[ascunde postari]
arhiva

rss | facebook | twitter | vama | contact

vineri, 11 decembrie 2009

Barbatul in smoking si femeia inflorata

In zorii unei zile un barbat in smoking sta rezemat de un zid pe bulevardul Magheru. Cativa pasi mai incolo, o femeie superba cu fardul imprastiat in jurul ochilor sta pe vine si priveste in gol. Are picioarele goale si sandale. Isi tine sandalele in maini. Ma razgandesc, nu e o rochie de seara. E o rochie lunga de matase inflorata, culoarea visinii putrede. Nimeni nu e trist, desi ai spune ca femeia nu-si poate reveni dintr-un soc resimtit nu cu mult timp in urma. Am mai putea adauga ca oamenii care merg la serviciu, gri si posomorati in dimineata asta de noiembrie, ii privesc ciudat pe cei doi. Dar nu vom adauga asta. Vom lasa trotuarul gol. Nu sunt oameni pe strada la momentul asta.

Barbatul isi aprinde o tigara. Este zgomotul brichetei de metal ceea ce o trezeste pe frumusetea inflorata incremenita intr-un gand fara culoare. Se ridica usor si paseste agale catre barbatul sprijinit. Papionul lui negru atarna spanzurat de gulerul alb al camasii. Lumina zorilor se face din albastra vernil. Femeia se insinueaza molatec la pieptul lui. O mana se incolaceste pe dupa mijlocul dur. Cealalta mana apuca tigara dintre buzele lui, apoi se unduieste prin spatele gatului puternic. Un picior isi face loc intre picioarele lui. Este o potrivire lenta care mai dureaza cateva secunde pana cand cei doi incremenesc ca intr-o pozitie de final de dans. Acum barbatul sta nemiscat si priveste impersonal strada.

Femeia ofera strazii un spate sidefiu si omoplati de marmora care se ivesc dintre florile mari ale rochiei taiate lasciv. Trage adanc din tigara si lasa fumul sa-i invadeze plamanii pentru cateva secunde. Un oftat prelung este semnul ca fumul bate in retragere. Buzele carnoase inrosite intens lasa fumul sa paraseasca definitiv silueta de vis a femeii lipite de pieptul barbatului in smoking. Este o fotografie frumoasa.

Maine cei doi nu vor mai fi. O cearta minora va pune capat povestii lor. El nu va mai purta smoking de foarte multe ori. Probabil ca si ea va detesta rochiile inflorate. Fericirea tradeaza cand ti-e lumea mai draga. Nimic nu va mai fi, in afara mirosului pregnant de pe gat si umerii negri ai sacoului. Niciun picior nu se va mai potrivi asa si nici bratele de marmora nu vor mai atarna cu acea greutate perfecta. Nici lumina nu va mai fi din albastra verde si zgomotul buzelor lipindu-se de tigara nu se va mai auzi vreodata. Viata va merge inainte. Tot inainte.

Traieste clipa e o prostie, caci clipele cu adevarat de Trait sunt rare. Barbatul in smoking si femeia inflorata vor sti asta mereu. Cei doi se desprind din imbratisare si pasesc agale pe Magheru. Soldurile ei deseneaza inimi. E poate doar un vis al povestitorului acela ca s-ar fi certat a doua zi. Nu mai stiu nimic de ei dupa ce i-am pierdut caci au luat-o la dreapta pe o strada laterala.

36 de comentarii:

  1. Cat pesimism la ora asta asa tarzie :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce dragut!poate totusi reusesti sa aflii ceva nou despre ei...poate ii regasesti...:)

    RăspundețiȘtergere
  4. despartirea este inevitabila,intr-un fel sau altul..iubirile mele mi-au umplut timpul.iubirea parintilor mei mi-a umplut sufletul.cand dupa fiecare cearta,unul dintre ei, el sau ea, alerga la celalalt cu ochii plini de lacrimi si-l ruga sa-l ierte

    RăspundețiȘtergere
  5. un pastel frumos, vizual, am citit de dimineata, de fapt e prima citire pe ziua de azi si mi-a placut, mi-am amintit de Paris, de o muzica in surdina ce iese de la un restaurant cochet, undeva pe o straduta ingusta mirosind a patiserii si parfum, ea e frumoasa, grava, cu tigara aprinsa, el un romantic...fain

    RăspundețiȘtergere
  6. si cand stii ca maine nu va mai fi, zici da sau nu momentului Acum?

