[ascunde postari]
arhiva

rss | facebook | twitter | vama | contact

sâmbătă, 19 aprilie 2008

Reflectii inutile

Discutam cu un prieten care mi-a spus: Iti dai seama ce sistem de sanatate avem si ma refer exclusiv la sistem, nu la medici daca presedintele tarii si prim-ministrul au ales
sa se opereze la Viena si Bordeaux desi era vorba de operatii de dificultate medie pe care si medicii romani le indeplinesc cu succes?

M-am gandit la ce spunea omul meu si mi-am amintit de o imagine pe care am vazut-o acum o saptamana la spitalul Bagdasar aflat in renovare: printr-o sala de asteptare in care se aflau bolnavi impreuna cu rudele lor traversa linistit un muncitor cu o roaba. In spatele lui un infirmier impingea un carut...de ce sa renovezi un spital cu bolnavii in el? Din cand in cand percutia infernala a bormasinilor subrezea nervii celor aflati pe culoare in paturi sau pe holuri...we have a long way ahead of us...

10 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Aceeasi poveste este si-n invatamant. Copiii parlamentarilor studiaza in alte tari, ca n-au incredere in sistemul nostru. Si tocmai ca nu noi, oamenii de rand aveam un cuvant de spus azi 19.04.2008 ...

    RăspundețiȘtergere
  3. in ct avem un singur spital de urgenta..un spital mare si lat pentru un ditamai judetul.un spital ridicat in 1969..cu o bucatarie utilata cam tot in perioada aia..si multe alte ''mosteniri''.ratia zilnica a unui bolnav trebuie sa se incadreze intr-o suma de bani inferioara celei alocate unui detinut.

    RăspundețiȘtergere
  4. isis ce bine ca ai adus aminte de spitalul din cta...e unul dintre cele mai bune exemple din tara din acest punct de vedere...toate`s la pamant din pacate

    RăspundețiȘtergere
  5. Un spital la noi reflecta cel mai bine realitate romaneasca din zilele noastre, acolo gasesti de toate: spaga, mizerie, saracie, boala.. cata despre doctori... cele mai mari scarbe .. cum poti sa lovesti un om cand e jos..? cata lipsa de caracter sa ai .. sa ii ceri spaga pe fata...cand pacientu n-are nici bani de mancare...

    RăspundețiȘtergere
  6. Alex,ar fi nedrept sa generalizezi si sa spui ca doctorii sunt cele mai mari scarbe..Sunt doctori care salveaza vieti..Stiu ca din afara sistemului toti par fiinte fara suflet,stiu ca de multe ori e umilitor sa fi pacient..Dar sunt si doctorii oameni,unii au suflet alti..mai putin.Si eu sunt medic,la inceput ce-i drept, dar nu ma simt scarba.

    RăspundețiȘtergere
  7. urasc doctorii ! mi-au facut mai mult rau decat bine ! urasc spitalele , cu un miros cumplit ...

    RăspundețiȘtergere
  8. cum spuneam si pe blog'ul meu (www.razvansardare.blogspot.com) 'Doamne Fereste sa fiu nevoit vreodata sa ma internez intr-un spital, mai ales din Romania...e jale! Mai bine faci un efort financiar suplimentar si mergi la o clinica particulara sau intr-o tara cu adevarat europeana!'

    RăspundețiȘtergere
  9. Sa fi multumit ca doar ai privit toate astea si nu le-ai trait.Eu am fost internata in spital cu niste probleme minore doar pentru o zi si am iesit dupa 2 sapt operata de hemoragie interna.De 5 ani incerc sa aflu ce s-a intamplat si inca ma zbat..........

    RăspundețiȘtergere
  10. Stii de ce Tudor? Fiindca legile spun ca, tre' cheltuit bugetul atunci cand e primit fiindca altfel se pierde. Fiindca managerii fac acest compromis si fiindca pacientii tac malc si se duc si-l voteaza tot pe vechiul "x" sau "y". Cam de asta se intampla. Niciunuia nu i-a trecut prin cap ca EL ar putea participa la a fi altfel. De ce? Zi-mi tu! Poti sa-mi spui?

    RăspundețiȘtergere