[ascunde postari]
arhiva

rss | facebook | twitter | vama | contact

marți, 27 octombrie 2009

Chirila in licee

Ma bucur sa va pot anunta ca reiau incepand de joi proiectul pe care l-am demarat la inceputul verii: Chirila in licee.

Ma bucur ca pot sa merg si in cele cinsprezece licee care au mai ramas si sa vorbesc cui vrea sa asculte. Despre ce? Despre cum sa lupti ca sa faci ceea ce iti place in viata.

Proiectul a fost decalat cu vreo doua saptamani din cauza vremurilor mai grele pe care le strabatem, dar iata-ne din nou impreuna.

Si pentru ca am vrut ca din acest demers sa se desprinda ceva concret si sa nu ramanem doar cu vorbele mele, am finalizat si studiul psihologic bazat pe chestionarele completate de elevii celor cinci licee, astfel ca putem vorbi de o mica radiografie psiho-sociala in urma primei parti a campaniei.

Aveti mai jos comunicatul de presa precum si rezultatele studiului efectuat pe primele cinci licee.

P.S.1 Ne vedem joi in Kretzulescu! La 15:30 :)

P.S.2 Programul celorlalte 14 licee va fi publicat in curand aici pe blog desi, in mare, se va comunica direct liceelor participante.



Chirila se intoarce la scoala
Primul turneu de mentorship al unui lider de generatie continua


In aceasta toamna, Tudor Chirila va relua turneul pe care l-a intiat in luna mai in 5 dintre liceele din Bucuresti. Alaturi de elevi si profesori Tudor “incepe scoala” poposind in 15 alte licee. In cadrul proiectului “Chirila in licee” el le va vorbi elevilor despre cum pot descoperi ce vor sa faca in viata si, mai ales, despre alegerea carierei in cunostinta de cauza.

Aceasta deoarece rechizitele pentru viitor sunt mult mai greu de pregatit decat cele obisnuite. Ce calitati isi vor ascuti? In ce rucsac isi vor purta visele? Dupa ce rigla isi vor masura succesul? Cum vor face in asa fel incat pasta corectoare si guma de sters sa nu le fie necesare?

In cadrul turneului, Tudor isi propune sa-i ajute pe liceeni sa raspunda la toate aceste intrebari. Campania sta sub sloganul “Descopera ce-ti place. Acum!” accentuand ideea ca, inainte de orice, este important sa fii pasionat de ceea ce faci.

Iar pentru a da o finalitate tangibila intalnirilor, acestea sunt dublate de un studiu psihologic care urmareste sa identifice gradul de incredere al elevilor in ei insisi, modelele pe care le admira. Rezultatele studiului efectuat pe elevii primelor 5 licee au dezvaluit ca banii si statutul social au o insemnatate deosebita pentru tineri. Ei sunt in marea lor majoritate oportunisti, au obiective foarte indraznete, dar ar prefera sa sara pasii necesari atingerii lor.

Din acest punct de vedere, s-a dovedit utilitatea dezbaterilor care, desi nu le pot oferi tinerilor raspunsuri definitive, cu siguranta ii provoaca se reflecte mai mult asupra viitorului lor. Rezultatele complete ale studiului care includ comparatii intre liceele participante, dar si intre preadolescenti (14 – 16 ani) si adolescenti (17 – 19 ani) sunt disponibile pe blogul personal al lui Tudor Chirila.

”Chirila in licee” este un proiect despre exercitarea optiunii initiat de Tudor Chirila prin Fundatia artEST si Agentia de Vise, realizat cu sprijinul Primariei Municipiului Bucuresti si al Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti.

57 de comentarii:

  1. tot pustii sunt baza. buna treaba asta cu liceele. aveam o intrebare la tine. mai demult si am uitat de ea. de ce nu se mai joaca ferdinand al VIII-lea...?

