[ascunde postari]
arhiva

rss | facebook | twitter | vama | contact

vineri, 29 mai 2009

Tudor la TIFF

Ma indrept spre TIFF. Abia astept sa ajung la Cluj fara sa fiu "impovarat" de programul vreunui concert. In seara asta vad filmul lui Mungiu. Revin cu detalii curand. Nu va asteptati insa la o cronica de film. Am avut o discutie interesanta cu Mungiu in aeroport si am fost fericit sa descopar ca apreciaza foarte mult ideea de poveste intr-un scenariu, structura in trei acte, asa cum o propune si Syd Field in Screenplay. Se vede asta si in 4 3 2, un film cu poveste si structura solide. Premiza se instaleaza repede, in primele zece minute de film si totul se desfasoara pe fondul unui interes crescand fata de deznodamant. Cred ca povestea e elementul principal in reusita unui film. Restul e discutabil. Povestea nu.
Revin.

8 comentarii:

  1. chiar azi ma gandeam ca slumdog a dat lovitura prin regie si prin coloana sonora.. nu neaparat prin poveste.. si nu imi prea imaginez o poveste buna jucata prost. hmmmmm....

    RăspundețiȘtergere
  2. Zici ca iti place filmul ca teatru sa inteleg.. 432 poate sa fi castigat Palmierul de aur la Cannes din mai multe considerente.. si de alt caracter decat cinematografic..

    RăspundețiȘtergere
  3. tudor sper sa nu ratezi filmul lui Sorrentino "Il Divo"...ajuta la cresterea valorii filmului european.
    De filmul lui Mungiu mi se pare ca omu' a inteles nevoia publicului care nu a apucat vremurile ceausiste si viata "normala" de atunci, el incercand sa ne deschidad ochii la oportunitatile care le avem noi azi..asha l-am considerat eu:D

    RăspundețiȘtergere
  4. ma bucura ca o persoana publica promoveaza miscarea filmului in tara noastra. te-am vazut in noaptea asta pe strazile Clujului, a fost ciudat mai ales citindu-ti posturile de atata timp, dar in acelasi timp amuzant. enjoy the films!

    RăspundețiȘtergere
  5. O invitaţie pentru tine şi cititorii tăi: http://psalmdedor.blogspot.com/2009/05/concurs-literar.html Pentru concursul literar se mai pot trimite creaţii până joi, 4 iunie.

    RăspundețiȘtergere
  6. eu cred ca vrei sa spui ca povestea este elementul de fond, care nu ar trebui sa lipseasca... restul detaliilor, jocul, regia, coloana sonora sunt discutabile si sunt foarte de acord cu asta; alta problema ar fi ca un film nu e de succes daca nu merg toate lucrurile cum trebuie, dar pentru noi, cei care doar le savuram, povestea ar trebui sa fie criteriul de baza

    RăspundețiȘtergere
  7. Salut, va invit sa sustineti un proiect cultural pentru copii. E vorba de un site de carti gratuite in format electronic, care se pot printa cu o imprimanta obisnuita si capsa cu un capsator de birou. Obtineti astfel o colectie intreaga de povesti frumoase. Textele si ilustratiile sunt puse la dispozitie de scriitori, traducatori si ilustratori care demonstreaza ca pot face si ceva din suflet, nu doar pentru bani. Va rugam sa ne vizitati siteul si sa ne sprijiniti descarcand povesti. Ne gasiti pe siteul http://www.povestealuijester.blogspot.com

    RăspundețiȘtergere
  8. Weekend cu mama! de Stere Gulea este inca un film cu poveste, ce merita vazut, din cate am auzit ruleaza sau a rulat si in Romania eu insa l-am vazut la un festival de film in Londra, unde a avut mare succes, in comunitatea romaneasca si nu numai.
    432, l-am vazut tot aici si mi-a placut, mult chiar.

    RăspundețiȘtergere