[ascunde postari]
arhiva

rss | facebook | twitter | vama | contact

miercuri, 22 aprilie 2009

Camera secreta

Lucrez la un proiect despre care nu am vorbit aici pe blog. Si nici nu o voi face. Este inca parte din intimitatea mea. Ceea ce nu las sa se vada. Avem nevoie de incaperea secreta. Avem nevoie de camera in care sa putem fugi din calea furtunilor zilnice. Deschidem usa cu greu, contra vantului si apoi se tranteste puternic in urma noastra si respiram usurati. Nu ne vede nimeni aici. Suntem singuri in linistea mormantala a celor patru pereti. E racoare. Daca articulam vreun cuvant se transforma in ecou si se pierde pe undeva prin captuseala intunericului.

Proiectul la care lucrez se afla inca in aceasta camera. Tot aici in camera asta se afla visele, fricile, temerile si fanteziile mele cele mai ascunse. Un om fara acest depozit secret al sufletului e aidoma unei prostituate bete care canta imnul vreunei galerii gata sa se ofere primului trecator cu ceva bancote. Nu e al insingurarii locul despre care vorbesc. E un loc al cautarii de sine. De multe ori camera secreta nu e pe placul nostru. E musai insa sa intram acolo de cateva ori pe luna.

Camera secreta este tiuitul din urechi la iesirea din discoteca. Daca uitam s-o vizitam vom deveni noi insine o discoteca. Si vom surzi. Iar cand vom fi surzi nu ne va mai ramane decat camera secreta. Este o extrema periculoasa. Conservati-va intimitatea. Nu lasati usa deschisa prea des. Vara intra praf, toamna se aduna frunze, iarna e frig. Camera secreta e centrala termica a sufletului. Trebuie intretinuta regulat.

In rest, e primavara si soarele mangaie cumva griful chitarii sprijinita de canapeaua bej. Imi prepar triumfator o salata dupa ce am tradus o piesa intr-un act. Ce ciudat. La ora asta soarele se plimba pe acordul fa major, dar mai tarziu se va muta in sol si apoi in la si tot mai sus interpretandu-si propriul cantec. Lumina lunii nu-i atat de puternica pentru un cantec la chitara. Luna se va multumi cu un lied sau un blockflote...

31 de comentarii:

  1. Si eu ascult Massenent iar Soarele cald traverseaza privirea mea plecata.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu ceva timp in urma, un nebun m-a surprins lasandu-mi usor intredeschisa usa camerei lui secrete. I-am deschis-o si eu un pic pe a mea ... El a lasat privirea in jos si nu s-a uitat inauntru decat cu sufletul. Acum el este sufletul meu.

    RăspundețiȘtergere
  3. Stiam ca vei mai intreprinde ceva...esti genul de om care se descopera, se redescopera, se autocritica in sine, dar nu se opreste si... intr-un final si reuseste sa isi puna in practica visele. Te rog sa nu te superi ca te analizez asa, oarecum nepotrivit, dar asa te vad eu pe tine. Stiu cum e cand musteste o idee, o dorinta de a face ceva cu care tu crezi ca poti schimba lumea. E cel mai frumos sentiment posibil. Acolo, in ideea ta zace o speranta , o bucurie si o emotie. Dar si o nerabdare. Iti doresc sa ai mult succes in tot ceea ce faci, oricum, vei avea multi prieteni alaturi...

    RăspundețiȘtergere
  4. Iar eu zâmbesc acum (thanks to you), abia ce am intrat în casă cu 2 corzi noi și vreo câteva pene în culorile curcubeului...Mă îndrept spre camera secretă, să-mi întregesc chitara și să o mângâi eu un pic. Un Re minor o să mă gâdile...

    RăspundețiȘtergere
  5. :) camaruta secreta este spatiul nostru sacru din suflet.Toti il au, dar nu toti il constientizeaza. si o sa va spun un mic secret, daca mergeti des acolo, si acceptati tot ce este fara judecata, spatiul se transforma in ceva atat de minunat , greu de pus in cuvinte ,si apoi tot acolo , sunt raspunsurile la toate intrebarile noastre..