    RăspundețiȘtergere
  2. Tudor Chirila, ar fi prea tare si chiar necesar sa vii in Piatra Neamt la Colegiul National Petru Rares. In afara faptului ca ai fi ft bn primit aici, chiar e nevoie sa vina cineva ca tine(apropiat de noi).
    Sper sa te gandesti la invitatia noastra. Multa bafta.
    ~Un fan adevarat:X:X:X

    RăspundețiȘtergere
  3. pfff...acum 2 ani de ce nu veneai? ;)) as fi vrut si eu sa "ne vedem joi" ....you are doing a great job :)

    RăspundețiȘtergere
  4. interesant proiect..pustii la virsta asta chiar sint dezorientati..bafta!

    RăspundețiȘtergere
  5. Bravo Tudor Chirila, bravo. Dar asta o stii , probabil ca ti o spun toti si bine fac. Oamenii care fac lucruri de genul acesta merita apreciati , pentru a intelege ca ceea ce fac ei merita. Eu cred ca lucrul asta trebuie facut de multi, atat cat pot si unde pot ei. Eu il fac pentru ca si in viata mea au existat oameni care mi au repetat de mii de ori ca pot ajunge sa fac ce mi doresc daca vreau cu adevarat si muncesc. Daca nu erau ei probabil ca astazi ai fi facut parte din randul acelor oameni care spun"asta mi a fost soarta".
    multa putere de convingere ti doresc si cat mai multe "urechi deschise" -pentru a intelege mesajul.
    dan

    RăspundețiȘtergere
  6. lumea viseaza, viseaza viseaza...si foarte bine, ca face asta. E primul pas spre o alta realitate.

    Tudor, ai observat ca statisticile arata cum majoritatea vor sa daruiasca dragoste, fericire, pace , liniste sufleteasca; da, e foarte nobil din partea lor, dar sunt lucruri mai putin concrete. Eu cred ca aici ar trebui putin intervenit, incat sa isi stabileasca exact ceea ce vor sa faca pentru lume pana la o data fixa, ca in final sa isi poata evalua rezultatele. E mai greu sa iti dai seama cata dragoste ai oferit intr-o luna. Sa luam cazul lui Tudor Jr. care vrea sa devina artist (actor si cantaret). Pentru asta el va trebui sa sustina concerte, sa citeasca, sa posteze pe blog macar de 3 ori pe saptamana, sa mearga sa sustina un proiect de responsabilitate sociala, etc. Bine, normal fiecare elev isi are propriile vise, el va sti ce trebuie sa faca ca sa ajunga acolo. E bine sa fi mai concret.

    nu am inteles de ce Japoina si cultura ei e asa de vanata de tineri; poate imi explica cineva.

    o zi faina.

    RăspundețiȘtergere
  7. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  8. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  9. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  10. ar fi ceva daca s-ar intampla in toata tara.

    Pe parcursul unui an de zile sa faci o gasca mare care sa mearga in diferite orase.

    RăspundețiȘtergere
  11. Sunt de acord cu Ionics:D!
    Ar fi extraordinar sa vii si in Piatra Neamt,dar nu numai la Colegiu National Petru Rares ci si la Colegiul National Calistrat Hogas!
    ;)

    RăspundețiȘtergere
  12. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  13. Vezi Tudor, daca macar celor de la" note " le vei da un imbold..si i vei incuraja..va fi o mare realizare .Ei (speram) vor invata si vor putea face la fel la randul lor, pentru alti oameni. Din pacate pentru grupul fan Gigi si Badea ..nu stiu cat de mult vei putea sa ajungi acolo unde intentionezi, ba' chiar ai putea sa le pari putin naiv..dar cine stie..
    tot inainte

    RăspundețiȘtergere
  14. ..daca crezi ca o sa te auzi printre emotiile lor ca te intalnesc..va fi bine....ca mai mult de atata mi-e greu sa cred ca vei reusi sa lasi in urma imprimat in inimile lor

    RăspundețiȘtergere
  15. Petra asi indrazni sa te contrazic. Eu am avut parte de oameni care au incercat sa faca cu mine ce incearca el cu acesti copii. La mine a functionat.Nu vad de ce nu ar merge si la ei . Este mai mult decat evident ca balanta nu va inclina in favoarea celor convinsi , dar repet ce am spu anterior..efortul merita ..fie si pentru cativa.

