[ascunde postari]
arhiva

rss | facebook | twitter | vama | contact

joi, 19 februarie 2009

Lolita by Nabokov via Tudor

M-am gandit sa va citesc din cand in cand fragmente de literatura care trezesc in mine ideea de teatru sau film...

Inceputul Lolitei lui Nabokov in engleza mi se pare una din cele mai frumoase lectii de ritm din literatura americana.



lolita
Asculta mai multe audio Vedete »

27 de comentarii:

  1. Eşti talentat :) Şi cred că ar fi o idee bună lecţiile de dicţie...

    RăspundețiȘtergere
  2. Pentru mine, desigur. Acum mi-am dat seama că s-ar putea înţelege altceva... e 4 dimineaţa :)

    RăspundețiȘtergere
  3. niciodata nu strica putina literatura combinata cu interpretare si ritm...un fel de teatru radiofonic...apropo sa facem cunostinta eu sunt Ada si urmaresc blogul tau de ceva timp...FOARTE OK!Imi place cum scrii.

    RăspundețiȘtergere
  4. :) mai tare, por favor. nici Humphrey Humprey nu aude, daca vorbeshti in perna.

    In rest, ramane cum am stabilit:

    Lolita, light of my life, fire of my loins. My sin, my soul. Lo-lee-ta: the tip of the tongue taking a trip of three steps down the palate to tap, at three, on the teeth. Lo. Lee. Ta.

    Arigato gozaimashita, Tudoru san!

    :thumbsup: :bow:

    RăspundețiȘtergere
  5. mai.. tu ai vazut The Reader! :))

    nice..

    bafta diseara! ..eu inca nu realizez ca nu pot sa ajung :|

    RăspundețiȘtergere
  6. Lolita. o carte care merita citita. nu o data, ci de cel putin 2 ori.
    pe cand un post legat de literatura?

    RăspundețiȘtergere
  7. Vreau sa merg undeva sa vad stand-up comedy. Vreo sugestie,ceva?

    RăspundețiȘtergere
  8. O carte extraordinar de buna, de bine scrisa, o poveste impresionanta. Nu multi sunt scriitori care au putut reda atat de bine iadul si paradisul trairilor prin care poate trece un om, un barbat..."slave of his loins and of his sins"...dar, pentru mine personal, este un alt sentiment care preia conducerea cand ma gandesc la "Lolita": este povestea unui nenorocit de pedofil!!!Si pe astia eu i-as impusca in ceafa fara regrete si fara sa clipesc. Altfel, foarte frumos ce ai pus tu pe blogul tau.

    RăspundețiȘtergere
  9. ce coincidenta acum o recitesc, am citit-o in faculta, dar atunci a fost pentru seminar, acum citesc pentru suflet

    RăspundețiȘtergere
  10. ...Nabokov... mi-a placut mai mult "Ada sau ardoarea"...:)

    RăspundețiȘtergere
  11. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  12. e putin penibil si disperat, dar fuck it. vroiam sa-ti multumesc ca m-ai convins prin primul tau blog despre lolita, s-o citesc. auzisem de ea, mi se spusese ca e o carte ft buna, dar in disperarea bacului si a admiterii imi ziceam "lasa, in vacanta". dar in cele din urma m-am gandit ca poate ar merita s-o citesc si bine am facut. e o carte minunata:-) multumesc

    RăspundețiȘtergere
  13. mai joci in vreo piesa de teatru ?

    RăspundețiȘtergere
  14. exibit, fonetic tradus aşa \ig-ˈzi-bət\ adecătelea cu "z" şi nu cu "s" în componenţă;
    thorn, fonetic tradus aşa \ˈthȯrn\, adecătelea cu th-ul ală caracteristic, adecătelea nu "torn" că ăla înseamnă deja altceva.
    şi scoate-ţi nasul din barbă, n-a zis nimeni că e uşor să fii Humbert Humbert.

    RăspundețiȘtergere
  15. suna bine dar ai vorbit cam incet:(
    oricum cartea e super faina>:D<

    RăspundețiȘtergere
  16. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  17. Man, you have one hell of a voice!!!

    RăspundețiȘtergere
  18. adevarul este ca e ciudat cum te transforma cartea asta...te face sa iti uiti principiile si sa lasi cam tot ce inseamna pudoare la o parte, sa privesti lumea altfel. e ciudat cum ajungi sa il indragesti pe humbert humbert, sa vrei sa isi consume dragostea...te schimba radical carea asta, pe mine m-a schimbat...
    o interpretare buna...se putae si mai bine insa te felicit mai mult pentru initiativa de a educa putin "poporul"...nu oricine il citeste pe nabokov...nu se invata la scoala...

    RăspundețiȘtergere
  19. @natalia
    Trebuie sa te contrazic si chiar ma bucur ca pot sa o fac. E adevarat Nabokov nu se studiaza in scoala, dar am un prof de romana pe care trebuie sa mentionez ca-l apreciez pentru ca ne da de citit frate, inclusiv nabokov, camus, honore de balzac, dostoievski si multi altii (si suntem profil economic, nu filologie). Deci mai sunt si exceptii in ro.
    Scuzati daca sunt off topic dar nu m-am putut abtine.

    RăspundețiȘtergere
  20. pentru anca
    ma bucur ca aveti privilegiul asta. in cazul meu, desi la profil real ,ca si tine de altfel, cu o profesoara indragostita de literatura rusa si franceza, totusi nu ne sunt introdusi, sa spun asa, adevaratii scriitori ai lumii. in cazul meu i-am descoperit singura. oricum, nu-l uita pe camus in cazul in care l-ai sarit...merita;)

    RăspundețiȘtergere
  21. probabil cel mai frumos fragment din carte :)

    RăspundețiȘtergere
  22. Da, ritm şi muzicalitate, însă vă propun spre ascultare acelaşi pasaj în lectura autorului.

    Vladimir Nabokov citind începutul romanului "Lolita":
    http://news.bbc.co.uk/2/hi/programmes/newsnight/7735483.stm

    RăspundețiȘtergere
  23. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere