[ascunde postari]
arhiva

rss | facebook | twitter | vama | contact

marți, 28 aprilie 2009

Stanley Kubrick - A life in pictures

Am vazut documentarul cu titlul de mai sus. Pentru mine Kubrick ramane unul dintre cei mai mari regizori ai lumii.

"Filmul nu este o reprezentare a realitatii, ci o reprezentare a fotografiei realitatii", spune Kubrick si asta mi se pare o sinteza a ceea ce ar trebui sa-i preocupe pe cineasti.

Barry Lindon mi se pare filmul care se inscrie cel mai bine in definitia de mai sus.

Un documentar emotionant, care te pune pe ganduri vis-a-vis de locul tau in lume, vis-a-vis de preocupari, directie si viziune.

Trebuie sa vedeti.

15 comentarii:

  1. thx, sa l caut deseara..la fel recomand Baraka. Tot expunere fotografica a realitatii.

    RăspundețiȘtergere
  2. Din pacate, realizatorul documentarului Jan Harlen (cumnatul lui Kubrik), a fost aspru criticat mai ales pentru "dezvaluirile" legate de copilaria lui Kubrik. Probabil ca daca Kubrik ar fi fost in viata nu ar fi fost de acord cu ele. Cu toate acestea ramane un documentar exceptional si ii multumesc din suflet profei mele de engleza ptr ca mi 'l-a pasat'.

    RăspundețiȘtergere
  3. de Kubrick m-am indragostit odata ce-am vazut portocala mecanica. Si-l iubesc.

    RăspundețiȘtergere
  4. pt So
    Multzam!
    Ignoranta!;))
    Si e si Harlan nu Harlen, parca...

    RăspundețiȘtergere
  5. domne' ce serios esti si ce cuvinte mari folosesti: locul tau in lume...preocupari, directie, viziune.

    stii cum zic eu, ca in timp ce ne gandim la care ar trebui sa ne fie preocuparile, directia si viziunea, trece viata...
    astea nu se gandesc, astea se simt si se dezvolta de la sine. e valabil doar pentru

    RăspundețiȘtergere
  6. Kubrick, Fellini, Kurosawa și alți câțiva care au fost ăi mai mari demiurgi ai cinematografiei, sunt din categoria „1 la 100 de milioane”, sunt idivizi de un calibru intelectual nemaivăzut. Personal, mă simt ca un Salieri știind că există asemenea oameni.
    Revenind la Kubrick, regizorul care a făcut opera operelor, diamantul cinematografiei universale(bineînțeles, pentru mine), „Odiseea spațială 2001”, vreau să spun că un lucru aș mai fi dorit la nemaipomenitul regizor pe care l-am cunoscu abia după ce a încetat din viață: să-și regizeze „Artificial Intelligence”, care, din nefericire, a fost preluat de o minte nici pe jumătate la fel de lumintă ca a sa, Steven Spielber. Dacă-l regiza, probabil făceam un salt peste vreo 20 de ani în care am avut și vom mai avea SF-uri seci, izvorâte din creiere obosite de scenariști cu sindicat.

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna Tudor! Nu am nimerit la cea mai buna postare ca sa iti las un comment,insa o sa scriu totusi aici. Este vorba de o problema pe care o consider mai mult decat cretina in sistemul nostru de invatamant.Sase elevi de la Liceul de Informatica din Brasov,care s-au calificat la olimpiadata internationala din SUA (!!)Poti vizita link-ul : http://www.antena1.ro/index.php?page=news&subcat=1&id=49775&currentPage=1 NU AU FONDURI ca sa plece. Mi se pare cel mai josnic lucru pe pamant.Cate luni,cate zile,cate ore,cate minute au lucrat cei sase ca sa ajunga acolo,iar acum nu mai pot pleca datorita "nesponsorizarilor".
    Nu stiu de ce,dar am simtit nevoia sa scriu toate astea aici. O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  8. bine "ma" baiatule,il impuscam,da'ce rezolvam?ramane in continuare in lume cel putin un dobitoc.nu unul si jumatate.unul singur,intreg,complet,sinistru.ce ne facem?sau dupa aia te impusti si pe tine?perfect!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  10. te citesc cu placere:)
    keep up the good work

    RăspundețiȘtergere
  11. Tudor, te rog, daca l-ai luat de pe net, sa pui si linK-ul pentru documentar

    RăspundețiȘtergere
  12. Acum trebuia sa fiu undeva prin Clubul Hypnotic.....Arzand de nerabdare sa te vad cantand(poate in timpul asta faceam si o poza cu tine)...Trebuia...Pentru mine,seara aceasta este trista...

    RăspundețiȘtergere
  13. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  14. l-am vazut. foarte bun.
    recomand la randu-mi alt documentar - "Kubrick's Boxes" (2008). si bonus "Color me Kubrick" cu John Malkovich.

    RăspundețiȘtergere