[ascunde postari]
arhiva

rss | facebook | twitter | vama | contact

duminică, 29 martie 2009

Duminica primavara

Gata. Mi-am reparat motocicleta. Nu se mai poate. E prea mult soare. Inceputul primaverii iti da senzatia ca munca este o activitate impotriva vietii. Un pacat, un sacrilegiu. Drumul spre mare cu motorul intr-o zi cu soare intre martie si septembrie e unul din cadourile libertatii. Sa va spun o smecherie. Intotdeauna vei fi mai castigat sa plimbi o fata cu motorul pentru ca va fi obligata sa te stranga in brate. Pe locul din dreapta poti obtine o mangaiere sau un sarut in care nu te poti implica decat daca tragi pe dreapta. Pe motor insa, ea te va strange in brate ca si cum ai fi barbatul care i-a implinit toate visele. Sigur ca in spatele acestei imbratisari e mai degraba frica de viteza decat consideratia pentru calitatile tale de barbat adevarat, dar e un inceput. Nu pot sa spun ca am incercat aceeasi bucurie cand am fost nevoit sa transport vreun prieten.

E primavara. Se topesc oasele si amintirile. Se amesteca regrete cu dorinte. Logica sufera infrangeri. Dragostea se redefineste chimic. E primavara. Politicieni balosi, curve, pesti, mizerabili de serviciu, mitocani ordinari, perversi, pervertiti, lacomi sau nesatui toata fauna zilelor noastre intra intr-un con de umbra. Lumina se stinge pe ei. In avanscena, sub fascicolul de un alb translucid se ridica o cantare dumnezeiasca izvorata din pieptul straveziu al unei fetite carea ii mijesc imperceptibil sanii. O voce de o intensitate necuantificabila cu instrumente de masura pamantene se ridica deasupra mocirlei zilelor noastre. Porcii si cainii se opresc din cautarile lor deasupra gropii de gunoi unde sunt ingropati idolii si isi inalta raturile spre cer amusinand sunetul care le strabate maruntaiele. Buzele rosii se decupeaza ca o inima sangeranada pe fata marmoreana a fetei.

Cantecul se elibereaza parca din faptura ei firava ale carei plete sunt suflate de o adiere calda, invaluitoare. Odata eliberate din stransoarea alba notele se reverbereaza si se ridica spre cer pentru ca apoi sa se napusteasca deasupra orasului intr-o pulbere fina de sunet izbavitor. Orasul e stropit cu pulbere de sunet. Pieptul straveziu al fetitei iluzie tresalta aritmic precum aripile unui fluture care se bucura nestiutor de singura zi de viata. Ingerul straveziu va canta pana cand roua sunetelor va fi racorit fruntile tuturor oamenilor din oras, egali in fata acestei cantari. Prea adormiti de oboseala propriei vieti unii nu vor simti picaturile de sunet divin. Ceilalti insa, isi vor simti fruntile racorite si vor intrezari pentru cateva momente rochita din voal laptos a puiului de zana. Vor sti astfel, ca a venit primavara.

43 de comentarii:

  1. pui de zana!!!
    e primavara peste tot...

    RăspundețiȘtergere
  2. ft tare faza cu motorul ! :))

    :X e primavara maa :X fericireee !

    RăspundețiȘtergere
  3. referitor la faza cu motocicleta , mare adevar ai zis:))
    E primavara..si tot ce iti vine sa faci este sa stai undeva cu multa verdeata,aer curat si liniste..cand vine vorba de lucru e mai dificil..
    eh,sa ne bucuram de ziua aceasta,e superba.
    o duminica frumoasa in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  4. Frumos articol, frumos spus.
    Ai o imaginatie foarte bogata.

    RăspundețiȘtergere
  5. primavara, soarele se joaca in mana mea <3
    m-as plimba cu motorcicleta cu cineva pe care sa il strang in brate nu doar de frica, ci si din dragoste, in timp ce soarele imi incalzeste fiecare celula. briza calda sa mi se joace in par, iar aerul sarat de la mare sa imi inunde nasul. sa fie totul calm si linistit si sa se auda doar zgomotele buzelor amestecate.
    asta e primavara :)

    RăspundețiȘtergere
  6. E vremea pentru un nou inceput, un inceput fara a ma uita inapoi..primavara...cel mai frumos anotimp, fiecare floare inseamna o noua zi fara regrete...

    RăspundețiȘtergere
  7. Si eu am prins ieri soarele de-o raza.Prima oara in luna Marte.Ca semn de primavara.

    RăspundețiȘtergere
  8. Bun asa.
    faza cu tinutul in brate e buna. Dar cu motorul MI-E FRICA. C ya

    RăspundețiȘtergere
  9. :) Ai vazut August Rush? Cred ca ti-ar placea. Din pacate, eu nu l-am gasit la nici un centru de inchirieri.

    RăspundețiȘtergere
  10. Ziua bună!
    ma bucură să găsesc primăvara şi aici. mă aşteptam la asta... da, e primăvară!
    cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  11. Super :X
    Da, e primavara!! Si noi ori trebuie sa invatam, ori sa muncim...abia astept vacanta :D

    RăspundețiȘtergere
  12. omul a mers la mare.. tu stai si te repeti aiurea.. care e prostul aici?

    RăspundețiȘtergere
  13. Deci nu imi vine sa cred ca Mircea Badea a scris asa ceva:|

    RăspundețiȘtergere
  14. da, miroase a cer senin, miroase a verde, a soare...frumos, frumos...

    RăspundețiȘtergere
  15. unora dintre noi ne lipseste rebelul chirila...
    e primavara, poate il intalnim pe undeva..ce zici tudore?

    RăspundețiȘtergere
  16. Mircea Badea, altceva mai bun n-ai de facut? crezi ca, daca repeti de n ori o prostie, cei care il admira/respecta pe Tudor te iau in seama?
    mai bine uiti de blogul asta ;)

    RăspundețiȘtergere
  17. imi era asa dor de soare...acum ca a venit sunt racita...dar tot din cauza motorului:P....bucura-te de al tau...:)

    RăspundețiȘtergere
  18. @Micea Badea: Cum am mai spus:-te zbati ca pestele pe uscat sa atragi atentia.Esti demn de mila!

    RăspundețiȘtergere
  19. cam care e problema lui mircea ? /:)
    nu inteleg :-??
    se strica lumea, ce naiba !

    RăspundețiȘtergere
  20. @tudor - pe cand o plimbare cu mobrele? :)

    RăspundețiȘtergere
  21. la mine inca n-a ajuns primavara
    e un ger de crapa pietrele
    am si uitat cum e primavara :))


    inca hibernez:P

    RăspundețiȘtergere
  22. ma indioiesc ca adevaratul Mircea Badea ar face genul asta de afirmatii

    RăspundețiȘtergere
  23. hey, tu nu esti pe twitter?

    p.s. am luat si eu revista. nu stiam ca ai 36 de ani :)

    RăspundețiȘtergere
  24. badea, de aia nu l.am suportat niciodata.:|

    RăspundețiȘtergere
  25. cel care a dat commenturile de aici nu e mircea badea,nimic nu e ceea ce pare :))

    RăspundețiȘtergere
  26. Primavara a venit, in sfarsit!
    La vara, concertati la mare?
    din nou? :)

    RăspundețiȘtergere
  27. E primavara. Natura reinvie. Hai sa renastem si noi odata cu ea. E frumos sa iti poti crea un nou inceput cu fiecare anotimp in parte.

    P.s n.ma inteles faza cu Mircea Badea. In fine.

    RăspundețiȘtergere
  28. Buna. Te-am vazut in seara asta la Apropo tv si ai spus ca exista o dorinta a publicului de a primi produse de calitate in mass-media, dar nu a avut curajul sa se organizeze pana acum. Si atunci m-am gandit sa te informez ca de doi ani exista Asociatia Consumatorilor de Media care se ocupa cu organizarea si promovarea unei voci critica a publicului. Acum doi ani am prezentat in fata Parlamentului Declaratia Drepturilor Consumatorilor de Media, care cuprinde printre altele, Dreptul la INforamre Corecta, la Transparenta, la Exprimare, la Protectie, am organizat o campanie anti-becalizare, am depus flori si lumanari in fata Protv-ului la ora 17 in semn de protest fata de Stirile de la ora 17, am scos in strada diverse personaje, cum ar fi Fata de la pagina 5, am strans semnaturi impotriva emisiunii Iri si Moni, le-am depus la CNA si, ca urmare, emisiunea respectiva a fost mutata dupa ora 22, etc. De doi ani organizam saptamanal dezbateri in Club A, despre ceea ce ne nemultumeste in mass-media. Au trecut pe la noi de la Ion Iliescu la Cristian Tudor Popescu. Mai multe detalii sunt pe blogul meu, de la care se ajunge usor la cel al Asociatiei. Imi cer scuze, mi-am permis sa te tutuiesc din doua motive: 1. In timpul liber sunt DJ, mai exact vinerea si sambata in Club A si pun in fiecare noapte cel putin 5 piese de la Vama, deci sunt un mare admirator si 2. Il am ca student la Jurnalism pe Cristi Nita care este foarte incantat de colaborarea cu tine si povesteste numai lucruri faine:) Deci am zis sa te abordez asa. Cred ca am putea face lucruri faine pe viitor, pt democratizarea media. Horea Mihai Badau, Asist. Univ. Drd., Facultatea de Jurnalism si Stiintele Comunicarii, Universitatea Bucuresti. P.S Ai setate comentariile in asa fel incat permit acces numai de pe platforma Blogger. Eu sunt pe Wordpress:)Deci linkul va fi la fostul meu blog de pe Blogspot, de la care se ajunge la actualul blog de pe Wordpress. Si ar fi fain sa ai setari free care sa permita comentarii de pe orice platforma

