[ascunde postari]
arhiva

rss | facebook | twitter | vama | contact

sâmbătă, 17 octombrie 2009

Stiu

Si atunci bufonul mi-a spus...

"Am gasit. Stiu. Secretul este sa iubesti un om pentru tot ce nu iti poate oferi. De-abia atunci nu te vei iubi pe tine in el. De-abia atunci el nu-ti va fi oglinda si vei privi cu adevarat in sufletul lui. Da, sunt neputincios, caci niciodata n-am stiut sa sparg oglinzi. Mi-a fost teama c-am sa ma omor."

39 de comentarii:

  1. http://www.youtube.com/watch?v=6qBxWleeWhE&feature=PlayList&p=80812A703CD2CDEB&index=2

    RăspundețiȘtergere
  2. "Man in the Mirror".
    Asculta versurile!(MJ)

    RăspundețiȘtergere
  3. Lasand la o parte neputinta sper ca e o gluma a bufonului.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred ca toti suntem neputinciosi...eu sigur sunt.

    RăspundețiȘtergere
  5. sunt de acord cu ce a spus bufonul..e greu al naibii sa ne iubim aspectele pe care le vedem in ceilalti..dar putem lua in considerare..

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce este atat de rau sa iubesti pe cineva pentru ca iti da ceva ce nu ai, deci te completeaza?
    Preferi sa iubesti pe cineva care in loc sa iti dea iti ia?
    Cine iti pune in fata oglinda o face nu ca sa iti arate, spre binele tau, ca esti imperfect, ci ca sa-ti acopere privirea in timp ce te fura. Iar tu ramai acolo fermecat, multumind ca ti s-a dat ocazia sa te vezi in oglinda.. Dar tu te stii pe tine, ce nevoie ai ca cineva sa iti arate defectele stiute sau nestiute?
    Sfatul meu este sa dai oglinda la o parte ca te vrajeste gratuit si sa te dezmeticesti.

    RăspundețiȘtergere
  7. Virginia, CUM dai la o parte oglinzile?

    RăspundețiȘtergere
  8. hmm nush dak e citat de undeva sau e de la tine creatie, dar e foarte adevarat. niciodata nu ai sa iubesti pe cineva cu adevarat atata timp cat vei incerca s ate regasesti pe tine in persoana aia... nu vei face decat sa iti iuesti o proiectie a porpiei perosoane :D
    respectele mele pentru tot interesul pe care ti'l dai atat pentru blog cat si pentru tara asta si tot in general. tine'o tot asa :D

    RăspundețiȘtergere
  9. Cum dai la o parte oglinzile? In ce sens? Pur si simplu, in loc sa le spargi, le dai la o parte. Si te uiti in ele numai cand te pregatesti sa iesi, ca sa fii sigur ca arati bine.
    Adica mi se pare fara sens ca in zilele tale cele mai negre sa insisti sa te uiti in oglinda. Te-ai uitat o data, ai avut confirmarea ca nu esti tocmai in forma, iar apoi te dezlipesti de oglinda si faci ceva ca sa iti recapeti tonusul.
    Cine iti pune oglinda in fata atunci cand te simti slabit vrea numai sa-ti demonstreze ca tu esti slab iar el e tare. Si daca i-am pune noi oglinda in fata celui care ne-a adus la starea de slabiciune???

    RăspundețiȘtergere
  10. am inteles Virginia tu te referi la oglinzile ca obiecte..alea sunt usor de dat la o parte.

    RăspundețiȘtergere
  11. Am vorbit de oglinzi ca obiecte ca sa fac mai accesibila o idee abstracta.

    RăspundețiȘtergere
  12. Mda..un fel de principiu al daruirii neconditionate... Oricum, completarea reciproca , regasirea in cel iubit sunt chestiuni ale mintilor primitive :):) Un OM ar trebui sa fie o fiinta completa si nu una formata din doi incompleti :)
    Oricum cuvantul "iubire" imi suna aproape ridicol, caci acea iubire simtita de 99% dintre noi nu e decat o caricatura :):)

    RăspundețiȘtergere
  13. Eu iubesc pe cineva, pentru tot ceea ce nu-mi poate oferi, iar eu ii ofer fara sa ceara, tot ce are nevoie, pentru ca simt si pentru ca el eate atat de ca mine. Mie imi placea, ca ma lasa sa-i ofer, ce el nu-mi putea oferi, dar el a fugit, pentru ca semanam mult prea mult cu el :(

    RăspundețiȘtergere
  14. Unii din noi nu o sa putem, probabil, niciodata sparge oglinzi, si asta nu pentru ca am iubi mai putin decat altii...Poate e egoism, personalitate, mandrie...dar sigur e vorba ...si de sensibilitate ...Nu totul se rezuma la teama de "a ne omora" imaginea...ci de a nu mai fi noi, odata cu traversarea fortata ... peste ceea ce credem ca suntem la acel moment...Daca vom simti nevoia asta vreodata... vom "sparge" si oglinzi...Important e sa vrem sa o facem si nu sa se doreasca sau sa se sugereze de celalalt sau de altii...;)

    RăspundețiȘtergere
  15. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  16. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  17. Eu zic ca ce ii ofereai tu erau doar parti din tine, daca ii ofereai ce intuiai ca isi dorea, poate nu il faceai sa semene asa de mult cu tine.Tu singura ti'ai creat oglinda.

