[ascunde postari]
arhiva

rss | facebook | twitter | vama | contact

sâmbătă, 11 aprilie 2009

Ganduri la moartea pisicii

Am oprit masina vis-a-vis de blocul meu. In dreptul cadavrului unei pisici. Zace intins aproape de linia tramvaiului. Imaginea e intrerupta periodic de masini care trec printre noi. Una dintre ele loveste cadavrul si ii schimba usor pozitia. Ma trec fiori. Intotdeauna m-am intrebat cine ridica animalele moarte din mijlocul strazii. Alta masina loveste in plin. E o imagine sfasietoare. Forta cauciucului peste un trup inert de animal. Farurile masinilor care se apropie lumineaza burta alba a micutei feline. Vantul adie prin blana. Labele incrucisate. Nu pare sa fi murit in spasme.

Maine dimineata nu va mai fi aici, in mijlocul drumului. Toata ziua m-am gandit ca pana la Iisus, nimeni nu l-a mai iubit pe OM. Vechiul Testament vorbeste mai degraba de coduri morale decat despre iubirea de aproape si iertarea prin iubire. Iisus a venit sa ne invete ceva cu totul nou, aproape imposibil de realizat. Miraculos. Iubirea pentru aproapele tau. Ma uit la o pisica moarta in mijlocul drumului. Sute de vieti trec printre noi in masinile lor...

Ce surprindere amestecata cu frica trebuie sa fi trait Omul in fata primei morti... Prima moarte a umanitatii... Primul om martor al primei morti... primele cuvinte... cata moarte s-a intamplat pana cand Omul a descoperit cuvantul "Destin". Cate cuvinte care asteapta sa mai fie descoperite? De ce caut sa gasesc un sens ascuns in moartea pisicii? Acum masinile trec arareori printre noi. Sunt doar eu si cadavrul linistit al pisicii.

Ar fi multe de spus... intotdeauna e mai mult de spus. Am sa intorc masina si-am sa caut un loc de parcare.

32 de comentarii:

  1. iubeste-ti aproapele... da mie ce-mi iese? ...ceva de genu

    RăspundețiȘtergere
  2. Uneori oamenii sunt mai animale decat animalele. Cred ca exista cazuri in care un asemenea accident nu poate fi evitat, insa mi se pare un lucru infiorator faptul ca acele masini continuau sa treaca peste corpul pisicii. :(

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu inteleg asta. Ador pisicile. De 3 saptamani o pisica este moarta in parcare. Nu prea inteleg cum au lovit-o acolo ca intr-o parcare nu prea ai viteza. Desi ma ingrozeste moartea studiez cadavrul in fiecare zi. La inceput ochii erau larg deschisi si clari. Apoi chipul a inceput sa i se ascuteasca, ochii au iesit din orbite iar dintii erau iesiti in afara intr-un ranjet al groazei. Acum trupul este in continuare acolo, mai nou umflat si cotropit de muste. Moartea e groaznica. Candva am pierdut o pisica

    RăspundețiȘtergere
  4. pentru majoritatea - iubeste-ti aproapele e un perimetru redus. APROAPELE probabil este luat literalmente - si ei isi iubesc familiile si prietenii. APROAPELE cred ca se refera la IUBESTE-L PE CEL CE TI SE ASEAMANA - adica pe toti oamenii, si de fapt, tot ce e viu, fiinta. Dar vin si spun: inainte de a-i putea iubi pe ceilalti, trebuie sa stii sa te iubesti pe tine. Or daca tu te urasti din N motive, cum sa crezi ca poti oferi dragoste si s-o mai si primesti ?? E gresit sa folosim cuvantul ANIMAL cu o conotatie in genul CRUZIME, ANIMAL vine de la latinescul ANIMA - SUFLET. Nu suntem mai animale decat animalele, cu totii suntem ANIMA. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  6. Pisicuta aia oricum e moarta, nu mai simte nimic, evident. Nu mai e nimic in ea.
    Atata tot ca are ghinionul sa nu-i pese nimanui de ea...

    RăspundețiȘtergere
  7. Tocmai m-am uitat la un documentar pe Discovery, cum un leu tanar a fost atacat si sfasiat de doi lei mai batrani in lupta pentru teritoriu. Se adunasera in jurul lor leoaice si lei mai tineri, hiene si vulturi. Toti au urmarit moartea cumplita a leului tanar fara sa intervina niciunul. Erau doar spectatori...Leii batrani ii sfasiasera trupul, si totusi acesta inca nu murise...Se auzeau gemetele infioratoare ale leului tanar si vedeam cum leii batrani rupeau bucati de carne din corpul torturat dar inca viu sub privirile curioase ale celor adunati. Pentru o clipa am avut un sentiment familiar. Ce ne mai deosebeste de animale??!