    RăspundețiȘtergere
  16. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  17. Daaaa!!! Hai in Piatra Neamt la Colegiul National Petru Rares! Avem nevoie de cineva cu care sa vorbim, care sa ne deschida ochii.
    Te asteptam.

    RăspundețiȘtergere
  18. In drumul tau prin licee treci si prin Liceul Dante Alighieri?

    RăspundețiȘtergere
  19. Am vazut ca cineva din Piatra Neamt, de la Colegiul National Petru Rares "te-a invitat" sa treci si pe acolo.
    Ma gandeam ca ai putea trece si prin Targul Neamt, pe la Colegiul National Stefan cel Mare. Sunt multe persoane carora le-ar face placere sa te vada si sa te asculte. Iar eu sunt sigur una din acele persoane.
    Nu stiu de se va intampla asta, dar am zis sa incerc. Mi-ar placea foarte mult !
    Cine stie, poate vom avea sansa sa ne vedem.
    Bafta in continuare ! :)

    RăspundețiȘtergere
  20. Si totusi trist rezultatul provizoriu...

    Felicitari pentru profesionalism.
    Go, go, go!

    RăspundețiȘtergere
  21. o ideea buna ar fi sa concertai si n institutiile statului. poate le mai ridicati obloanele de pe ochi angajatilor. sau in Parlament!

    sa auzim de bine!!!
    my blog, unde mai fac gargara!
    http://www.podaridolj.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  22. hello,am vazut azi afisul cu tine :)

    te asteptam in kretzu` !

    RăspundețiȘtergere
  23. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  24. A fost foart frumos azi cand ai venit la noi la liceu <3

    Extraordinar...cum ne-ai vorbit, si mai ales ce ne-ai zis. Ai fost foarte carismatic in discursul tau.

    Tine-o tot asa.

    RăspundețiȘtergere
  25. Cand vii si in Brasov?;;) Info te asteapta;;)

    RăspundețiȘtergere
  26. Obsesia asta pentru Mircea Badea ma omoara!

    RăspundețiȘtergere
  27. Ăstuia (http://www.motociclism.ro/forum/index.php?showtopic=444065) despre ce luptă poţi să-i vorbeşti?! Şi, din păcate, din câte am observat eu, ca el sunt majoritatea. Trist.

    RăspundețiȘtergere
  28. felicitari pentru reluarea initiativei! te asteptam si in buzau.

    RăspundețiȘtergere
  29. Proiectul este admirat de intreaga tara si apar multe invitatii in multe licee din Romania. :) Cu siguranta ar fi destul de greu sa veniti prin toata tara, dar asta nu inseamna ca proiectul nu se poate raspandi, nu? Stiu eu, ati putea face un filmulet pe care sa-l trimiteti in fiecare liceu din tara (cu chestionarele de rigoare)... Sunt sigura ca lumea ar primi foarte bine proiectul asta, mai ales noi, pustanii de liceu si mai ales daca e din partea unuia care ne indeamna de ceva timp la visare, la iubire, la lucruri care fac parte din universul nostru, univers ce, ironic, se destrama o data cu cresterea in varsta. :)

    Felicitari!

    p.s. Mi-e dor de Vama! V-asteptam la Sibiu. :)