    RăspundețiȘtergere
  7. ce inseamna sa fi artist!...mi a placut!

    RăspundețiȘtergere
  8. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  9. Si cati totusi au prins ideea din spatele textului...? Sunt convinsa ca un astfel de moment are un pret pe masura...

    RăspundețiȘtergere
  10. Se spune ca orice lucru frumos, are, mai devreme sau mai tarziu, un sfarsit...Dar totusi cati dintre noi realizeaza cand incep o relatie ca e inceputul sfarsitului? Femeia cu rochia inflorata si barbatul in smoking nu sunt tristi tocmai pentru ca ei s-au intalnit, au alcatuit pret de o clipa un tot. Aceasta clipa de fericire valoreaza enorm si e vesnica in sufletul fericitilor sau neferictilor in functie de cum vrem sa privim. O clipa poate parea o vesnicie atunci cand iubesti; o vesnicie pare o clipa atunci cand esti iubit.

    Eu consider ca sunt fericiti pentru ca majoritatea dintre noi nu cunosc nimic macar acea clipa de daruire totala, nu intalnesc iubirea perfecta.Oamenii incearca sa ma convinga ca nu exista o astfel de iubire, dar eu am fost si voi fi mereu o visatoare, o biata naiva si probabil viata ma va dezamagi, dar eu voi crede in continuare.Vreau sa iubesc cu toata fiinta mea. Cu o naivitate frizand inconstienta, cu daruire, cu mereu descoperita uimire, cu inocenta , cu gingasie, cu patima dusa pana la dezintegrare, sa iubesc.Indiferent daca cineva sau ceva va distruge aceasta legatura fragila, amintirile nu mi le va putea lua nimeni. si eu ma voi simti binecuvantata, intr-o lume superficiala care spune ca isi iubeste partenerul aproape dintr-un reflex, ca si cum ar raspunde "bine" la intrebarea "ce mai faci?".
    Si asa in naivitatea mea eu cred ca intr-o zi femeia in rochie lunga de matase inflorita si barbatul in smoking se vor intalni si dragostea lor va renaste ca pasarea pheonix din cenusa... Povestea poate avea un happy-end...

    RăspundețiȘtergere
  11. E adevarattul pur...E adevarul de moment si dupa aceia pierdut. Poate o sa le para rau si de una si de dimineata aceea si de a doua zi ca au ajuns sa se desparta. In ziua de azi si despartirile au ajuns la alt nivel, din pacate. Numai sunt ca pe vremuri.

    RăspundețiȘtergere
  12. frumos, imi place sa te citesc dimineata inainte de a vedea otrocitatile ce se intamplam frecvent prin tara.

    RăspundețiȘtergere
  13. eu vreau sa se duca acasa, sa se iubeasca vreun an pana se mai linistesc cat-de cat, pe urma sa faca vreo 2 copii, sa imbatraneasca frumos convinsi fiind fiecare ca si-a gasit perechea; prea multe povesti de iubire pasionala se termina prost cu inimi zdrobite, regrete si casnicii de complezenta cu altcineva, m-am plictisit de astfel de scenarii.
    P.S. inainte sa ramana insarcinata ea se lasa de fumat :)

    RăspundețiȘtergere
  14. cam transparenta aluzia...

    plus mici inadvertente: nu stii ce s-a mai intamplat, dar pe de alta parte stii ca n-au mai imbracat smokingul, respectiv au urat rochiile inflorate.

    RăspundețiȘtergere
  15. sa scri poti scrie doar din placere e un lucru minunat....sufletul e purtat prin sentimente necunoscute, descatusandu-se de cotidian...frumos :D

    RăspundețiȘtergere
  16. Ai surprins intocmai lucrul de care m'am temut si nu m'am putut ascunde.
    Barbatul in smoking a fost el..baiatul in hanorac..
    Femeia in rochie inflorata am fost eu...fata in blugi.
    Totusi..am inteles un singur lucru: nu ai cum sa spui "nu", chiar daca ai vrea.Si eu as fi vrut sa fie asa, pentru ca stiam ca voi compara fiecare secunda cu aceea.
    Si da, a durat o vesinicie si sutele de oameni din jurul nostru nu mai contau, nici furtuna ce ni se scurgea pe pleoape, nimic!
    Imi doresc sa fi spus "nu", sa fi avut puterea sa fug, sa ma desprind din bratele barbatului in smoking si sa fi fugit.Dar sunt slaba, n'am putut!
    Dupa parerea mea, barbatul in smoking si femeia in rochie inflorata sunt mai tristi acum, caci au cunoscut fericirea adevarata, pe care n'o mai pot atinge!