    RăspundețiȘtergere
  18. multumesc vama inca odata mi-ati facut viata frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  19. salut tudor chirila,
    te invit sa citesti blogul meu de poezie www.mariusaldea.wordpress.com
    si daca.ti plac textele mele
    te.as ruga daca ma poti ajuta sa.mi promovez putin poezia,
    printr.un link la blogroll.ul dumitale

    ar insemna mult pentru mine sa.mi citeasca poeziile cat mai multi oameni,

    mersi de intelegere si scuze daca a fost cu deranj

    RăspundețiȘtergere
  20. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  21. Numai poete prin zona asta. Toate femeile se viseaza H.P. Bengescu ? Este foarte frumoasa ideea de romantism expusa de ele, dar ce materialiste sunt de fapt.
    P.S: Unele nici nu inteleg nimic din ceea ce scrii, Tudor (ex.Camelia), dar ......
    Nu judeca, si nu vei fi judecat :)

    RăspundețiȘtergere
  22. Buna ziua domnule Tudor. Sunt un mic fan alumneavoastra.Bine nu foarte mic.
    Felicitari pentru subiecte.Sunt extrordinare.
    Am si eu cateva. Doar ce am deschis blogul.
    V-as ruga, daca nu cer prea mult, sa imi vizualizati si mie blogul.
    Va multumesc mult.
    Andrei.

    http://andreitim.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere
  23. E ca şi cum aş citi despre mine...e ca şi cum cineva m-ar cunoaşte şi ţi-ar şopti ţie ce să scrii...şi cum să mă dezbraci încet...
    De ce mă regăsesc în cuvintele tale? E lumea, oare, atât de mică?...

    RăspundețiȘtergere
  24. secretul e sa iubesti cu limite.de fapt asta nu s-ar mai numi iubire...

    RăspundețiȘtergere
  25. Daca noi doi suntem ceva si facem un intreg care este tot , inseamna ca fiecare este ceva pe care celalalt il va completa. Iubirea e intimitate pura. Cati au curaj sa recunoasca ?

    RăspundețiȘtergere
  26. Daca presupunem ca noi doi suntem ceva si facem un intreg, iar intregul este perfect, inseamna ca fiecare este ceva pe care celalalt il va completa. Iubire e intimitate pura.

    RăspundețiȘtergere
  27. Tudor, voiam doar sa-ti dau acest articol sa-l citesti: http://www.ecultural.ro/articole/boem/view/gambrinus-simbolul-timpului-apus Sigur iti va placea. ( Scuze pt offtopic )

    RăspundețiȘtergere
  28. Având în vedere faptul că personajul este privit din accepţiunea de "bufon" ar trebui să poată sparge oglinzi. Nu doreşte să se regăsească pe el în celălalt decât din perspectiva "spectacolului", însă el oferă "circ" pentru bucuria şi zâmbetele celorlalţi. Bufonii nu sunt egoişti şi nu caută în ceilalţi imaginea lor şi completarea cu aceştia. De altfel, alteritatea eului e complet posibilă.

    RăspundețiȘtergere
  29. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  30. Buna seara, domnule Chirila! (nici macar nu stiu cum sa ma adresez sau sa incep...emotiile ma streseaza). In primul rand, vreau sa-ti spun ca te admir foarte mult(ma simt onorata sa-ti spun asta). Acum sa incep: Sunt doar o pustoaica de 15 ani, care viseaza ca intr-o zi va deveni o actrita pe o scena, inconjurata de oameni fericiti si chipuri necunoscute. Din pacate, sunt al naibii de timida, iar ca sa devin actrita, trebuie sa fiu dura si increzatoare in puterile mele...dar eu nu sunt asa. Desi am doar 15 ani, nu imi e teama sa ma avant in lumea mastilor si a zambetelor false, ma pregatesc pentru viitor... Vreau sa ma inveti cum sa reusesc sa merg pana la capat, sa-mi arati drumul spre actorie...Stiu ca in tine pot sa am incredere si ca nu ma vei dezamagi niciodata, ma vei invata sa lupt cu rusinea si timiditatea care zace in mine! Te rog, te rog mult, ajuta-ma...