    RăspundețiȘtergere
  30. A fost odata un sarpe care ingrozise toate vietatile padurii prin violenta lui.Cum prindea vreun coleg de tufis,il si sugruma.Intr-o zi,sarpele se intalneste cu un intelept,care ii spune:"Sa fii bland si cuminte".Sarpele s-a gandit ca acesta-i un sfat bun si a inceput sa-l puna in aplicare.Dar,peste o vreme,inteleptul trece din nou pe la locuinta sarpelui si il gaseste intr-un hal fara de hal.Avea o tinichea legata de coada,era pricajit si slabanog ca vai de el si toti il loveau cu pietre."Ce faci?",il intreaba inteleptul mirat."Sunt bland si cuminte,cum m-ai povatuit".Iar inteleptul remarca:"Eu ti-am zis sa fii bland si sa nu-i mai omori.N-am zis sa nu-i mai sperii".
    Asadar,frica are si ea rolul ei educativ.Putina frica inseamna si un strop de educatie,si un strop de ordine,si unul de respect.Sa fii buni in viata,dar nu pana acolo unde bunatatea se confunda cu prostia.Sperietura face cateodata cat secole de educatie intru bunatate si blandete.Si omul este o fiinta inclinata catre anarhie.Si omul lasat de capul lui tinde sa-si exercite muschii asupra celui slab.

    Parintii au putere in relatia cu odraslele lor.Profesorii au putere in relatia cu elevii lor.De indata ce ne aluneca atentia catre bunatate si blandete,se poate sa ne trezim cu tinicheaua de coada,batjocoriti si batuti,nemancati si gata sa ne dam duhul.Fiintele umane nu mai au masura bunatatii,caci si ele o confunda copios cu prostia.Nici ele nu mai au masura cuminteniei,caci aceasta apare ca o invitatie la dezordine,la absenta respectului si a bunului-simt.

    Frica este un instrument de control foarte eficient in societatea moderna.Frica modeleaza si femeile si barbatii,deopotriva.Putina sperietura este ca sarea in bucate.Un pic de sperietura ne face sa fim un sarpe bun,dar respectat.Si,poate nu atat de sperietura poate fi vorba in relatiile interumane,cat despre fermitate.Sunt momente in care absenta fermitatii echivaleaza cu o tinichea pe care ne-o punem in coada.Incepem sa fim sapati,sabotati,batjocoriti si lipsiti de orice imagine in fata celorlalti,doar pentru ca ei au nevoie de un instrument de contol,si acela sa fim noi.Nu putem lucra niciodata intr-un singur sens,ci musai trebuie sa jucam ambele roluri.Sa fim si sarpele,si colegii lui de padure.

    Sa fim fermi,atunci cand suntem buni si cuminti !Sa nu mergem niciodata catre extreme!Sa nu ucidem,dar nici sa nu fim "buni de prosti".Suntem inzestrati de natura pentru a supravietui in conditii de clima emotionala temperata.Echilibrul este numele conditiei umane "bune" si tot ceea ce ne ajuta sa ramanem regii coltului nostru de padure,dar si ai coltului nostru de existenta.

    Daca vrem sa traim frumos,sa ramanem buni,dar fermi.Decisi,dar cuminti.Lumea se lumineaza in preajma noastra si constiinta cunoaste limpezimea cand se poate ca intreaga lume sa se scalde in ape tulburi.Asta incerc eu sa fac.De cele mai multe ori cred ca si reusesc...

    RăspundețiȘtergere
  31. sar peste laude, ca nu m-as uita cuminte, periodic pe blog daca n-as aprecia ce faci.
    nu cred ca generatia mea (nascuti in 77/78- 12 ani in 89) eram altfel.
    poate mai debusolati. am cunoscut si o alta lume.
    m-a distrat acelasi vis la fetelor:femei de succes si mame extraordinare. si eu am visat astala. acum am o meserie si nu cer bani de la nimeni, dar mult timp m-au ajutat parintii. am grija periodic de fetita cu diabet a unor cunostiinte de la sat... si uneori nu mai poooot. spune-le ca fara sprijin cam greu. si copii se fac mai de tanar ca pe urma....

    RăspundețiȘtergere
  32. Astăzi am văzut afișul din C.N. Sf. Sava. Mai avem o săptămâna de așteptat. Nu e atât de mult.

    [Ma uimește faptul ca Mircea Badea e atât de admirat. Poate nu vad eu ce are atât de deosebit. Mie mi se pare un tip plictisit care își manifesta plictiseala într-un mod nu demn de admirat, dar amuzant. Nimic deosebit.]

    Ne vedem miercuri :)

    RăspundețiȘtergere
  33. Te asteptam si in provincie...Sper sa ajungi si prin Campulung Muscel(jud Arges)
    Mult noroc :)

    RăspundețiȘtergere
  34. Am fi foarte foarte bucurosi daca ai veni si la Galati la CN "V. Alecsandri"...aici 3 sferturi din liceu cunoaste absolut toate melodiile, ba chiar am facut si o piesa de teatru "Am sa ma intorc barbat"...e defapt varianta de teatru a albumului....a fost ca un colaj...a avut succes deplin...inca se mai vorbeste si acum...si nu era om in sala care sa nu cante..
    de aceea ne-am bucura enorm!! te asteptam la cel mai tare liceu din GL. <3

    RăspundețiȘtergere
  35. Toti ne pierdem busola reala in viata la un moment dat - important e sa ne regasim relativ repede. Insa intreb, cati din romani si-au descoperit o busola reala in viata? Bafta cu liceeni...

    RăspundețiȘtergere
  36. Vroiam - prin intermediul comentariului ăsta, care poate valorează ceva, poate nu valorează nimic din punctul tău de vedere - să-mi cer scuze pentru ceea ce am făcut. Sunt puştoaica aia care - astăzi la finele prezentării pe care ai ţinut-o în Elena Cuza- a plecat revoltată din sală fără să spună la revedere. Nu sunt prost-crescută şi nu obişnuiesc să acţionez aşa, dar dacă mai stăteam o secundă începeam să plâng si n-ar fi fost o ipostază prea plăcută în care să te fi aflat... Atitudinea mea nu era direcţionată spre tine, ci spre cenzura care mi-a fost impusă prin "Lasă că vorbesc eu cu ea." sau "Nu vezi că îl superi pe d-l Chirilă? Vă supără nu-i aşa?" şi alte încercări de a nu mă lăsa să-mi exprim părerea de dragul aparenţelor...
    Ce vroiam să punctez e faptul că nu e aşa de uşor cum ai prezentat situaţia. Nu poţi pur şi simplu să faci tot ce-ţi doreşti când doreşti - indiferent de circumstanţe...
    Şi da! Nu e mare lucru un refuz, dar când refuzul ăsta te împiedică să te dezvolţi şi să-ţi dezvolţi pasiunea, ce faci?
    Îmi cer încă o dată scuze pentru comportamentul meu... Îţi doresc succes pe viitor.

    RăspundețiȘtergere
  37. te-am ratat de 2 ori in cantemir,apari pe undeva,youtube gen?macar sa prind ceva din zbor

    RăspundețiȘtergere
  38. tudor te asteptam cu nerabdare si in matei basarab

    RăspundețiȘtergere
  39. Am 40 de ani. Nu ii simt decat fizic si cersesc inca vreo 15 de la Dumnezeu ca sa imi cresc copiii. Pe cand aveam 18, in clasa a XII-a, un profesor, prieten cu Stefan Hrusca, ni l-a adus la clasa. Ne-a cantat, am cantat cu el, am povestit. Pret de vreo 2 ceasuri. Ne-a spus 2 lucruri despre muzica, 2 despre versuri si in rest, banalitati. Si totusi si acum dupa 22 ani imi amintesc perfect personalitatea lui si mai ales spiritualitatea pe care o emana. In concluzie, sa nu te indoiesti nicio clipa ca prezenta ta, munca ta, vor ramane fara efect. Cu atat mai mult cu cat to o faci dedicat unui scop precis. Imensa ta munca si daruire nu va fi in zadar chiar si daca un singur copil va deschide ochii spre lume si se va simti sprijinit. Adanc respect!