    RăspundețiȘtergere
  6. e adevarat ca o sa aveti concert luna viitoare in cluj?8->

    RăspundețiȘtergere
  7. la fel si eu -caesara-...Multumesc,Tudor,pentru ca m`ai facut DIN NOU sa zambesc...superb articolul(mi`a placut"camera secreta e centrala termica a sufletului" -geniala:) ) chiar mi`ai facut ziua mai frumoasa cu postarea asta...si inca o data,iti multumesc!:*

    RăspundețiȘtergere
  8. asa cum ma gandesc acum,ai spus tot ce as fi simtit si eu,asa ca nu mai adaug nimic cu privire la "camera secreta" :)

    RăspundețiȘtergere
  9. iar ai scris greoi, fara sa te pot pricepe :(

    RăspundețiȘtergere
  10. In camaruta ma canta Nightwish, While your lips are still rd.S-a facut intuneric si racoare.

    RăspundețiȘtergere
  11. E posibil ca lumea sa-ncerce acum sa gaseasca usa de la acea camera.. :)

    RăspundețiȘtergere
  12. azi in cismigiu un homeless a venit la mine si la prietenele mele si a zis: ce nu i-a facut barbatul niciodata femeii? a facut dragoste cu ea, a batut-o, a inselat-o, a speriat-o, a facut-o fericta, dar ceva nu i-a facut niciodata...CE?

    RăspundețiȘtergere
  13. Fiecare are acea camaruta..ar trebui sa fie locul unde ne regasim...eu sunt extrema cealalta..pentru mine e locul unde ma pierd...asa ca eu blochez usa cat de des pot..

    RăspundețiȘtergere
  14. e un fel de STUDIOUL e SUFLETUL TAU si SUFLETUL TAU e STUDIOUL, oarecum se confunda, iti sunt prea aproape de sine ca sa le delimitezi sau se la lasi separate. Nu stiu cine ar stii sa intre acolo... daca ar gasi "usa". probabil as intra si as tacea si as asculta un acord de chitara rece... cuvintele sunt de prisos. de fapt, nu ar trebui sa intre nimeni acolo. ai dreptate - E LOCUL TAU si INTIMITATEA TA. Enjoy it ! :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Uhm... Camera secreta. Cat de simplu suna. Si totusi ... E atat de importanta...
    Tudor(daca pot sa ma adresez asa, direct) chiar esti fantastic :x
    Ador postarea:x

    RăspundețiȘtergere
  16. initial am crezut ca iti place Harry Potter
    camera mea secreta e in constructie

    RăspundețiȘtergere
  17. Camera mea secreta e foarte mare, captusita cu rafturi pe care stau sprijinite suveniruri din toate momentele prin care am trecut. Restul e secret :)
    Mai are rost sa zic ca e o postare grozava si ca te apreciez? Te pup >:D<

    RăspundețiȘtergere
  18. Tudore, de ce nu te apuci sa scrii carti?Esti foarte talentat, ai niste idei frumoase!Ai avea succes cu siguranta, eu te citesc mai cu drag decat pe Cartarescu!:)

    RăspundețiȘtergere
  19. :)Ai scris frumos. Cel mai mult mi-a placut incheierea...cu luna. Ea e prietena mea. Poate de asta o iubesc pe ea si nu pe soare. Ca nu-i atat de puternica. Si lied-ul...imi place. Noapte buna, nascatorule de frumos.

    RăspundețiȘtergere
  20. @horatiu:ce?

    Niciodata nu dispretui lucrurile mici; o lumanare va face ceea ce soarele nu va reusi niciodata: sa lumineze in intunericul noptii...

    RăspundețiȘtergere
  21. Camera ta nu mai este chiar atat de secreta din moment ce ne lasi sa tragem cu ochiul.

