[ascunde postari]
arhiva

rss | facebook | twitter | vama | contact

marți, 12 mai 2009

Alegerea profesiei

Sa-ti alegi gresit profesia e ca si cum ai construi o asezare de cateva casute dobrogene langa Casa Poporului. Caci ele vor tanji mereu dupa mare, iar Casa Poporului, dupa dictatura. Or dictatura nu se poate naste pe mare. Pe mare se naste doar soarele, in fiecare zi, de-a pururi.

43 de comentarii:

  1. aici m-ai atins profund. pai si ce sa facem mai Tudore daca am inceput stramb, cine si cum ne poate ajuta sa ne reprofilam? hai stimuleaza-ma, ca demult vroiam sa fiu provocat. oricum. e un dezastru sa calci cu stangul... credeti-ma

    RăspundețiȘtergere
  2. totul tine de curaj...e important de realizat ca in romania cel putin, generatiile actuale si-au ales meseriile in functie de parinti: parintii au fost cei care ne-au ales profesiile, asa aparand cohorte de politehnisti si aseisti...

    totul tine de curaj...curajul de a smulge de pe noi costumul gri pentru a da la iveala copilul sufocat din noi...curajul de a ne implini visele noastre, nu ale altora

    RăspundețiȘtergere
  3. si eu am aceeasi problema imi doresc sa fiu regizor, visez sa fac asta si alceva nu-mi doresc dar ce faci atunci cand vezi ca esti inconjurat doar de oameni care se bazeaza doar pe pile si pe bani...
    Sunt prea mica pentru hienele care ne sufoca dorintele

    RăspundețiȘtergere
  4. jully...nu cred ca trebuie sa gasesti vinovati in exterior...

    ...daca tu chiar vrei asta, vei reusi asta...depinde doar de tine si de cat iti doresti

    si eu vreau sa fiu regizor si ma voi pregati pt examen la teatru si film pt anul viitor

    RăspundețiȘtergere
  5. chiar e greu sa-ti alegi meseria in ziua de azi. adica mereu a fost dar parca acum mai mult ca niciodata plus ca tinerii nu mai stiu ce vor sa faca cu viata lor ceea ce e destul de grav. sincer eu sunt student la geografie-stiinta medilui si incep sa am dubii ca aici a am vrut sa dau. multi mi-ai spus sa dau la actori si incep sa cred ca trebuia sa incerc...dar nu problema mai bine mai devreme decat niciodata...

    RăspundețiȘtergere
  6. inca o data...urmariti-va visele

    noi astia din generatia 80,90 am fost victimele alegerilor parintilor nostri, insa acum suntem liberi sa schimbam asta...

    ...daca vrei sa te faci actor, fa-te actor, clown fa-te clown, aviator, de ce nu? scriitor? ce usor...

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu cred ca orice faci, trebuie sa faci din suflet. Asa cum Tudor canta din suflet! Trebuie sa simti ceea ce faci, sa te implici si atunci vei avea succes, si mai ales te vei simti implinit. Doar ca este foarte greu de multe ori sa faci ceea ce vrei! Poate ca esti impiedicat de statutul social, sau de frica, sau de orice altceva care te tine prizonier. Dar daca vei lupta, vei reusi! Asta este mentalitatea pe care trebuie sa o avem!

    RăspundețiȘtergere
  8. nu stiu daca am avut timp sa aleg...ideea e ca nu-mi place ce fac! dar nici nu am curajul sa renunt...uneori visul cere mai mult decat dorinta.

    RăspundețiȘtergere
  9. din experienta cred ca e mai important sa descoperi vocatia si apoi sa alegi profesia, ceea ce mi se pare mult mai greu...inca incerc sa fac asta chiar daca am o varsta

    RăspundețiȘtergere
  10. @sara-alesia: Si cum te simti? Implinita? Nu! Simti ca orice ai face, parca nu iti iese nimic care sa te faca sa cresti in interior.

    Insa ai dreptate...visul cere mai mult decat dorinta...Dar cel mai important este ca visul sa existe!

    RăspundețiȘtergere
  11. Ca mama a doi copiii,sunt profund dezamagita ca nu exista in sistemul de invatamant testari psihologice,de aptitudini,prezentari despre ce inseamna o meserie sau alta.Ca parinte imi dau seama ca nu sunt in stare sa ii ajut,tocmai pentru ca alegerea trebuie sa fie a lor,sa vina din interior.Dar nu-mi vine sa cred ca,dupa 20 de ani,nu s-a facut absolut nimic in domeniul asta,mai mult,scoala merge tot pe langa viata,orele de sport vor trece in capitolul amintiri...Bravu Tudor pentru tema,poate poti sa ne ajuti mai mult,tu ai idei grozave,speram....

    RăspundețiȘtergere
  12. "Dar cel mai important este ca visul sa existe!"
    Ca bine zici, Bogdan.

    RăspundețiȘtergere
  13. pai sa ne mutam casele inapoi la mare ca pierdem rasaritul in fiecare zi

    RăspundețiȘtergere
  14. Cata dreptate ai si cat ma iubesc pentru ceea ce am ajuns.

    RăspundețiȘtergere
  15. Bogdan, am momente in care ma complac...am zile in care ma trezesc si nu imi doresc sa ma dau jos din pat pentru ca lipseste motivatia...e complicat...de o saptamana insa mi-am programat urmatoarele luni, in vederea unei schimbari. cred ca am atins limita dincolo de care nu m-as recunoaste...

    RăspundețiȘtergere
  16. si iata ca aproape a trecut inca o zi monotona din viata mea ....inca zi in care m`am gandit la visul meu ... acela de a deveni medic:)

    RăspundețiȘtergere
  17. Daca nu as fi in situatia in care trebuie sa aleg intre un vis si realitate, as sustine cu siguranta visul. Doar ca...nu vad nicio umbra de stabilitate in viitorul acela. Orice lucru pare extrem de frumos atunci cand tanjesti sa il ai, dar ce voi face daca isi va pierde farmecul sau daca visul meu va ramane doar o utopie? Urasc riscurile.

    RăspundețiȘtergere
  18. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  19. visurile sunt libere oricarui om,implinirea lor,insa,tine de metafizica,ori fiinta umana,ca specie,nu isi are loc in depasirea acestor limite

    RăspundețiȘtergere
  20. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  21. stii Camelia,eu visez sa nu mai existe moarte,eu nu pot sa imi menajez psihicul in asa fel incat sa accept existenta ei su atunci visez ca nu o sa imi moara vreodata o persoana pe care o iubesc; dat fiind acest aspect,cum pot eu sa imi indeplinesc visul?

    RăspundețiȘtergere
  22. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  23. ok,profesie,eu am vrut sa iti demonstrez ca ceea ce ai spus tu nu este universal valabil,adica,asemenea clisee gen :"crede in visul tau si vei reusi" sunt banale,eu visez sa schimb lumea,din orice profesie,membru Unicef,sau simplu om de afaceri cu bani...intelegi? profesia este extinsa,la asta m-am referit,nu exista doar mecanic,doctor,actrita,cantaret

    RăspundețiȘtergere
  24. Tudor,
    sunt profesor de istorie. Nu oriunde, in Moldova. De varsta ta. Cu un sac de studii facute. Unele, pe afara. Nu regret nicio secunda decizia luata. Mesajul tau il transmit in fiecare zi copiilor, la ora. Sunt ”insetati” dupa astfel de mesaje. Nu mai au repere spirituale, nu mai exista decat ”omul nou”, consumist, distructiv, gol. Crezi ca ai putea vreodata sa ajungi in zona sa le vorbesti copiilor?
    Merci.

    RăspundețiȘtergere
  25. oricum,imi face placere sa port discutii cu oamenii,am tinut sa mentionez acest lucru,sa nu crezi ca ma contrazic intr-un mod lipsit de respect,iti doresc sa iti indeplinesti visui,ORICARE ar fi el

    RăspundețiȘtergere
  26. Ne pare rău, dacă-mi limba italiană este rău. Sunt din Indonezia. Îmi place să-ţi articole & blog-ul dvs. este în regulă. Vreau să-ţi fie friendsI. Dacă nu aveţi nimic de obiectat, vreau să vă vizitaţi blogul meu. rakyatindonesia şi indo-online & vă rugăm să lăsaţi comentariu prieteni. în cazul în care dificultăţi de limbă, vă rugăm să utilizaţi Google pentru a traduce

    RăspundețiȘtergere
  27. Depinde de ce obiective isi stabileste fiecare. Cand eram mic vroiam sa fiu chelner, ii vedeam ca iau bacsis si mi se parea ca au multi bani.

    Intre timp am trecut prin vanzari, audit, conta; iar acum am ajuns la concluzia ca orice ai fi trebuie sa-ti traiesti viata si sa faci ceea ce faci cu multa pasiune si respect pentru cei din jur.

    RăspundețiȘtergere
  28. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  29. hehe, casute dobrogene albastre:X sate de pescari lipoveni, padure de liane. Cand eram mica, eram convinsa ca sufletul meu e in Dobrogea. Acum isi cauta Dobrogea..

    RăspundețiȘtergere
  30. A troznit cerul in noaptea asta de abia imi auzeam gandurile.Vara e aproape si chinul unui sezon plin de turisti mizerabili la fel.Si totusi m-am electrizat: aaaaa vine vara...Si ce?Iar plange marea!
    As muri in capitala.As muri fara marea mea si fara povestile ei iarna!

    RăspundețiȘtergere
  31. Blogul tau mi-a adus aminte de finalul cu a. Quinn si A Bates din celebrul film. Inspirat de plaja si de soare am scris si eu un blog...
    http://predescudf.blogspot.com/2009/05/ars-doloris.html

    RăspundețiȘtergere
  32. Eu in liceu cantam la cor, pictam pe lemn si sticla, chinuiam corzile chitarii in curtea liceului cu colegii mei si faceam cursuri de arhitectura, pentru mine. Acum sunt studenta la drept, la universitate. Chiar astazi trebuie sa invat despre parlamentari si deciziile lor, de exemplu.
    Am ajuns acum o saptamana la facultate si observ ca la parter era o expozitie de fotografii a unor studenti de la Arte. Primul gand pe care l'am avut in minte a fost instinctiv sa le rup, sa tip, si sa scriu cu grafitti pe pereti justificarea : I hate these people because they got to do the real things in life. Meanwhile, in full awareness of my situation, my spirit is drowning in shallowness.

    RăspundețiȘtergere
  33. " Pe mare se naste doar soarele, in fiecare zi, de-a pururi! " ( odata cu el si sufletul meu)

    RăspundețiȘtergere
  34. Oamenii astia parca erau mai interesanti pe vremea cand aveau vise.

    RăspundețiȘtergere
  35. ... mi-am dorit sa vad ce inseamna tehnologia, ce se afla dincolo de cifre, calcule intortocheate si am reusit. Am crezut ca daca imi dovedesc asta, sunt o femeie adevarata. Nimic mai fals, barbatii sunt mai rai decat si-ar putea o femeie imagina. Am pierdut in bucla asta 9 ani din viata mea.
    Am mers pe un drum gresit, doar pentru a-mi dovedi ca pot sa invat orice, ca nu sunt o firfizoana ingramadita.
    Acum incep sa imi aleg profesia, sa uit de cifre si calcule, sa-mi ascult cu adevarat sa-mi ascult inima pentru a-mi alege vocatia.

    RăspundețiȘtergere
  36. blondblue:a fost experienta pentru ca ai invatat ceva din ea, nu greseala.

    RăspundețiȘtergere
  37. Eu mi-am dorit din totdeauna sa fac teatru...nu stiu daca m-as alege si cu altceva decat impliniresufleteasca din acest lucru...imi place franceza..si o studiez intens...dar recunosc faptul ca tanjesc dupa putin teatru...m-am remarcat cu trupa mea...prin Iasi si Onesti...dar...

    RăspundețiȘtergere
  38. Eu mi-am dorit din totdeauna sa fac teatru...nu stiu daca m-as alege si cu altceva decat impliniresufleteasca din acest lucru...imi place franceza..si o studiez intens...dar recunosc faptul ca tanjesc dupa putin teatru...m-am remarcat cu trupa mea...prin Iasi si Onesti...dar...

    RăspundețiȘtergere
  39. Stii...Eu prefer sa mananc coji de paine cu apa,prefer sa dorm intr-o garsoniera modesta si sa nu am masina sau telefon performant.DAr sa fac ce imi place.
    Cred ca noi,tienrii de azi ar trebui sa invatam sa daruim copiilor nostri fericire,sa lasam mostenire bucuria si placerea de a face ceva,nu vila din Paris si MErcedesu Benz..

    E doar o parere,nu cum as vrea eu sau cum este ci doar cum ar trebui sa fie:)

    RăspundețiȘtergere
  40. Cred ca tinerii n-ar trebui sa se lase influentati de nimeni, nici macar de parinti, in alegerea profesiei. Trebuie sa ne urmam visele, trebuie sa incercam sa fim ceea ce vrem. Daca o sa facem ceea ce ne place, vom fi cu adevarat BUNI. Si vom avea succes. Si..oare trebuie sa fim asa ahtiati dupa bani?
    " Nu, nu dau la teatru. Pai ce, acolo se moare de foame. Dau la Finante-Banci, chiar daca urasc matematica. "
    Citez dintr-un coleg.
    Cum avem in propriile maini sansa de a duce o viata frumoasa si o irosim asa..pentru nimic.

    RăspundețiȘtergere
  41. Postez pentru prima data...am ramas impresionata de ccea ce a scris Tudor Chirila. Eu sunt in clasa a 12 si nu stiu foarte bine incotro sa ma indrept, dragut proiectul "Chirila in licee" am auzit despe el... Totusi as incerca la snspa... Are cineva vreo parere sau vreun sfat , pentru ca , ce i drept, nu stiu mai nimic despre "viitorul" careirei mele daca fac aceasta facultate ... ? Help

    RăspundețiȘtergere