    RăspundețiȘtergere
  8. Cuvintele reci, privirile reci, atingerile reci, faptele reci, pasii reci.. se gasesc toate in aceste oase reci ale omului lipsit de iubire fata de aproape.
    Moartea lui Iisus a fost bineinteles si pentru noi cei lipsiti de iubire de aproape.. insa putem schimba ceva incalzidu-ne firea..

    RăspundețiȘtergere
  9. o pisica? pe mine ma doare mai tare imaginea copiilor din bratele "mamelor" de la semafor.....drogati cu cine stie ce sa doarma...murdari, in frig, nemancati.....ei ce fac? pe ei cine ii culege de acolo? noi ce facem.....trecem mai departe....nu?

    RăspundețiȘtergere
  10. Nietzsche are o intrebare:"Omul este una din gafele lui Dumnezeu sau Dumnezeu e una dintre gafele omului?"... intrebare la care m-as grabi sa raspund, ca dupa cum vad in jur, Dumnezeu e una dintre gafele omului... m-as lungi sa explic de ce dar daca pe cineva intriga acest raspuns al meu... ii pot raspunde pe mail...alecsas89@yahoo.com... si nu trebuie mai mult decat sa citesti ce a scris tudor pe blog sa iti dai seama ca am inceput sa denigram imaginea lui Dumnezeu si asa devine o gafa a noastra...

    RăspundețiȘtergere
  11. ai dreptate Sonia..Iubirea christica este noi si o putem daruii dupa ce o gasim pentru noi insine..
    oare ce infioara mai mult ca nu exista moarte sau ca exista?
    moartea este transformare..renastere..nimic nu moare niciodata..

    RăspundețiȘtergere
  12. Cum ramine insa cu iubirea pentru dusmanii nostri?

    RăspundețiȘtergere
  13. Alecsa, ne-am "pierdut"Divinitatea la figurat ca sa o re-descoperim.
    Divine sunt si toate gafele pe care le facem pana il recunoastem pe Dumnezeu in tot ceea ce este.
    daca de la inceput ar fi numai Soare cum ai stii ce este Soarele?

    RăspundețiȘtergere
  14. Omul este singurul animal care iubeste conditionat.

    RăspundețiȘtergere
  15. Decat sa stai sa privesti la pisica aia moarta... mai bine iei o punga, ceva, si-o iei de-acolo... si-o duci undeva la gunoi... Asta e... s-a dus...

    RăspundețiȘtergere
  16. ce altceva poti sa mai faci in fata unui astfel de eveniment?!
    te intorci - pentru ca inainte nu mai poti sa mergi - si cauti altceva...
    bine zis, tudor...

    RăspundețiȘtergere
  17. "Nu exista usa care sa nu poata fi descuiata cu iubire!" - acesta e motto-ul meu pentru azi...e concluzia trasa dupa urmarirea unei emisiuni. Poate daca am sti sa iubim, daca am uita ce e nepasarea, daca ne-am gasi scopul in viata, moartea unei pisici ar fi privita cu alti ochi de catre toti...
    Iti doresc o zi binecuvantata si multa pace in suflet

    RăspundețiȘtergere
  18. ...nu ne mai pasa...de cand nu ne mai pasa de noi insine...

    RăspundețiȘtergere
  19. Decalogul ne invata sa ne iubim aproapele ca pe propria persoana...eu una sper sa ii pot iubi pe cei de langa mine mai mult decat ma iubesc pe mine...asta insa e alta poveste.Am inceput sa simtim binele doar cand il comparam cu raul altuia...sa dorim raul celui de langa noi pentru a ne simti bine. Binele meu nu tb sa-l excluda pe-al tau si invers...Sa invatam sa ne construim binele nostru ALATURI de al altuia.

    RăspundețiȘtergere
  20. Alecsa si pomii sunt verzi si florile frumoase. dar unde e legatura?
    Sau nu pricep eu profunzimile.
    stima.

    RăspundețiȘtergere
  21. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  22. nasol.de cate ori vad un animal mort pe marginea drumului imi imaginez ce a simtit.nu stiu de ce fac asta.nu cred ca ma pot controla.mereu ma consolez ca s-a intamplat repede.dar golul e deja in stomac.si parca nu pleaca niciodata in totalitate, mereu se mai aduna cate putin.

