[ascunde postari]
arhiva

rss | facebook | twitter | vama | contact

joi, 7 mai 2009

Celulita la copii, indolenta la adulti

Ma uit la copiii tineri. Si, vreau sa spun, copii. Zece, doisprezece ani. Si ma infior. Ii vad pe marginea bazinului, grasuti si cu celulita. Mi-aduc aminte ca la mine in curte erau copii grasi, dar CELULITA? Parintii nostri nu aveau cum sa faca greseli. Cand lupti cu infometarea nu-ti pui problema grasimilor, ci mai degraba pe cea a lipsei vitaminelor sau a proteinelor. Gasca de la bloc crestea cu mancare facuta in casa, adesea fara carne. Oricum, in niciun caz cu excese. Se facea piata, aia care era. Verdeturi, legume, fructe. Dupa parerea mea, e inspaimantator ce se intampla acum. Si, in aceasta lumea a hiperofertelor, parintii joaca rolul decisiv in alimentatia copiilor.

As interzice cu desavarsire orice Fast Food pana la paisprezece ani. As folosi Coca-Cola ca pe o ciudatenie a gustului, in niciun caz ca pe o sursa de hidratare. As selectiona atent din puzderia de dulciuri. As forta copiii sa se miste. In definitiv, depinde de noi. Exista o educatie a gustului pe care cred ca putem s-o formam foarte usor copiilor. Cred ca limonada cu apa minerala poate sa inlocuiasca cu succes bauturile carbogazoase. Cred ca jocurile pe calculator pot sa apara mai tarziu in viata copiilor. Intre timp, li se poate cultiva pasiunea pentru baschet, fotbal, inot sau orice alt sport care iti solicita conditia fizica.

Fetita prietenului meu, Cristi, are zece ani si nu poseda telefon mobil, desi asta o face unica in anturajul sau. Cu adevarat important este ca a inteles telefonul mobil ca pe un moft la aceasta varsta si poate trai foarte bine fara. Inainte sa ne nastem cu telefonul mobil in mana cred ca e cazul sa ii facem pe copii sa inteleaga ca se poate si fara. Pentru ca altfel vom incepe sa dam nastere unor mutanti care-si pierd instinctele primare, atat de necesare. Recunoasteti ca daca ramaneti in pana cu masina primul gand nu mai este acela de a rezolva sau a depista problema. Vreti mai degraba sa sunati pe cineva. Este un inceput de alienare. Ma lovesc zilnic de prichindei grasi, cu celulita si cu tate in loc de piept. Da, baietei cu tate. Si nu pot sa nu ma gandesc ca respectul pentru corp, care este intr-adevar casa spiritului, se diminueaza pe zi ce trece.

Daca forma fizica a ajuns aidoma unui precept moral transmis din generatie in generatie si nu o preocupare comunicata genetic inseamna ca traim intr-o societate amorala. Burtile televizate, mancaii si colacii de pe solduri vin sa confirme cele de mai sus.

Celor care vin pe aici le sugerez sa incerce sa-si respecte corpul. Ar fi interesant sa fim o comunitate de oameni care isi cultiva trupul si isi salveaza spiritul.

41 de comentarii:

  1. Discutia in legatura cu subiectul asta poate fi infinita. Vorbeai demult despre marea varietate de produse care nu ne face altceva decat rau.
    Cred ca asta e cauza. Ah, plus indobitocirea colectiva.

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, dupa nastere (dar mai ales din cauza faptului ca am renuntat la fumat, altoit pe o alimentatie proasta si o mentalitate si mai proasta:"sunt gravida si am pofte")kilogramele in plus mi-au dat mult de furca si mi-au afectat sanatatea foarte tare. Am incercat mai multe metode, dar pana cand nu am ajuns la nutritionist, nimic nu a dat rezultate bune.acolo am invatat cum si ce sa mananc, dar ce m-a impresionat foarte tare a fost faptul ca inca de la gradinita copii sunt invatati despre "piramida alimentatiei" (sper ca o numesc corect)!Precizez ca nu locuiesc in Romania, dar ce i-ar costa pe cei din sistemul de invatamant romanesc sa introduca cateva lectii despre nutritie, miscare, ce e sanatos si ce nu?!Nu cred ca este greu..