    RăspundețiȘtergere
  22. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  23. Da, e frumos cum ai scris despre aceasta intimitate a noastra, despre lucrurile acelea personale pe care numai noi le stim; numai ca mie mi se intampla sa tin in camera secreta totate acele lucruri intime negative, prea putine sunt cele pozitive. Adica sunt acele lucruri despre care nu as vrea sa stie nimeni, cu care imi e rusine...e urat la mine in camera cateodata...Dar e bine oare?

    RăspundețiȘtergere
  24. Tudor,ce te pupa lumea-n cur! Nu stiu daca tu ai vrut sa fii chiar genul asta de 'iDOL':al pitipoancelor stilate,gen 'zambet de pe venus' sau 'satya',care saraca n-a putut intelege ma,pentru ca tu ai scris greoi.Ia sa faci tu bine si de acum sa scrii 'light',fara zahar chiar.Traiti degeaba cate unii...Tu frate,stai linistit:Ai fost cel mai bun,esti si vei ramane!Ai fanii tai bine pozitionati,chiar daca nu ne reliefam iubirea launtrica pe blog,ajungand pana la penibil...Noroc!

    RăspundețiȘtergere
  25. Au contraire, mie mi se pare ca esti chiar simpatic. Sa ne traiesti mai Vetrice! Hristos a inviat! si La multi ani!

    P.S. Cand iti cere omul sa-i sufli...in ciorba, ii mai sufli si in ciorba :)

    RăspundețiȘtergere
  26. Satya spunea...
    P.S. Cand iti cere omul sa-i sufli...in ciorba, ii mai sufli si in ciorba :)


    satya nu cred ca intentia lui tudor cu aceste postari este sa,i suflam...in..."ciorba"

    dar fiecare percepe mesajul dupa cum poate si,l traduce dupa cum stie fiecare

    RăspundețiȘtergere
  27. camera secreta
    eu o numeam mereu pe a mea cutia pandorei
    si acea camera ,"cutie a pandorei" este o parte din sufletul meu cu bune si cu rele cu amintiri si vise cu realizari si proiecte doar de mine stiute
    si da tudor ai perfecta dreptate sa vrei sa le faci cunoscute doar atunci cind crezi ca esti tu pregatit
    dar eu mai stiu ca daca ai inceput sa ne vorbesti depre camera atunci curind va aparea si realizarea pe care o astepti cu atita nerabdare

    RăspundețiȘtergere
  28. Eu am visat odata ca tineam un grif in mana. Mi-am indeplinit visul. Si ma surprinde in fiecare zi cum degetele mele dungate si fara piele in varfuri , si unghiile roase ca sa nu agat corzile si noptile nedormite ca sa reusesc acordurile cu barem par praf in vant atunci cand imi cant singura "am doar 18 ani". Durerea si oboseala dispar nu stiu unde. Poate dispar intr-o camera secreta. Ma bucur si zambesc fraiereşte cand imi iese versul " numai pentru noi doi timpul sa se-opreasca intr-o joi" la al carui final trebuie sa urc cu vocea si ma gandesc numai la faptul ca "parca asa ii iesea si lui tudor". Adica tie , tudor este o persoana familiala, e vocea care a fost alaturi de mine in multe momente din viata. Muzica ta m-a facut sa visez la acel grif. Si am invatat singura sa cant. Cu riscul sa par laudaroasa. Ma bucur ca am putut sa iti multumesc si mi-ar place sa citesti ce am scris.

    RăspundețiȘtergere
  29. o camera secreta... in ”noaptea de sanziene” si mircea eliade vorbeste despre camera lui secreta... nu cu mult diferita de a ta... interesant articol. cred ca avem cu toti, daca nu o camera secreta, un locsor secret doar pentru noi. imi place ca iti asterni gandurile aici.. poate nu e o ideea rea sa incepi o carte... mai gandeste-te...

    RăspundețiȘtergere
  30. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere