre ultimele etaje ale bunastarii. Chiar daca nu avem acces pana sus coboram din lift si incercam sa fortam scara de incendiu.
Apoi intr-o zi cand totul merge fabulos, unul din cele mai simple si umane sentimente bate la usa noastra: umilinta. Ne uitam pe vizor si nu ne vine sa credem ca acest cersetor jerpelit in preajma caruia detestam pe vremuri sa ne aflam a gasit calea sa ajunga sus acolo in imperiul pe care cu greu l-am construit si ni l-am asumat. Umilinta insa nu tine cont de branduri si nici de imgini ideale. Ea este un fapt al lumii reale cea pe care ne luptam s-o parasim zi de zi, amagiti de iluziile vanzatorilor de "concret". Cu cat mai mare orgoliul cu atat mai adanca umilinta. Caci nu, de cele mai multe ori nu suntem nici eroii cu bicepsi de pe motociclete, nici bancherii cu ceasuri scumpe. Nu suntem nici frumosii siguri pe sine ai lamelor de barbierit si nici femeile redutabile de pe vitrinele magazinelor cu bijuterii.
Cand ne dam jos din bolizii cu hoarde de cai putere suntem din nou pe picioarele noastre. Fragili si mandri.De cele mai multe ori suntem doar bieti oameni incercand zadarnic sa schimbam conceptul de OM. Iar discrepanta dintre orgoliu si umilinta se adanceste pe zi ce trece in lumea asta care vinde orice. Ingeri cazuti din paradisul brandurilor, umilinta ne invata din nou sa traim. Simplu.
Simt o nota Beigbeder-ieneasca in tine. Citeste 199.000 lei. Iti va placea.
RăspundețiȘtergereEfectele capitalismului...nu cumparam produse ci ideei...Traim intr-o lume construita pe bani...in care cu bani cumparam tot...tenesi, blugi ,orgoliu , iubire , acceptare ...oare si fericirea?
RăspundețiȘtergereCu cat reusesti sa ai mai mult, cu atat degradarea umana te atinge...si in final ajungi sa te simti in felul urmator...
RăspundețiȘtergereCa sa citez dintr-o piesa:
"Sunt un om mort acum.. in fiecare dimineata ma trezesc desi nici macar nu am dormit. Ar trebui sa ma imbrac in negru 'sa tin doliu' dupa mine insami.. Sa port doliu dupa cea care ar fi trebuit sa fiu. Ma duc la restaurant si nu pot sa mananc nimic; chelnerii sunt jigniti pentru ca nu ma ating de farfuriile lor. Dar cunosti tu oare .. morti.. care sa-si termine mancare lingandu-se pe bot?? Tot ce ma tine in viata e probabil apa pe care o beau ..Gandeste-te daca ar fi alcool..
...................
• Nu mai zambesc de mult - este peste puterile mele. Sunt moarta si ingropata de indiferenta pe care am cunoscut-o sub un chip frumos, perfect acum un an si ceva.. Nu am sa fac nici copii, pentru ca dupa cum stii mortii nu se pot reproduce - sunt un mort care strange mana oamenilor, foarte zgribulit.."
Cam asa se poate descrie.
Regards
frumos, real si dureros de trist...
RăspundețiȘtergereCati dintre noi realizeaza ca nimic din toate cele enumerate nu ne fac mai buni, mai destepti, mai umani? din pacate asta nu intelegem noi. prostitutia spirituala e o chestie naturala in lumea noastra. Desi, nu e nevoie sa fie asa. Este alegerea fiecaruia...dar mereu va exista si o alta cale. Depinde numai de noi ce alegem.
RăspundețiȘtergeretocmai fiindca este atat de adevarat si de bine descris...va fi ignorat si uitat repede, repede, de cei mai multi:)
RăspundețiȘtergere...ar fi un obstacol in calea facilului- al traiului "bun" dar in auto-amagire(minciuna).:)
f bun txt-u
aprozarnet.com
FRUMOASE ganduri :)
RăspundețiȘtergereIubirea,acceptarea si nici fericirea nu se cumpara.Daca s-ar gasi de cumparat toti bogatasii ar cumpara si si-ar face stoc pentru zile negre.Nu am vazut un bogat umil.
RăspundețiȘtergereAcest fenomen este raspandit prin Romania mai mult:)
RăspundețiȘtergereUita-te la popoare mai evoluate (gen nemţii), nici urma de asa ceva. Eventual ei au, dar pe nimeni nu intereseaza cat si de ce :)
io zic ca suntem limitati . ne luam chestii smechere in speranta de a ne identifica cu imaginea cool pe care ne o propune reclama , ne tundem si ne imbracam ca nu stiu ce vedeta in acelasi scop. poate ca inconstient sau nu cautam sa fim deosebiti si poate ca si reusim ..acum depinde cine si cum face aprecierile...si punctele de referinta pe care le luam
RăspundețiȘtergereAs dori sa stiu cand se mai joaca Biloxi Blues la Teatru de comedie?Ai putea sa imi spui daca stii ceva in sensul acesta?Multumesc
RăspundețiȘtergerecata dreptate ai.....
RăspundețiȘtergerepentru a-l vedea pe chirila la teatru accesati www.comedie.ro
RăspundețiȘtergereCel mai rau e sa iti fie ranit orgoliul.Eu sunt foarte orgolios de fel.Orgoliu ar trebui sa aiba toata lumea dar cu o anumita masura.
RăspundețiȘtergerezicem noi ca si nemtii au simtul proprietatii...dar ei macar isi tin caii putere in garaj si merg cu bicicleta. noi am uitat de faeton. acum ne-am luat mertan.trist, dar asta este exact lumea in care traim, din ce in ce mai trista si mai xeroxata.pacat
RăspundețiȘtergereTudore,m-ai uimit! In sensul bun al cuvantului. ma bucur sa stiu ca nu esti unul din "ei",sau daca esti,macar esti constient de lucrul asta. Exact din motivele astea,mi-am construit o lume paralela si de multe ori sunt privita ca o ciudata,dar in sinea mea stiu de ce. Nu ma laud cu chestia asta ,dar macar stiu ca am ajuns la linia de plutire:)) Felicitari! te admir mult si esti un om care chiar are ce scrie pe un blog,nu baliverne si minciuni.
RăspundețiȘtergereincep sa imi pierd din stralucire.. din stralucirea interioara din cauza asat .. si mai trist e ca imi dau seama de asta ..se vede .. incerc sa ma protejez dar .. incepe sa fie greu
RăspundețiȘtergeretudor,ti-am spus ca -mi place cum scrii,azi chiar mai mult ca niciodata!
RăspundețiȘtergeredin pacate,nu vad nici o schimbare in bine,in ceea ce e un jurul nostru,asta ma doare....
felicitari pentru ceea ce nu ai pierdut.
RăspundețiȘtergereCat de adevarat! Oare o sa ne trezim vreodata la realitate? O sa realizam ce conteaza cu adevarat?
RăspundețiȘtergereP.S. Tudor, la ce ora "ne vedem joi" la Bacau si unde?
s a disecat aici tot, legat de branduri si de efectele nocive ale societatii de consum in care traim...dar creca e posibil, si chiar de preferat, sa ai bani si sa poti trai simplu, daca asta te face fericit :)
RăspundețiȘtergereTudor, iarta-ma dar nu sunt de acord cu tine. Din pacate realitatea demonstreaza ca cei care ajung la etajul ala de sus nu mai cunosc ce-i aia umilinta si nu mai stiu sa coboare de unde au plecat ... sorry
RăspundețiȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergeredin cand in cand scrii chiar misto :)
RăspundețiȘtergerepentru santiago:orgoliul si umilinta nu le gasesti pe amindoua in acelasi loc .Nu poti fi si orgolios si umil totodata.
RăspundețiȘtergereLa etajul superior nu mai exista umilinta ce reiese din recunoasterea de sine ca si a unei copii fidele apartinand realitatii crude pline de tendinte grosolane...
RăspundețiȘtergereLa etajul superior exista o liniste ce ofera o stare fals euforica vecina cu moartea sufletului.
a reusi in viata
RăspundețiȘtergerea spune primul cuvant la doar cateva luni
si a face primii pasi tot cam pe atunci.
a invata sa citesti inainte de a merge la scoala,
sa canti la un instrument, doua limbi straine si putin sport intre -
inainte de a putea acorda subiectul cu predicatul
a avea 10 pe line din clasa I pana in a opt-a
a fi o steluta din acea ploaie
si premiant in fiecare an si olimpic la vreo materie
a lua la facultate,
a fi apoi megaaaaaa staaaaaaaar
apoi 5 mastere si cateva mba-uri
a prinde un job bun.
a avea prieteni/cunostinte mai tari decat tine,
sa te lauzi cu ce au mai facut ele
sa iradiezi iubire si fericire - nici o lacrima
a-i lasa pe altii sa vada cat de fericit esti
a-ti gasesti jumatatea
o nunta ca-n povesti
a avea o familie perfecta
a nu te gandi la ziua de maine
a face acte de caritate
a ajuta pe cei mai putin norocosi decat tine
a creste o progenitura mai buna decat tine
a-i oferi tot ce exista - mai putin tot ce are nevoie
a sti ce-i mai bine pt ea fara sa-o cunosti; pt ca n-ai timp
la fel cu persoana de langa tine
a avea invitati la-nmormantare mai multi ca la botez
lumea sa sufere, pamantul sa fie mai sarac fara tine
a te iubi atat de mult incat sa aspiri catre toate astea
a numara pana la infinit. de doua ori.
nu ca ar fi ceva aiurea cu toate astea
dar cu a le face pt ca trebuie si nu pt ca simti
a fi politicos pt ca asa e frumos si nu pt ca nu poti altfel
daca nu le faci esti un loser
ne-am incurcat in semantica:
a sti nu inseamna a cunoste
a rade nu inseamna a fi fericit
a fi viu nu inseamna a trai
=
masinile nu mai sunt ce au fost, filmele nu mai sunt ce au fost, fotografia nu mai este ce a fost, scrisul nu mai este ce a fost, teatrul nu mai este ce a fost, telefoanele mobile nu mai sunt ce au fost, razboaiele nu mai sunt ce au fost, vinul nu mai e ce a fost, banii nu mai sunt ce a fost moneda, stero-ul nu mai e ce a fost patefonul, internetul incepe sa nu mai fie ce a fost, iubirile nu stiu cum au fost, ura la fel, moartea va fi mereu ce a fost, nasterea va fi mereu ce a fost, frica va ramane mereu ce a fost, secretele vor fi mereu ce au fost, foamea va fi mereu ce a fost, disperarea la fel, necunoscutul, visele, durerile, zambetul, lacrimile, neintelegerile ... cred... sper... ca vor fi la fel... mereu
ni se ofera totul de-a gata. si luam. justificam asta prin faptul ca avem mai mult timp pt alte lucruri mai importante. kkt. sa mancam intravenos? asta e viitorul? sa ne conectam la un fir printr-o mufa pt a comunica? avem dreptul sa mergem daca am ramas fara picioare? avem dreptul sa vedem daca am ramas orbi? avem dreptul sa traim daca am murit? asta vrem sa cunoastem? nu mai mestecam, nu mai gustam, nu mai inghitim, nu mai digeram... ne cacam, direct.
goana dupa cunoastere. evoluam. unde ne oprim cu aceasta evolutie? un proces ireversibil si necontrolabil: cunoasterea. we cannot stop now. we've gone too far. suntem oare mai fericiti decat acum 50 de milioane de ani??
ma intreb daca nu cumva murim mai prosti decat ne nastem? am inceput prin e explora imprejurimile inainte de a ne explora pe noi insine. certitudinea ne omoara. brand-ul e ceva cert, nu lasa loc de indoieli. certitudinea omoara intrebarea. ora exacta omoara... asa ca lasa ceasul ala cum e, e unul din lucrurile care ne mai tine in viata
vreau sa fiu sperma si ovul din nou, inainte sa-si fi dat buna ziua. de ce vinul nu se face ciorchine?
-y did u die?
-eye was not yang enough 2 live
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereGenial..bravo :)
RăspundețiȘtergereuneori ma gandesc amuzata ca unele produse au mai multa "personalitate" decat utilizatorii lor. as vrea sa stie toti utilizatorii de nike ca cea mai "vestica" fabrica a lor este in Turcia :))
RăspundețiȘtergerein orice caz, nu ne putem debarasa complet de un anumit snobism - mai exista inca magia lucrului facut bine, magia unei marci cu traditie.. asa ne construim o identitate marketing-friendly :>
(utilizatorii de "x" se saluta cu degetul la palarie pe strada!) intr-un fel.. nu trebuie sa luam marcile atat de in serios incat sa le refuzam cu inversunare :)