    RăspundețiȘtergere
  3. pai cred ca parintii sunt foarte ocupati sa faca bani pentru copiii lor, nu mai au timp sa vada si cum cresc (cu celulita sau fara)...unii cred ca nevoia copiilor este banul si in felul asta sunt neglijati...depinde de constiinta fiecaruia, cred.

    RăspundețiȘtergere
  4. Tudor,sa stii ca multi copii pe care tu ii vezi ,nu sunt grasi pentru ca mananca fara contron ,ci mai sunt si dereglari ale organismului.Plus,pentru cei grasi,daca ai stii cat de greu este sa dai un kilogram jos...N-ai idee.Tu fumezi?Daca fumezi,de ce nu te lasi?Si nu numai tu neaparat,ma refer la toti fumatorii.Eu sunt supraponderal.Si de cand ma stiu ,incerc sa slabesc.Dar organismul e putin mai ciudat si asimileaza orice.Dar e atat de greu sa slabesti.Alte vicii nu am,nu consum alcool deloc,nu fumez,nu am fumat niciodata.Dulciurile sunt sigura slabiciune.Nu incerc sa ma explic,sa ma scuz,doar ca mi se pare ca ii acuzi asa destul de puternic pe cei grasi.Intr-adevar,copiii trebuie indemnati la miscare si la o mancare sanatoasa.Dar si cu o mancare sanatoasa,e greu sa fii slab,atunci cand organismul pofticios asimileaza mai tot."Burtile televizate" cum spui tu...sa stii ca au farmecul lor uneori.Asta nu inseamna ca acum trebuie sa fie doar supraponderali la tv,dar kilogramele nu cred ca ar trebui sa fie o conditie.Cel mai bun exemplu,doamna Teo ,pe care o cunosti si tu.Daca este ceva mai grasuta ,asta inseamna ca nu trebuia sa faca o cariera la TV?
    Nu sunt de acord cu tine in privinta ideii ca cei grasi nu se respecta,nu isi respecta trupul.
    Nici fumatorii nu isi respecta trupul,nici alcoolicii,etc.
    O zi buna.Catalin Stelian

    RăspundețiȘtergere
  5. asa copil asa parinte. daca parintele e gras, cu singuranta asa va fi si copilu`

    RăspundețiȘtergere
  6. Sincer, scoala nu mai are demult un rol educativ... cel putin asa mi se pare ca ar fi cazul in Romania. Te duci ca sa iei niste diplome, ca sa fii pe un loc (daca-l apuci) cat mai bun dpdv social. Toate sunt o gargara ieftina sau o frectie la piciorul de lemn, plecand de la cornuletzul cu lapte si ajungand la interzicerea snacksurilor and co. din scoli. Explicatia e una simpla: manacare nesanatoasa, gust placut, vanzari mari, sanatate subrezita, vanzari de medicamente, medicamentele nu fac decat sa aline,nu sa si vindece, deci o tii pe tratament toata viata si astfel mentii un ciclu financiar pt ca unii sa se imbogateasca, iar "plebea" sa traiasca cu impresia de "traim bine" si "asa e normal, asa trebuie". DA, parintii joaca un rol EXTREM de important pt copiii lor, viitorii adulti, dar parintii de azi sunt cei mintiti cu televizorul, cei care nu au timp ca stau la munca vreo doua ore sau trei peste program, cei care alearga de nebuni prin hypermarketuri dupa oferte si care de foame si oboseala accepta "mancarea rapida". Deci toate se leaga... intr-un mod f dezamagitor si trist.

    RăspundețiȘtergere
  7. mai e si chestia aia din "popor" cu "sa manance copilu' bine" si i se pune in fata o portie pe care nici un adult nu ar putea-o manca si se supara daca nu mananca tot...
    eu stiu un copil care nu a mers pana la 2 ani pentru ca avea fundu prea mare si il tragea in jos... pe bune!
    da, ce-i drept, avea o familie bazata pe "traiesc ca sa mananc"

    RăspundețiȘtergere
  8. mie mi se pare ca problema e una nationala...ii ajungem pe americani din urma in stil heirupist!!! si e din ce in ce mai nasol! am scris si eu despre asta mai de mult...aici: http://codruttzz.blogspot.com/2008/07/iar-despre-parinti.html

    RăspundețiȘtergere
  9. Da, chiar avem o problema la acest capitol. Eu la 10-12 ani eram super slaba, nu-mi vine sa cred cand vad acum copii atat de...pufosi. A propos, cand mai organizezi o alergare?

    RăspundețiȘtergere
  10. tudorele ti`ar sta tare bine cu un copil...baiat...fara tate:p

    RăspundețiȘtergere
  11. Catalin Stelian, ce treaba are faptul ca cineva a observat acest lucru in jurul lui?! tu nu ai observat la fel ??!! eu da. am observat. nu atac si nu cred ca s- a dorit un atac, este o constatare. reactia ta a fost de aparare, justificare.
    poate ca dulciurile si organismul tau ciudat care asimileaza orice, in prima faza au condus spre supraponderalitate ( cu toate ca nu sunt sigura ca asa este ) faptul ca esti in continuare supraponderal se datoreaza asteptarilor tale, pararea ta este ferma vis a vis de acest subiect: nu tine de mine, nu pot face eu nimic, nu am vicii, doar o slabiciune la dulciuri si un organism ciudat , normal ca asta patesc , am explicatia ...te amagesti, schimba ti acesta parere, ai un corp perfect care poate sa te ajute daca-l ajuti si tu, vorbeste cu el, iarta-l daca crezi ca are o problema si faceti o echipa amandoi. nu dulciurile te ingrasa,credinta ta ca ele te ingrasa -te ingraga, asteptarea ta ca ele vor fi asimilate de organismul tau -te ingrasa, schimba-ti atitudinea si arunca tiparul asta care nu face decit sa perpetueze o stare de fapt.Te rog sa ma ierti daca m-am bagat ca musca-n lapte , dar pur si simplu am vrut sa stii, sa citesti ce am scris mai sus. nu se intampla si nimic nu poate exista pina nu te-ai convins tu inainte ca asa este. razgandeste-te! innoieste-te cu o noua credinta vis a vis de corpul tau si sa vedem ce se intampla.Numai bine !
    p.s. Stelian, "burtile televizate" ,nu au niciodata farmecul lor !

    RăspundețiȘtergere
  12. E o umbra de nostalgie in postul tau, care ne atinge pe toti...dar pe de alta parte, lumea de acum apartine copiilor si e normal sa nu o intelegem...noi am trait altfel, asa cum si parintii nostri au trait altfel..

    ...nu putem impune regulile noastre copiilor nostri...pur si simplu hartile noastre sunt perimate si daca copii nostri se vor ghida dupa ele, se vor rataci

    ...cu adevarat

    RăspundețiȘtergere
  13. Bun articol:) Uite,eu de exemplu am avut telefon abia in clasa a 8-a,iar calculator in vara dinaintea clasei a 9-a.Si niciodata nu m-am plans inainte.Toti colegii mei aveau acestea,dar nu eram invidioasa pe ei pentru ca intelegeam situatia.Si crede-ma ca am avut mai multe avantaje neavand telefon si calculator pana la acea varsta.Totul depinde de cum percepe fiecare situatia,societatea,etc.

    RăspundețiȘtergere
  14. Exemplu: el(inalt si solid, nu burtos) si ea(medie si slaba) - parintii a unei fetite de 10 ani? "f pufoasa" ce se chinuia sa mearga pe role..s-au oprit la o gogoserie unde au comandat asa: tatal cu ciocolata, 1 bucata, mama cu gem, 1 bucata, fiica 2 cu ciocolata si vanilie...

    Concluzia? mama tine la silueta, insa la cea a fiicei ei ba. Totul a scapat de sub control de cand s-a dat liber la banutii de buzunar, in locul pachetului de acasa si libertatea copilului de a alege ce vrea fara o moniorizare a alimentatiei. Nepasarea isi lasa amprenta.

    RăspundețiȘtergere
  15. Pentru cei ce isi respecta corpul: Michel-Montignac-Mananc-Deci-Slabesc nu degeaba a zis unul demult...mens sana in corpore sano...

    Merita citat tot textul:

    orandum est ut sit mens sana in corpore sano.
    fortem posce animum mortis terrore carentem,
    qui spatium uitae extremum inter munera ponat
    naturae, qui ferre queat quoscumque labores,
    nesciat irasci, cupiat nihil et potiores
    Herculis aerumnas credat saeuosque labores
    et uenere et cenis et pluma Sardanapalli.
    monstro quod ipse tibi possis dare; semita certe
    tranquillae per uirtutem patet unica uitae.

    sau tradus in engleza

    It is to be prayed that the mind be sound in a sound body.
    Ask for a brave soul that lacks the fear of death,
    which places the length of life last among nature’s blessings,
    which is able to bear whatever kind of sufferings,
    does not know anger, lusts for nothing and believes
    the hardships and savage labors of Hercules better than
    the satisfactions, feasts, and feather bed of an Eastern king.
    I will reveal what you are able to give yourself;
    For certain, the one footpath of a tranquil life lies through virtue.

    RăspundețiȘtergere
  16. abonamente pt toti la inot cu reduceri de grup.:)

    RăspundețiȘtergere
  17. ps: Coca Cola nu e Apa! :)


    pps: ca mai sunt unii predispusi genetic la a fi mai grasi e adevarat, dar dc se consuma si se traieste dupa Mec, Coca Cola si excluderea miscarii....ca e grea:) o sa fie si ei de 3 ori pt cat erau predispusi...sau mai mult


    pps: plus - deregrarilor genetice li se adauga la mult mai multi
    DEREGRARILE METABOLISMULUI DIN COPILARIE...

    iar copiii n-au discernamant, ei ar manca numai prajituri si ar bea numai suc dc ar fi dupa ei ca sunt copii, nu si-o fac singuri deci...si cine e responsabil/iresponsabil pt ei

    in concluzie Adultii ar trebui sa nu se mai mai poarte ca niste Copii...ci cu stiinta/minte

    se poate:)

    RăspundețiȘtergere
  18. Of! Eu aş vrea să mai pot pune câteva kilograme pe mine. ;)) Mă întreb dacă voi avea vreodată măcar greutatea normală. Nu pot nici acum să îmi imaginez cum de e atât de greu să slabesti, dar ştiu o chestie : mie îmi e greu, ba chiar imposibil să ma ingraş.

    RăspundețiȘtergere
  19. El, tinerel,15 poate 16 ani, freză 3rei Sud-Est, telefon cu speaker care cântă o manea la volum mare. Ea, mult prea scundă pentru el, şolduri lătăreţe. Oare aveau de gând să facă copii? Dacă da, sper să îi dea la orfelinat.
    PS: Si să nu doneze niciodată spermă sau ovule. Niciodată.

    RăspundețiȘtergere
  20. obezitatea e urata si rea, da. celulita e hidoasa.
    sunt de acord, dar cred ca ai surprins doar un aspect al problemelor contemporane de alimentatie si ai omis un altul, la fel de important. ar trebui sa se vorbeasca si de anorexie la fel de serios cum se vorbeste despre obezitate sau celulita.

    in definitiv celulita nu face rau sanatatii, in schimb infometarea poate sa imbolnaveasca si chiar sa omoare.e adevarat ca persoanele de sex masculin sunt predispuse mai degraba spre bulimie decat spre anorexie. in romania insa nimeni nu pare sa observe ca populatia feminina pana in 25-30 de de ani are o imagine deformata asupra dimensiunilor normale si sanatoase ale unui corp de femeie si prezinta semne clare de anorexie.

    oricum, ideea e ca intr-adevar fiecare trebuie sa isi respecte corpul, dar nu sa il chinuie si sa ii ceara sa fie mai mult decat poate.

    RăspundețiȘtergere
  21. Eu consider ca ce se intampla acum este un dezechilibru al generatiei care creste "copiii celulitici". E un efect al lipsurilor din comunism, care astazi ia forma acestui exces.
    In plus, la asta contribuie si o lipsa totala a defensivei din partea oamenilor in fata "hipnozei" in masa, care este publicitatea. Solutia: combaterea ignorantei.

    RăspundețiȘtergere
  22. Ai dreptate. Am vazut si eu o fetita de 2 ani obeza sie oribil. Acum au dus-o la doctor, acum cand e imensa!, si normal ca doctorul a pus-o la regim. E sfasietor sa vezi un copil facand dieta... un copil flamand :( Si e numai vina parintilor ca au lasat lucrurile sa ajunga atat de departe. Iar apoi imi imaginez ca de o problema de greutate nu se scapa asa de usor. Va deveni o femeie trista... :( E oribil...

    RăspundețiȘtergere
  23. Eu tot timpul am avut kilograme in plus si cand eram mica eram supraponderala desi faceam si sport iar mama de abia avea ce sa-mi puna pe masa.E vorba si de organism.Mie nu mi se pare chiar o mare problema "sa fii gras" pt ca in Romania sa fii gras inseamna sa ai multe forme sau sa ai cateva kilograme in plus,iar pt asta esti considerat anormal.Acum toata lumea vrea sa aiba silueta de fotomodel.Nu se poate sa aratam toti bine cu greutate ideala din anumite motive sau greseli.Intr-adevar supraponderabilitatea este o probelma mare la copii deoarece mai tarziu poate deveni de necontrolat.Si nu-ti face griji,copiii sau adolescentii care se uita la tv nu vor sa devina burtosi ci vor sa arate cat mai slabi,iar fetele se vor infometa sau vor deveni snoabe de la atatea fete schiloade imbracate in fuste versace sau dior(gen vedete americane) vazute la tv,crede-ma cunosc cazuri.Nu-mi place sa vad cum se transforma fetele,devenind obsedate de ce vad la tv,dar nici supraponderale sau chiar obeze pt ca nu vreau sa simta ce am simit eu.

    RăspundețiȘtergere
  24. Cativa dintre voi vorbeau de obezitatea din America. Nu e chiar asa. Sunt intr-adevar oameni supraponderali si in State cum sunt si in Romania. Dar ce e in State si nu e la noi e cultura de a face sport. Pt ca se face in scoala. Fiecare copil joaca de la gradinita sport in mod organizat si continua pana la universitate pentru ca exista facilitatile. Pt ca lumea iese sa faca miscare. Parcurile sunt pline [in special in diminetile de weekend] cu oameni care aleagra sau merg cu bicicleta. Si sunt de toate varstele.
    La noi nu sunt baze sportive, la scoala sportul e pe ultimul loc. Daca si la noi ar fi conditii si s-ar da si burse integrale la universitate pentru sportivii de performanta [in State sunt undeva in jur de 50,000 de dolari pe an], atunci lumea ar fi mult mai motivata sa isi dea copiii la sport.

    RăspundețiȘtergere
  25. @Catalin Stelian: Tudor nu a vrut in nici un caz sa discrimineze persoanele supraponderale, doar a observat niste aspecte ingrijoratoare. In calitate de parinte, petrec multa vreme prin parcuri cu fetita mea. Iar acolo vad copii imbuibati de parinti cu: popcorn, chips-uri, vata de zahar roz (cu aroma de visine, cica?!?!?!) si tot felul de sucuri bizare facute din coloranti stridenti cu indulcitori, arome si gheata pisata. Normal ca acesti copii vor ajunge supraponderali, sedentari si nici nu mai enumar bolile la care sunt expusi. Pentru ca daca acestor parinti le-ar trece prin cap sa le ofere copiilor drept gustare fructe, biscuiti din faina integrala sau iaurturi copiii lor nu ar fi nici grasi, nici lipsiti de vlaga (fetita mea nu are 2 ani si lasa lati, in medie, doi adulti pe zi!!). Cursurile de nutritie sunt strict necesare, dar nu pentru copiii de gradinita, scoala, etc, ci pentru parintii lor inconstienti!! Problema este una reala iar rezolvarea ei sta in abandonarea ignorantei.

