[ascunde postari]
arhiva

rss | facebook | twitter | vama | contact

luni, 11 mai 2009

Comentarii inutile

Cred ca drama internetului sta in comentarii inutile. Exista o fervoare inexplicabila de a refomula ideile autorului. Slava Domnului ca marii scriitori nu au apucat sa publice pe internet. Sa te tii comentarii la mistica lui Dostoievski sau la metanoia lui Tolstoi din finalul vietii. Intr-o zi am sa fac un exercitiu. Am sa scriu un text, dar inainte de a-l publica voi publica comentariile (scuzati cacofonia).

42 de comentarii:

  1. poate ar trebui sa vorbesti mai concret si sa si mentionezi cateva exemple..

    RăspundețiȘtergere
  2. majoritatea sunt pe langa subiect

    RăspundețiȘtergere
  3. Tudor..suntem atat de diferiti incat fiecare poate vedea numai din punctul lui de vedere..si e valabil la absolut orice nu doar la comentarii..

    RăspundețiȘtergere
  4. pe bune Camelia, chiar crezi ca suntem diferiti? Eu ma gandeam ca toti suntem la fel

    RăspundețiȘtergere
  5. suntem la fel in esenta doar.In rest depinde cum s-a format fiecare de-a lungul existentei ..deci ne diferentiem prin aspecte/personalitate si prin nivel de constiinta.

    RăspundețiȘtergere
  6. Facand o mica paranteza Tudor,parca nu azi trebuia sa postezi toata chestia cu "concursul de scris" ? spuneai ca in editia de luni a blogului.... pam pam.. :-"

    RăspundețiȘtergere
  7. Se pare ca "se publica cartea/cartile" a fost deja acceptata ca 'suportabila cacofonie'! Probabil ca se poate extinde si ptr 'comentarii'.

    RăspundețiȘtergere
  8. daca vorbesti la modul general despre drama internetlui se poate spune ca exista si posturi sau articole inutile...nu?

    RăspundețiȘtergere
  9. hey!
    ar trebui sa citesti ULTIMA GARA a lui Jay Parini, despre ultimul an din viata lui Tolstoi(ma rog, nush cat e beletristica si cat biografie).
    si suntem diferiti, Tudor. foarte diferiti.

    RăspundețiȘtergere
  10. suntem diferiti dar pe strada sau intr-o multime suntem la fel,niste oameni care se indreapta undeva cu un anume scop

    RăspundețiȘtergere
  11. nu inteleg de unde toata revolta asta.
    nu vrei comentarii? blocheaza-le!
    nu vrei ca oamenii sa-si mai expuna propriul punct de vedere? nu mai scrie texte
    un text e scris pentru a fi comentat...de mici am invatat sa comentam pe baza textului..
    e o greseala umana

    RăspundețiȘtergere
  12. Din păcate, multe comentarii inutile însoţesc articole inutile.

    Multe bloguri conţin informaţii cu 0 interes la public.

    Era şi o carte pe tema asta şi se numea: "nimănui nu-i pasă ce ai mâncat azi dimineaţă".

    Consider că o creştere a calităţii unor articole ar elimina comentariile inutile...

    RăspundețiȘtergere
  13. camelia cat de idiot ma crezi? Bineinteles ca nu suntem toti la fel.
    Nu mai folosi truisme.

    RăspundețiȘtergere
  14. Nu-ti scuzam cacofonia :):) pt ca e voita :):)

    RăspundețiȘtergere
  15. iti citesc de ceva timp blogul, insa nu am simtit niciodata nevoia sa iti scriu un "comentariu", si asta nu pentru ca nu as avea ce spune, dar mi se pare cu totul inutil sa-ti reformulez ideile... pentru ca, de cele mai multe ori, am simtit ceea ce ai scris, iar asta, cred, a fost destul.
    Si e foarte bine acum ca spui lucrurile astea "pe fata"... cine trebuie sa inteleaga, va intelege; cine nu, mai mult ca sigur, se va simti ofensat.

    eu te sustin...

    RăspundețiȘtergere
  16. Tudor nu te cred idiot ..
    poate eu sunt idioata ca folosesc truisme ca sa subliniez ca adevarurile cele mai banale nu sunt acceptate de oameni...