    RăspundețiȘtergere
  31. mirific :)! si acuma iarta-ma pentru ca o sa fiu offtopic dar mesajul pe care il scriu este offtopic: Marie si eu am trecut prin ceea ce treci si tu acuma. ce-i drept sunt cu un an mai mare decat tine, dar asta nu conteaza prea mult. Eu fac cursuri de actorie de vreo cateva luni si peste doua saptamani am spectacol in fata a vreo 300 de oameni (daca nu ma insel, chiar mai mult) si simt ca imi fug picioarele de pe pamant. Sunt stresata si asta se simte de fiecare data cand ma aflu la repetitii, alaturi de ceilalti colegi din trupa. si eu am fost timida la inceput, cand mi-am luat avant si m-am aruncat in cursurile astea (cu trupul si cu mintea in acelasi timp). mi-am zis ca nu o sa reusesc niciodata si ca o sa dezamagesc oamenii din sala sau eu personal o sa ma fac de ras. actoria te schimba, inainte eram o cu totul si cu totul alta persoana. nu vroiam sa aud de actorie, imi ziceam ca e un lucru imposibil de facut. si iata-ma acuma. am ajuns sa joc eu pe scena. sa-mi joc propriul personaj. iti dau un sfat, daca vrei sa-ti duci la final pasiunea pentru teatru. in ianuarie, trupa mea de teatru face din nou preselectii. eu am prioritatea sa raman si o sa fac acest lucru pentru ca s-a legat intre noi o prietenie deosebita in care care impartim aceeasi pasiune, pasiunea pentru teatru. timiditatea o sa treaca intre timp, cand o sa inveti cum sa ai incredere in tine si in talentul tau. si atunci cand o sa fii pregatita sa-l imparti si cu ceilalti oameni, carora te adresezi pe scena, o sa te simti foarte multumita si sa-ti doresti sa continui. eu asa ma simt dupa numai cateva luni de curs. intre timp merg la teatru, sa-i vad si pe ceilalti actori, acuma cat mai joaca. nu o sa mai lungesc mult, dar daca vrei sa facem cunostiinta, iti dau ori adresa mea de mail. ori vii sa ma vezi jucand pe 11 noiembrie la Teatrul de Revista Constantin Tanase. acuma nu te cunosc foarte bine, nici nu stiu daca esti din Bucuresti. incerc doar sa facem cunostiinta sau chiar sa ne imprietenim. O zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  32. frumos spuns...insa bufnul oare stie ca daca spargi o glinda ai parte de 7 ani de ghinion??....si oricum oameni sunt destul de neputinciosi si fricsi cel putin eu sunt...


    http://www.jurnalulmodei.blogspt.com

    RăspundețiȘtergere
  33. Din pacate bufonul....e doar un bufon, si se pierde in detalii ca majoritatea. Secretul nici macar nu a existat vreodata.
    Trebuie sa iubesti un om pentru tot .
    Si Oglinda... oglinda trebuie tinuta in puf, si atinsa cu grija. Pentru ca e greu de gasit, si orice atingere gresita lasa amprente care, de multe ori, nu se mai pot sterge.Imaginea devenind o reflexie a ceea ce am vrea sa vedem.Si atunci... preferam sa ne pacalim singuri ca printre zgarieturi si jeg imaginea ne spune adevarul. Dar abia dupa ce o spargem realizam ca, in spatele ei nu era nimic de fapt, decat intuneric si multa ceata...

    RăspundețiȘtergere
  34. e greu sa iubesti si punct!!e greu pentru ca atunci cand iubesti devii o singura fiinta cu cel pe care il iubesti...si daca el/ea nu te iubeste la fel de mult se creeaza un dezechilibru in balanta..care incepe sa te macine in interior...si descoperi zi de zi ca incerci sa fugi spere el/ea, dar de fapt te indepaartezi. E greu cand inima nu iti mai apartine si cel/cea careie/caruia i-ai dat-o nu o manuieste cu grija si iubire...

    RăspundețiȘtergere
  35. Nu ştiu dacă e penibil sau patetic sau cum vrei tu să-i spui, dar cred că acest mic text a salvat o mare parte din inima mea care era pe cale să moară şi să mă lase half-empty, ca să spun aşa.
    Mulţumesc, Tudor.

    RăspundețiȘtergere
  36. mda...ma intreb daca se poate . E mai mult o dragoste divina.Noi oamenii iubim , simpatizam pentru ca el /ea de langa noi ne seamana ..mda ne iubim pe noi..dar ma intreb ..s o putea altfel..eu inca n am ajuns decat la performanta de a i tolera pe cei ce nu mi sunt oglinda..de iubit..hmmm

    RăspundețiȘtergere