    RăspundețiȘtergere
  17. de ce se despart?De ce intotdeauna dupa clipe de fericire oamenii ajung sa se desparta?oare nu societatea e de vina?oare nu gandim prea mult si vrem prea mult si nu acceptam iubirea asa cum vine ea in forme subtile cu bne si cu rele...de ce nu putem avea mereu un happy-ending si preferam sa ne ancoram in relatii care sigur se vor sfarsi urat?

    RăspundețiȘtergere
  18. M-am intalnit cu ei in acea dimineata,iar dupa o buna perioada de timp, l-am revazut pe "el" intr-o seara, intrand in restaurantul dragut din centru, unde eram si eu. Era singur,dar ingandurat si obosit cum parea,dupa cativa pasi, ridicand privirea,vede o femeie(nu stiu cat de frumoasa, dar atragatoare)singura la masa.Este total deosebita de cealalta...Se simte atras de ea,inainteaza cu teama parca si totusi ceva il impinge spre ea... Logica ii spune probabil,ca ea nu este conform viselor lui, ca de altceva are nevoie, dar pasii lui se indreptau spre masa ei...si intra in vorba..cu ea.Isi zambesc, mananca impreuna,discuta,privirile lor se intalnesc(au ochi foarte frumosi si expresivi,amandoi),se asculta reciproc,se plac..Ii privesc,se potrivesc si imi sunt dragi!!!Si cand te gandesti ca ea,inainte sa intre, se razgandise de cateva ori,dar pana la urma a avut curaj si a intrat,chiar daca era singura..Iar el, a ales chiar restaurantul acesta,chiar daca poata nu vroia sa manance..singur..
    Parerea mea este ca era nevoie sa se intalneasca! Ii priveam in continuare,fara sa vreau si vedeam cum incepeau sa se deschida vietii pentru ca doreau enorm asta,chiar daca ei habar nu aveau.Doreau amandoi sa fie fericiti,chiar pentru cateva clipe si clipele erau cu ei,atunci,acolo;franturi de clipe,poate,dar existau-ERA VIATA !!!Au reusit sa simta clipa,sa o traiasca!Si maine e format din clipe fericite daca asta vrei cu adevarat!O usa fusese inchisa,dar o alta s-a deschis si vor vedea ca exista si ferestre.. deschise pentru ei..daca vor...

    RăspundețiȘtergere
  19. Eu sunt de parere ca merita sa traiesti clipa...important este sa stii sa recunosti "clipa"...

    RăspundețiȘtergere
  20. ...exista viata si dincolo de moarte!
    femeia inflorata asteapta primavara, barbatul in smoking a renuntat la tigari.

    RăspundețiȘtergere
  21. veniti cumva la galati inainte de revelion? asa se aude...

    RăspundețiȘtergere
  22. Wow! Ndra, cat de simplu si brilliant. Camelia, miss u 2!}{

    RăspundețiȘtergere
  23. Ar fi fost o poveste frumoasa si frumos scrisa daca nu tranteai "Soldurile ei deseneaza inimi." complet inutil.

    RăspundețiȘtergere
  24. ramonabai
    viata este simpla, depinde doar cum te pozitionezi si din ce unghi privesti!
    atunci cand ceva se termina , trebuie doar sa te dai un pas in spate si sa vezi unde ai gresit, este important doar pentru a nu repeta greseala, nici de cum pentru a plange ca ai gresit.

    RăspundețiȘtergere
  25. Stii.. parca ai fi un copil. Femeia ar fi fost imbracata intr-o rochie de seara, ba nu.. tu ai vrut o rochie inflorata. Pe trotuar ar fi trecut oameni grabiti spre serviciu, nu ti-au placut si i-ai "sters".
    Felul acesta de a spune ceva si apoi de a te razgandi ma duce cu gandul la un copil ce isi imagineaza prima lui poveste. Un copil incapatanat. Ai simtit ca ceva se va intampla intre cei doi, dar te-ai incapatanat sa crezi ca acolo se termina povestea si o posibila cearta nu va putea exista niciodata. Restul nu te mai interesa. Iti doreai ca imaginea lor sa iti ramana vesnic intiparita in minte.

    Nu stiu daca exact asa ai gandit povestea sau doar ai vrut sa ii dai o alta infatisare.. dar mi-a placut cum te-ai jucat cu cuvintele.

    RăspundețiȘtergere
  26. si ai fauct TOT POSIBILUL sa-i regasesti?sau e mai romantic asa...

    RăspundețiȘtergere
  27. Fotografia iubirii ca stare de fapt sub iminenta despartirii.Frumoasa si trista panorama ai creat ,dar reala ,mult prea reala...Am simtit-o pe pielea mea chiar zilele astea si incerc din rasputeri sa ma adun.

    RăspundețiȘtergere
  28. De ce oare am citit titlul postarii de doua ori si am avut senzatia ca scrie "Animal in smoking si femeia inflorata"?
    Povestea in sine e frumoasa...

    RăspundețiȘtergere
  29. se simte un parfum toxic...atmosfera nuantzata creeaza o stare parca de nelinishte..se naste un conflict interior..in acel moment..in care cei doi si'au unit trupurile...in care au devenit precum androginul..a fost ca o gaura intr'un fruct sec,uscat..prin care a patruns o zeama dulce-amaruie ce a readus fructul la viata..sageata ce trecuse prin inimile lor era ca un indiciu ca ceea ce traiau urma sa fie ceva frumos,dar dureros..ceva greu,dar unic..era o fericire inlacrimata,o dulceata cu venin,un sirop u otrava..se declansase iubirea!procesul era in plina desfasurare!acest sentiment dulce si nenorocit patrunsese in tot trupul lor,care parea in acel moment doar unul,intrase in fiecare coltisor,fara mila,in fiecare celula,otravind'o...era imprastiat in tot organismul...se crease o lume..o lume de mijloc,de refugiu..dar un factor anonim din exterior a spar acest vis real si a taiat fructul cu un cutzit ascutit..Parerea mea este ca amandoi au continuat sa se gandeasca la acel moment..incercand sa descifreze fenomenele codificate ce avusesera loc..amintirea acelor clipe le oferea neliniste,teama..dorinta de a le retrai..doreau libertate,dar se zbateau ca niste pasari salbatice!si toate astea datorita drogului ce intrase in ei..drogului de care nu se poate lipsi nimeni..care te poseda...pe care nu'l poti controla..drogul al carui medicamnent este el unsusi...drogului numit IUBIRE!!...{:):):)Iubirea este.}

    RăspundețiȘtergere
  30. Superb!
    Chiar daca cei doi s-au despartit, 'Clipa' ii va face sa spuna: 'Cat ne-am iubit...'

    RăspundețiȘtergere
  31. Miss&It;3chirila...nici un factor anonim din exterior,NU POATE sparge acest vis,pentru ca e real,doar ai recunoscut...
    DAAAAAA..e iubire,e asteptare de.. raspunsuri,dorinta de a te inneca in celalalt,de a-i mangaia si saruta gandurile,de a-i atinge trupul.. de a-i atinge palmele si degetele mainilor,care se ating usor si tandru,cu imensa dragoste, ametitor ,se confunda,au atata nevoie una de cealalta,unul de altul,dar spune-o!!!fara frica,e atat de frumos,senin,fulguie..pe muzica de Wagner..si ce daca palmele dirijeaza.. doua vieti,din moment ce exista :):):)Iubirea

    RăspundețiȘtergere
  32. http://rofilelist.blogspot.com/ ce parere aveti de blogul meu

    RăspundețiȘtergere
  33. Bravo,Tudor! Asta e povestea mea tipica de viata.Citita suna altfel,traita e mult mai apasatoare si toate par k din Plumb a lui Bacovia.Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  34. Fatalitatea joaca un rol necesar in aceasta dulce povara de amintiri , dragostea ...
    Foarte frumos articolul !!

    RăspundețiȘtergere