    RăspundețiȘtergere
  26. uneori dupa o zi de munca ultimul lucru pe care vrei sa-l mai face este sa mergi la sala sau sa suni un prieten sa iesiti cu bicicleta! desi nu mananc fast food; si fac sport zilnic, eu am burtica, dar asta ma caracterizeaza:) a inceput sa-mi placa:P

    RăspundețiȘtergere
  27. cam anacronica abordarea, zau.. suna a conflict intre generatii si a "pe vremea mea era mai bine". si mai suna a multe clisee ale momentului, E-uri, alimente organice, conspiratia marelor corporatii sa ne vada pe toti grasi, a firmelor farmaceutice sa ne vada bolnavi...

    eu nu-mi cresc copilul asa. sunt ferm convinsa ca principiul "putin din toate" este net superior lui "interzicem fast-foodurile". sunt parte din viata, la fel si E-urile, si televizorul, si internetul, si telefoanele mobile. copilul meu a vazut si cartofi de macdonalds, si telina sau ridichi. le trateaza cu aceeasi naturalete, si mi se pare ok asa.

    miscarea.. copiii sunt ca titirezul oricum.. nu vad nevoia de a-i impinge cu greu sa iasa sa bata mingea.. eu ii vad batand mingea pe aleea din fata casei, si ii vad pe biciclete, si sarind sotronul. la fel in curtea scolii. e o tendinta naturala care poate in unele cazuri o ia razna, dar tot cred ca majoritatea sunt cei care nu pot sta locului.

    televizor.. mult hulit.. copila mea sta 20 minute si se uita la personajul ei preferat, dupa care se plictiseste, ia papusica (acelasi personaj) si se joaca cu ea mai departe, continuand povestea. sau rasfoieste o carte cu acelasi personaj. nu vad nici un motiv pentru care i-as interzice televizorul, este parte din dezvoltarea ei cum sunt si cartile, papusile sau tricicleta. mi se pare incuiat din partea mea sa cred ca pentru ca bunica a crescut excelent fara televizor sau telefon mobil rezulta ca si ea trebuie sa creasca la fel.

    in sua adolescentii ajunsi la varsta legala cred ca e momentul sa bage in ei alcool cu tona.. personal, eu care am crescut cu degetel de vin atunci cand am vrut n-am simtit niciodata nevoia exceselor "pentru ca pot". cred ca interzicerea fast-foodurilor (stiu, e doar conceptuala) ar duce fix in acelasi loc.

    si apropo, eram slaba bat la 10 ani, nici acum nu-s foarte departe. am avut celulita si atunci si acum :)

    RăspundețiȘtergere
  28. M-am chinuit 10 ani sa slabesc. Daca vrei poti. Am slabit 15 km. Fac miscare. Merg la sala, mananc la ore fixe. Si important este ca ma simt bine. Ma simt bine. M-am last si de fumat. Dupa ce am fumat mai mult de 14 ani. Totul e sa ai vointa. Si sa constientizezi ca a fi supraponderal inseamna ca esti bolnav. Fiindca supraponderalitatea este o boala. Multi dintre noi, foarte multi dintre noi nu stim cat e de grav sa fii supraponderal. La noi mai e valabila chestia aia.."Grasa si frumoasa"....unii chiar cred in aceasta zicala.
    Nu stiu la ce riscuri se expun, cate complicatii pot aparea.
    Dar daca vrei poti. Important este sa vrei. Totul se face cu vointa. Fiindca invingatorii vreau, si ei reusesc.

    RăspundețiȘtergere
  29. cei drept tine si de organism
    dar atunci cind verisoara imi spune ca baiatul ei de 10 ani si bea o sticla de 2litri pe zi de cola si are kg mai mult decit e norml
    helllloooo atunci noi adultii avem o problema

    mentalitatea omului de rind "eu n-am avut las sa aiba el" dar uita sa se intrebe io face bine?
    s-apoi noi nu am crescut cu atitea E-uri de care uitam mereu si nu le dam importanta dar in final le regasim la bietii nostri copii

    sportul imi aduc aminte cu placere de scoala si de echipele de volei handbal fotbal atletism de campionatele pe scoala pe judet si nationale acele campionate de amatori dar care aduceau satisfactii enorme

    avem in totalitate
    indolenta adultilor
    la harana
    la sport
    la mentalitate

    RăspundețiȘtergere
  30. pt. Weigela: cam cate kg trebuie sa alergi ca sa slabesti 15 km?

    RăspundețiȘtergere
  31. De la cei mici nu ai aşteptări. Există o vârstă la care nu le poţi cere să facă alegeri... Asta se îmtâmplă doar după ce, în prealabil, ca om matur ce te numeşti... le-ai arătat alternativele...

    RăspundețiȘtergere
  32. Cati am si eu in scoala.Ma uit la fetite de la a5a grase dar grase efectiv.E infiorator.Unii spun ca ei nu pot trai fara 2 l de cola pe zi.Nici nu mai beau apa

    RăspundețiȘtergere
  33. ajung si eu,ce-i drept, mai tarziu cu un comentariu.
    Sunt persoane fara minte, care se imbuiba si stau la tv sau la calculator restul zilei. E o problema cand slujba iti cere sa stai nemiscat. Bine...atunci sa spunem ca ar trebui sa fie mai atenti la calorii si la aportul nutritional.
    Dar ce te faci cu persoanele care nu isi doresc sa fie asa, si care, spre deosebire de altii mananca normal si fac si miscare?
    Eu am facut si handbal si patinaj si o multime de alte activitati extra-scolare. Orice as face pun pe mine kilograme si nu dau jos decat foarte greu si doar cu mult chin.
    Inteleg ca articolul tau se referea la copiii obezi din anumite cauze dar, sincer, mi se pare ca esti cam dur... Ei nu isi doresc sa fie asa. Si gandeste-te ca parintii lor, sunt, in mare parte doritori sa le ofere de toate pentru ca ei nu au avut. E o greseala de care cand isi dau seama e tarziu si e greu de indreptat.
    Si, referitor la alte comentarii pe care le-am mai citit...nu prea ajuta sa te duci la gradinite si in scoli cu programe de nutritie pentru ca tot ce gateste mama o sa manance cand ajung acasa. Lectiile de nutritie trebuie tinute parintilor si tinerilor care pot sa schimbe ceva.

    RăspundețiȘtergere
  34. Mda... E cam trist ce se intampla, dar e numai vina parintilor. Vorbeam, ieri, in parc, cu un bun prieten despre guma Turbo si cat plangeam sa ne-o cumpere, de pufuletii si eugeniile pe care le primeam la pachet la scoala si despre ciocolata si bonibonul daruit de musafirii care veneau in vizita pe la mama. Mai tin minte ca pana la 16 ani nu am avut voie sa beau cola sau sa manac salam si cat de bun era oul prajit facut de bunica... Mda... Asta era copilaria noastra...Si era al dracului de frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  35. Intr-adevar, neglijenta parintilor declanseaza toata aceasta poveste prezentata mai sus.
    Multi romani au prostul obicei de a oferi copilului mult si prost. Asta referitor la mancare.
    In urma unei gastrite cu reflux care avea putin si se inclina spre ulcer, am renuntat la orice fast food, cola. In prezent, beau ceaiuri, apa plata, limonade, mananc legume multe, fructe. Sunt sanatoasa si se vede.
    E important sa te simti bine in pielea ta, sa iti placa ce vezi in oglinda, si totodata e un instrument de care te folosesti pentru a intra in contact cu lumea. Pana la urma, primul contact cu o persoana este cel fizic. Trebuie sa oferi lumii ce vrea.
    Intr-adevar, am observat si eu prin liceul meu, la clasa a 6-a, supra-supra-supraponderalismul ruleaza. Daca nu ma insel, un copil avea cam 1,80 si un pic si arata de vreo 80-90 kg. E groaznic. Ei s-au trezit practic cu telecomanda, tastatura si telefonul in mana. Ei nu au alergat ca noi, nu s-au jucat... Si asta din vina parintilor, a ceea ce vad in jurul lor, tehnologiei...
    Este trist intr-adevar.

    RăspundețiȘtergere
  36. Stiu ce zici...zilnic vedem copiii de genu' la bazin... ;)

    RăspundețiȘtergere
  37. Dupa parerea mea, e inspaimantator ce se intampla acum. Si, in aceasta lumea a hiperofertelor, parintii joaca sport copii

    RăspundețiȘtergere
  38. Am ajuns aici pentru ca incercam sa caut daca exista aspect de celulita la copii. O fetita de 7 ani, supla si de doar 20 Kg, sa aiba aspect de celulita pe burtica... Mi-e tare teama ca hormonii din mancare provoaca asta.

    RăspundețiȘtergere