    RăspundețiȘtergere
  40. acum sunt a 8a si cred ca e supertare ideea dar mai important ar fii sa fie si ceva pt astia care nu au ajuns la liceu pt ca multi dintre noi nu stim cu adevarat cine suntem sau ce talent avem , ne traim viata dupa muzica momentului (gen lady gaga ,puia,inna,etc.)si nu stim ce inseamna muzica romaneasca adevarata ,asta in muzica, in arta... multi nu au auzit decat de lonardo da vnci, salvador dali monet,si cam la atat se reduce toata cultura noastra... in literatura?... glumesti? noi nu citim ceea ce ni-se da la scoala noicitim ''carti adevarate'' nu prostii dastea (si uite asa ajungem sa tocim ca idiotii tot felul de comentari luate de pe net ...)dar ma rog bine ca citim s atat macar cativa inca mai citesc (sau si mai grav stiu sa citeasca corect...astia sunt adevarate genii)...eu sincer sunt norocoasa ca stiu ce imi place sa fac (fara sa sie o moda ) si chiar daca sunt consigerata o ''ciudata ''pt ca nu vreau sa am 20 de vile si 40 de rolls roice ,eu vreau pur si simplu ceva mic care sa ma reprezinte :o casa la sighisoara sau undeva la munte si scoala as vrea sa o fac undeva dar sa o fac... nu stiu neaparat daca in afara ,probabil undeva unde sa nu fii criticat si tras in jos( pt ca mai nou un pictor in romania si nu neaparat nu are nici macar cu ce sa isi cumpere panze )
    si uite ca iar am scris un comentariu foarte lung si probabil degeaba(sau nu...) dar ma rog ...
    evelina

    RăspundețiȘtergere
  41. :D Da ce rezultate ar iesi daca ai muta proiectul si un pic in aria culturii! In Colegiul "Dinu Lipatti" din Bucuresti cred ca muuulta lume s-ar bucura sa te vada! Artistii simt si gandesc altfel, iar noi suntem tot elevi ca si cei din Lazar...chiar daca suntem in formare.

    RăspundețiȘtergere
  42. Mi-ar placea sa veniti si in Tudor Vianu :)

    RăspundețiȘtergere
  43. Felicitări pentru această inițiativă extraordinară. Mulți oameni (nu numai liceeni) au nevoie de încurjări și încredere în sine. Nu știu acum dacă sistemele politice sau familiile sunt de vină, cert este că proiectul tău merită susținut!

    RăspundețiȘtergere
  44. super initiativa. felicitari. doar in bucuresti o sa fie? te asteptam cu drag si la Constanta. mult noroc!

    RăspundețiȘtergere
  45. Super tare initiativa! Eu sunt din Campeni, jud. Alba, te rog daca poti sa vii sa faci o prezentare, despre cum sa ne traim viata mai fain....te asteptam!

    RăspundețiȘtergere
  46. in Pitesti vii? le-ai da multora o lectie de viata...

    RăspundețiȘtergere
  47. O initiativa cu adevarat benefica pentru majoritatea tinerilor din ziua de azi.
    V-as ruga sa mai infaptuiti asemenea proiecte si in alte orase si poate chiar transmise la TV pentru a putea beneficia cat mai multi tineri de aceste invataturi. Asta e singura sansa a tarii. Noi trebuie sa luptam, sa aducem valori in mintile cat mai multor oameni si sa ii convingem sa ramana in tara. Se poate si aici, nu doar in afara!
    M-a bucurat cu adevarat acest blog(am aflat de el din "Scrisoare catre liceeni" publicat pe contul lui Elekes Levente) si de asemenea, m-a bucurat si faptul ca mai sunt oameni carora le pasa.
    Va rog sa continuati si sa dati viata cat mai multor proiecte de acest gen! O sa va sustin si o sa incerc sa orientez cat mai multi dintre colegii si prietenii mei spre blogul dvs.

    Claudia, 14 ani.

    RăspundețiȘtergere
  48. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  49. Ai un blog minunat! Multe informatii si multa munca depusa.



    rent a car Bucuresti

    RăspundețiȘtergere