    RăspundețiȘtergere
  23. Trist, cu adevarat.. Am vazut multe cazuri asemanatoare la viata mea. :(

    RăspundețiȘtergere
  24. Hmm... Mi-am amintit de o imagine frumoasă: o mână de bărbat, care ţine în palmă un pui de pisică. Lângă imagine, cßteva cuvinte adăugate: "protect the innocence" .
    Acum mă gândesc de câte ori mi-au murit motanii sub fereastră, otrăviţi, din cauza vecinilor mei nebuni.
    Şi mă gândesc câte fiinţe mor zilnic din cauza unor şoferi idioţi.
    Şi mi se face rău, pentru că îi detest pe toţi cei care încalcă drepturile celor mici şi neajutoraţi...

    RăspundețiȘtergere
  25. multi spun "e un animal" .Daca te-ai pune in locul acelui animal,cum te-ai simti?

    RăspundețiȘtergere
  26. imi asterneam q putin timp in urma ideile astfel compus a fost acest text ce il vei gasi la sfarsitul comentariului...dar mi l-am amintit atunci cand m-am gandit la viata acelei pisicutze...dc?..u vorbeai de un animal dar noi,oamenii omoram tot ce atingem..chiar si apa...cea carei in viziunea mea despre viatza i-am daruit puls si puterea de a iubi(ceea ce ne caracterizeaza pe noi..fintzele umane)

    uite si textul...imi cer scuze k e cam lung si sper sa nu te plictisesti de il vei citi...iar d vei face si asta sa imi spui parerea ta...asta de vei dori...

    ApA e finta...


    oamenii imi spun ca nu te poti juca q apa..ca nu are forma...nu o poti modela..dar cum as putea s ii soptesc ei asta...cum s-ar simti...ar fi ca si cum ti-as zice tie ca nu esti ca mn si asta doar pt k altfel gandesti....dar dc imi spui k ea nu traieste cand ea tot ce isi doreste e sa o iubesti...imi spui ca am inebunit k ea nu vorbeste...dar cum nu vb ia o sticla si rastoarna-o...in ea e apa..se aud zgomote..vezi vorbeste...imi spui k ea nu iubeste..cum nu iubeste cand ea accepta bucati sa rupi din transa pentru a zambi u atunci cand setea iti potolesti...imi vei spune aqm k nu are puls..pune maina p incheietura ta..vezi ea bate in u..traieste prin u...si prin plante si prin nori si prin tot ce vezi...aqm mi citeste o data insa gandeste-te k apa e un nume si ca ce ai c itit e o traire...gandeste-te k eu bubu imi doresc a ma metarmofoza..s apa poate asta..deci imi doresc a fi ea...

    RăspundețiȘtergere
  27. bai, nu am mai vazut atata prostie la un loc. am vazut si eu o pisica lovita de masina. am gandit: vai ce cruda e viata?vai ce moarte ingrozitoare? NU, in cacat. m-am gandit unde e cel mai apropiat veterinar! acum am doua pisici luate acasa si sunt un pic cam distruse. ma gandesc cat de cruda e moartea? NU, in cacat! ma gandesc unde o duc pe a treia si pe a patra si tot asa ca astea se iau la bataie.

    RăspundețiȘtergere
  28. Dupa 15 ani de stat impreuna in aceiasi casa...azi mi s-a dus si pisica, draga de ea. Era insa mai mult decat o pisica, era un membru al familiei pe care eram toti obisnuiti sa-l vedem zi de zi. O zi de chin doar, fara pofta de mancare.
    Va fi o casa goala...fara doar si poate. Anul trecut a sfarsit si mama ei...tot 15 ani. Le-am iubit nespus pe amandoua.
    Ciclul vietii........de aceea trebuie sa apreciem persoanele dragi...sa le iubim, sa le ajutam. Pentru ca timpul e limitat.
    Inspirata postare.....chiar daca moartea e subiect tabuu.








































    RăspundețiȘtergere
  29. Am avut o pisicuta de 18 ani care ma iubea enorm. Nu cred sa mai existe o asemenea legatura intre un om si un animalut. Timpul a trecut si prietenul meu cu blanita a imbatranit si s-a imbolnavit. Si pentru ca o aveam de la parintii mei care s-au dus si ei, era obisnuita sa mearga si pe afara am lasat-o intr-o dimineata sa plece, a trecut strada....Sfasietor, cand am iesit sa o iau era calcata de o masina. Toate amintirile mele cu ea, toata afectiunea ei imensa s-au spulberat . Da ,stiu,era doar o pisica dar despartirea este atat de grea incat s-a transformat in suferinta. E cumplit , ma doare sufletul :https://www.youtube.com/watch?v=Av_DIfS1cKE

    RăspundețiȘtergere