    RăspundețiȘtergere
  17. =))..haioasa treaba. Tre' sa le gasesti chestii de facut celor din "comunitate" Altele in afar' de a te comenta pe tine..(caci, na..asta e structura de blog..e unul cu "painea" si noi, ceilalti, care facem circul).Sa se joace frumos si intre ei:). Mai putina energie irosita inutil:P

    RăspundețiȘtergere
  18. bravo "Iulia spunea..." pentru postare - ai perfecta dreptate


    Tudor mi,am amintit de un proverb citind comentariile
    "fereste,ma doamne de prieteni ca de dusmani ma feresc singur"



    Nicolai Berdiaev - Filosofia lui Dostoievski - [ Translate this page ]
    Din acest punct de vedere, contemplarea lui Dostoievski este mult diferită de cea a lui Platon şi a multora dintre mistici. ...
    www.scribd.com/doc/3110765/Nicolai-Berdiaev-Filosofia-lui-Dostoievski - 460k -


    Cristianesimo e nichilismo (Sergio Givone) - [ Translate this page ]
    Ma questa parola della mistica ebraica è la stessa parola che aveva usato Plotino, padre della mistica cristiana - lui che cristiano non era. ...
    www.gianfrancobertagni.it/materiali/varia/givone.htm - 64k - Cached - Similar pages –


    Biblioteca | veronica latin | isoHunt - the Bit Torrent search engine
    Bahtin, Mihail M / M. Bahtin - Problemele poeticii lui Dostoievski.zip, 405.4 KB ...... Libera, Alain de / Alain de Libera - Mistica renana.zip, 524.3 KB ...
    isohunt.com/torrent_details/18687624/veronica+latin?tab=summary - 228k - Cached - Similar pages –


    Full text of "The complete works of Count Tolstoy"
    Metanoia, xiv. 56, xvi. 113, 119, xxiii. 57. See also Re- pentance. ...... A. L. T. chez lui, in Revue des Revues, Vol. XXXVIIL, p. 620, 1899. ...
    www.archive.org/stream/completeworksof24tols/completeworksof24tols_ djvu.txt - 783k - Cached - Similar pages –


    Abacus Bookshop at antiqbook.com
    BOOKS007865I: TOLSTOI, COUNT LEO - What People Live by ..... BOOKS022735I: VERISSIMO, LUIS FERNANDO - Borges and the Eternal Orang-Utans .... of Christ: Great Meaning of the Word Metanoia, Lost in the Old Version, Unrecovered in the New ...
    www.antiqbook.com/boox/abacus/books9000.shtml - 125k - Cached - Similar pages –


    ei nu mai traiesc dar sint in continuare rastalmaciti

    nu intru in polemica cu tine dar trebuie sa intelegi un lucru

    TU SCRII PENTRU NOI CEI CARE STIM SA ASCULTAM

    RăspundețiȘtergere
  19. hai sa dau si eu un comentariu....inutil poate...dar nu mai pot....cand postezi povestea cu omul,copacul,soseaua,etc?:(( varianta ta si cea castigatoare....

    RăspundețiȘtergere
  20. Dostoievski si Tolstoi primesc destule cometarii de genul, doar ca acestea provin de pe bancile scolii unde suntem invatati sa le dezbatem textele in eseuri argumentative, in care se uita esenta si se transcriu citate din critica literara.Pentru acestea nu este necesara lectura operei originale. Suntem incurajati sa interpretam, dar uitam sa facem propriile interpretari si le preluam pe cele deja consacrate. Uitam sa ne bucuram de savoarea lecturii si incercam sa gasim intelesuri ascunse peste tot. Chiar si unde nu este cazul.
    Invatam sa comentam totul si sa incercam sa demonstram ca am inteles ceva dintr-un text, fara sa ne dam seama ca aberam sau ca evocam evidentul. Undeva pe parcurs ajungem sa uitam sa gandim, dar nu si sa interpretam/comentam.

    RăspundețiȘtergere
  21. scuze, nu ma pot abtine la asta:

    "Primii patruzeci de ani din viaţă ne dau textul; următorii treizeci îi adaugă comentariul." - ARTHUR SCHOPENHAUER (DILEMA VECHE -Anul VI, nr.273 - 07 mai 2009)

    RăspundețiȘtergere
  22. De ce nu initiativa comentarilor "utile"?
    De ce blamarea aceasta, de nervi nimicitoare si totodata complet inutila?
    Oare ar fi tendentios sa discutam, in final, despre... dreptul la replica?

    RăspundețiȘtergere
  23. Tudor,
    credeam ca sunt discutii (in fasa.... bineintels), nu comentarii... pentru ca eu simt ca fiecare asteapta reactia ta la 'comentariu'.Eu cred ca noi toti vrem un dialog.Eu, chiar o controversa (constructiva, of course!). Altfel nu le-am scrie... Sunt inceputuri sau continuari de discutii, de dragul de a vorbi cu tine,din curiozitate sau din alte motive, fiecare le stie pe ale sale...

    Bineinteles, exista intotdeauna jurnalul intim. Oferim comentarii postmortem.

    RăspundețiȘtergere
  24. imi e frica sa nu moara muzica voastra. Am tot citit ca dai multe concerte in Budapesta..e ok numai sa nu uiti ca si aici ai public care plange, traieste, simte versurile tale! Ar fi pacat sa peirdem o valoare cel putin noi care iti iubim muzica!

    RăspundețiȘtergere
  25. Uf... Imi asum ceea ce am scris acum cateva zile intrucat mi se pare ca postarea aceasta, in parte, mi se adreseaza si mie. :(

    RăspundețiȘtergere
  26. Sa zici mersi ca ele exista Tudore !
    Fara astfel de comentarii, s-ar aduna aici numai oameni ce gandesc ca tine. Modelati dupa "model". Daca reusesti sa-i faci si pe acestia sa inteleaga de buna voie ceea ce autorul a vrut sa spuna, se chaiama VICTORIE. Degeaba altfel aduni semenii tai, ca nu ai facut nimica. Lumea e mare. Noi suntem mici.
    Da-mi voie sa ma citez : "Save the planet from the world"
    Respect !




    http://cesafac.blogspot.com/2009/05/romani-uniti-va.html

    RăspundețiȘtergere
  27. Nici eu nu inteleg de unde atata suparare si revolta...? Noi citim cu drag tot ce scrii tu aici, asta pentru ca te apreciem, pt ca pt noi esti un cineva. Eu obisnuiesc sa le spun prietenilor mei "Iata ce a mai zis Chirila..." Fii mai bland cu noi...

    RăspundețiȘtergere
  28. Eu nu stiu decat ca atunci cand reiterezi o idee o faci din dorinta de a o asimila. Eu i-am dat un inteles nou, inversand-o. No offense intended. Si mai e o chestie: am zis "stimate domnule Chirila" din respect; nu stiu de ce dar daca folosesc formule de politete pe blogosfera toata lumea crede ca fac misto. Ne-am obisniut sa ne adresam prea cordial pe veveveu. Tudor, mea culpa, iar blogul acesta este si va ramane unul dintre preferatele mele.

    RăspundețiȘtergere
  29. ok eu am sa comentez.sa imi zici cand pot incepe:)

    RăspundețiȘtergere
  30. un post foarte negativist si pesimist al lui Tudor :)

    ...imi pari iritat de ceva, nu imi dau seama de ce...dar nu cred ca problema o reprezinta comentariile inutile...plus o doza de infatuare in discutia ta cu camelia...

    asteptam vremuri mai bune:)

    RăspundețiȘtergere
  31. Tudor nu sint o fana a bloggurilor

    cind l,am descoperit pe al tau m,am bucurat
    cred ca era partea ce,mi lipsea de la "VAMA"


    "ioana spunea...

    Tudor,
    credeam ca sunt discutii (in fasa.... bineintels), nu comentarii... pentru ca eu simt ca fiecare asteapta reactia ta la 'comentariu'.Eu cred ca noi toti vrem un dialog.Eu, chiar o controversa (constructiva, of course!). Altfel nu le-am scrie... Sunt inceputuri sau continuari de discutii, de dragul de a vorbi cu tine,din curiozitate sau din alte motive, fiecare le stie pe ale sale..."

    sint deacord cu ioana



    ce ar fi sa te provocam noi

    comenteaza cu noi

    si asa se va naste dialogul

    atunci sint convinsa ca nu vei mai fi atit de...deranjat sa,i spunem oarecum

    da sint convinsa ca pot primi o replica dura din partea ta

    "AICI NU E FORUM"

    dar ce ar fi sa incerci
    poate ne,ar ajuta
    poate te,ar ajuta

    un exercitiu
    o provocare


    CE ZICI?


    P.S. nu sint singura care poate asteapta o replica de la tine. daca citisti printre rinduri toti asteapta
    COMUNICAREA este cel mai important lucru din viata noastra
    fara comunicare nu poti avea o casnicie
    fara comunicare nu poti avea un servici
    fara comunicare nu poti avea prieteni

    RăspundețiȘtergere
  32. sirena 25 de doua ori...cata efervescenta, mi-ar trece raceala daca te-as pune in paharul de la capatai..nu-i rau!

    RăspundețiȘtergere
  33. ...comentarii...intru si eu in vorba cu Tudor si Camelia...diferiti sau nu...de acolo de sus...asa furnici cum ne vedem, parca suntem toti la fel...daca ne-am privi din aceasta perspectiva, poate ne-am schimba scara valorilor si in loc sa pierdm am iesi castigatori...numai bine
    PS...super ideea cu comentariile inaintea textului...dar macar tema textului cred ca ar trebui sa o postezi...chiar astept aceasta provocare...daca as avea atatia comentatori cati ai tu, as initia actiunea la mine pe blog

    RăspundețiȘtergere
  34. Evrika...stiu ce are tudor...

    e atat de suparat ca dinamo nu a jucat nimic in derby :)

    RăspundețiȘtergere
  35. "Cred ca drama internetului sta in comentarii inutile. Exista o fervoare inexplicabila de a refomula ideile autorului. Slava Domnului ca marii scriitori nu au apucat sa publice pe internet." - mi se pare spus la modul general, dar oarecum se poate aplica in cazuri particulare, drept urmare multi s-au simtit cu musca pe caciula. Daca se refera strict la blogul tau, ai putea f bine sa setezi in asa fel incat blogul tau sa nu mai primeasca comentarii si tu doar sa scrii ca sa fii citit si nu comentat. simplu ! :)

    RăspundețiȘtergere
  36. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  37. parerea mea e ca ai un fond foarte bun dar cateodata te cramponezi prea tare pentru niste cacaturi.
    e cam off topic, so excuse mr officer!

    RăspundețiȘtergere
  38. daca tot suntem la comentarii inutile,nu ma pot abtine.adica de ce nu si eu?!:))am simtit teribila ironie in acel"eu ma gandeam ca toti suntem la fel" si apoi cand am continuat sa citesc ...ce mai...multumesc,de cand nu am mai ris atat:))truisme sau nu, toti suntem oameni.cu bune dar mai ales cu rele.si sunt momente cand nimic nu ne multumeste.cand nicicum nu e cum ne dorim.cand toti ne irita.daca ne perie si ne lauda nu e bine(si e si normal sunt unic/a)daca ne critica,mustruluie,cearta,sfatuieste,contrazic,....adica cum isi permit?!?(sunt toti sub nivelul meu oricum!ce neobrazare!!)

    daca nu sunt de acord cu o"zicere" aceea este"gusturile nu se discuta".ma enervez cand aud asta indiferent la ce se refera.gusturile se educa,ar fi mult mai potrivit.

    RăspundețiȘtergere
  39. nici somata nu mi-as sterge singura comentariul....deci cine doreste si are Puterea sa o faca...

    RăspundețiȘtergere
  40. habar nu am ce comentarii te.au atins, nici nu.mi pasa, iti asumi consecintele a ceea ce reprezinti......dar cometariile fanelor care sunt intotdeauna pe langa subiect nu te deranjeaza? sau sunt inofensive?

    RăspundețiȘtergere