    RăspundețiȘtergere
  29. aloc timp acestui blog de aproape doi ani.si nu am ceva mai de pret decat timpul.(sunt mama unui copil si iubita unui barbat,dar nu consider ca ii"am").citesc,gandesc,zambesc,incremenesc,"ma minun",zambesc din nou,zambesc amar,admir,ma bucur,oftez,inteleg,rid,nu pricep nimic,ma enervez,ma enervez mai tare,plang,admir din nou,admir,admir.
    inchid laptopul si ii spun dragului meu despre postarea din aceea zi.de cele mai multe ori zambeste condescendent si spune ca e tarziu si sa dormim.il iubesc.nu e superior,nu e atotstiutor,nu e vanitos.a stiut si acum zece ani,ca sunt fan Tudor Chirila.Artistul.Omul.Poetul.atat.(avea Chirila parul ca al meu atunci)
    ma iubeste.frumos,fara plictiseala.avem un copil,o casa,parinti batrani si bolnavi,facturi,dar eu sunt aceeasi.
    in aproximativ 2 ani m-am abtinut de la orice comentariu.si de la orice comentariu la comentariu.
    in ultima luna acesta e al treilea!!!
    Tudor,ai up datat inutil postarea -Nu sting lumina-.Stiu ca intelegi ce incerc sa zic.succes !
    succes tuturor!
    fanii lui Chirila de acum 10 ani nu mai sunt la liceu!si sunt tot fanii lui!
    vanitatea e mai grava decat prostia si la fel de grava ca superficialitatea si rautatea!

    barbatul meu zice ca sunt obosita..."da-i send,draga mea,daca tii neaparat si hai sa dormim"

    are dreptate,il ascult

    RăspundețiȘtergere
  30. hm mama lu'ana am ramas si eu surprins la cei 20 ani ai mei ca la concertu din constanta erau si doamne la 40 de ani asa..
    am ramas surprins :)

    RăspundețiȘtergere
  31. Eu am uitat sa tin de mana. Am fost certata, acum vreo cateva luni, cand m-am plimbat prin ploaie sase statii de metrou in Londra. Am sperat ca daca vine primavara, ma dezghet. Dar e frig. Si afara ploua cu raze si cu zambete. Un dispozitiv pentru tinutul de mana stie cineva?.....

    RăspundețiȘtergere
  32. Eu mai astept primavara...inca mai are de nins o tura...abia de 1 mai poate o sa zic si eu ca a venit primavara...poate prind si marea.. :)

    RăspundețiȘtergere
  33. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  34. esti fain ca intotdeauna...poate ajung si eu sa merg pana la mare cu un motor...poate!

    RăspundețiȘtergere
  35. hahahhahahahhahhaa, e pe bune faza cu motorul si imbratisarea. hahahhaa,prima parte a articolului m-a amuzat..la a doua..m-am pierdut...

    RăspundețiȘtergere
  36. Ma bucur k intr-o Romanie plina de manelisti inca mai exista oameni valorosi kare stiu sa scrie...bv Tudor

    RăspundețiȘtergere
  37. Ce bine k ai sters commenturile alea de la "impostor" :)):D

    RăspundețiȘtergere
  38. Secretul motocicletei l-am aplicat si la mersul la cinematograf, alegand un film horror. :)

    RăspundețiȘtergere
  39. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere