[ascunde postari]
arhiva

rss | facebook | twitter | vama | contact

vineri, 8 august 2008

Fericire

E momentul fericirii pe care uitam s-o cuantificam. Ti-ai facut o perna din nisip te intinzi si inchizi ochii. Spuma ti se scurge printre ganduri. Orice esafodaj de ganduri incerci sa construiesti cu mintea amortita de soare se spulbera ca un castel de nisip lovit de valuri. Este momentul cand marea te ia la ea acolo pe plaja. Gandurile se retrag ude si fac loc unui alt taram din tine. Acolo soarele lumineaza si valurile se sparg monoton. Ochii se inchid si vantul iti atinge pielea cu repetari fine. Nu mai este loc de nimic. Spiritul doarme somnul marii. E fericirea simpla. Dar nu te poti gandi la asta si uiti sa realizezi.

PS. Am auzit ca in 2 mai la tabara scolara a cantat Alina Sorescu. Seara s-au pus manele la Dobrogeanul.

Prin 1980 Nina Cassian si Gheorhe Ursu schimbau idei departe de urechile securitatii intr-un sat numit 2 mai. La Dobrogeanu nu se punea muzica...

9 comentarii:

  1. ...tot atunci era o rulota magica unde se asculta muzica buna, in care ma mai inghesuiam si eu uneori cu barbosi cu fete arse de Soare si femei sirene parca de atata mare si vara si liniste...
    treceau soldatii seara, si atunci se sufla in lampa si se opreau benzile.
    mergeai pe jos pana la santier, cumparai de la pescari cornete din care mancai miros de mare amestecata cu alge.
    era un loc uitat de lume, cu Dumnezeu, Soarele si tu - intreg, uimit, fercit.

    Mai e Ovidiu care mai face cafeaua la fel si mai e inca un colt de paradis
    e la tine in suflet si in marea care nu moare niciodata.

    RăspundețiȘtergere
  2. nici nu mai zi...
    eu sunt deja destul de "veterana" la capitolul vamuit si 2mai-uit, le-am descoperit in vremurile lor bune.
    Imi place sa pastrez amintirile frumoase si sa nu iau in seama schimbarile ce se petrec an de an.
    Am niste amici foarte buni in 2mai al caror copil, un ingeras pe nume Rafael, iti canta piesele in draci. Un localnic nemanelarizat. Hope dies last.

    RăspundețiȘtergere
  3. eh ... ce se mai intampla cu " salvati vama veche " ???
    au gasit cocalarii loc frumos de distractii ..

    RăspundețiȘtergere
  4. eh ... ce se mai intampla cu " salvati vama veche " ???
    au gasit cocalarii loc frumos de distractii ..

    RăspundețiȘtergere
  5. Ooof.Ador Vama Veche din tot sufletul meu... Si acum cand abia mi s-a dat voie sa o descopar, se strica. Oricum. Orice s-ar intampla, nu voi uita prima noapte cand am dansat in nestire la Stuf si la Expirat. Mi se parea Raiul muzicii bune. Mai ales la Stuf. Ce fericire... Si apoi dimineata cand mi-am adus aminte ca eram imbracata in pantaloni scurti si maiou si era al naibii de frig pe plaja, dar uitasem de asta cat am dansat. :)

    Cel mai trist a fost cand mergeam intr-o zi spre gara sa iau trenul spre Mangalia. Mergeam in Vama. Abia asteptam clipa cand am sa revad meleagul unde ma simteam cat se poate de 'eu'. M-am intalnit cu o verisoara care m-a intrebat senina unde plecam asa grabita si fericita. Si i-am raspuns ca merg in Vama. Iar ea mi-a raspuns sec : "Pai si tu esti cu Vama? Bai m-ati innebunit ..toata lumea merge in Vama, toti cocalarii, toti manelistii..e la moda sa mergi in Vama si sa bei. Se duc toti taranii din sate care nu au bani de hotel sa agate fete bete in Vama..pff". Am ramas masca. I-am raspuns ca ma duc in Vama ca sa ascult muzica cu care ma simt bine, pentru ca in Mamaia la fiecare terasa ieftina se aude Gutza... Si pur si simplu m-am saturat.

    RăspundețiȘtergere
  6. candva prin vama... cand eram mic copil, am fost cu ai mei parinti in vama. clar, multe s`au schimbat de atunci. mult prea multe. si cu proiectul "salvati vama veche" ceea ce i`a adus mai multa popularitate. "nu o mai salvati caci ati salvat`o destul!"
    cat despre cum s`a schimbat vama si cine a facut`o? oare nu o parte din evchii vamaioti? ca mai apoi sa vina si orice neica`nimeni. vama si 2 mai`ul pareau o buna sursa financiara.asa ca s`a profitat din plin.

    RăspundețiȘtergere
  7. In Vama, vineri, concertau de zor Parazitii si Margineanu, si era lume multa si pestrita, mai ales.

    Ar trebui sa stea cineva la intrare in Vama si sa nu se mai dea voie oricui sa intre.

    RăspundețiȘtergere
  8. eram in 2 mai in seara aceea... in aceeasi zi fusesem pana in vama... pe una din strazile de acolo, parintre tarabele cu cercei si multe altele erau si 4 tineri, studentzi cred. un baiat canta la chitara, o fata la flaut, o alta la nai, iar o alta statea si ii asculta. muzica lor te ungea pe inima. aia da muzica... ador vama :X

    RăspundețiȘtergere
  9. Pana la Vama Veche feat Guess Who - Zile fericite, nu te ascultam dar acum iti inteleg muzica, keep the good work ! GJ !

    RăspundețiȘtergere