[ascunde postari]
arhiva

rss | facebook | twitter | vama | contact

sâmbătă, 28 martie 2009

Nu sting lumina. Update

Sunt constient ca Earth Hour inseamna mai mult decat o solutie, un semnal de alarma. Este un fel de al douasprezecelea ceas.

De aceea nu cred ca a stinge sau nu lumina azi te defineste ca unul din cei constienti sau inconstienti.

Atata vreme cat ai inteles semnificatia gestului poti ramane cu lumina aprinsa cu conditia ca viitorul sa te transforme intr-un econom, intr-un consumator moderat.

30 de comentarii:

  1. Exact. Eu nu sting lumina azi, pt ca mi se pare gresit. Nu am cunostinte foarte avansate in domeniu, dar am senzatia ca nu e ca la apa, unde inchizi robinetul si apa ramane in conducte. Sper ca si producatorii de energie sunt pregatiti pentru "pana" asta de consum.
    In rest, incerc sa economisesc cat pot. Ideea nu e sa fii eco pentru o ora, ci toata viata ta...

    RăspundețiȘtergere
  2. Avem toti nevoie de ceva. Parerea mea e ca nu ce definim are sens ci numai ce traim.

    Imi imaginez si azi planeta ca atunci cand eram mica. Desenam copii si oameni mari tinandu-se de mana. E unul din desenele pe care le fac mereu copiilor bolnavi cand ii cunosc.

    In pavilion se va stinge lumina. Eu o sa sting lumina la randul meu. Si astfel o sa-i tin de mana si pe copiii din pavilion care o sting.

    RăspundețiȘtergere
  3. E un gest de respect pentru Mama Pamant, si nu trebuie inteles ci aplicat dupa cum doreste fiecare..
    eu la 20.30 am sa fac un spatiu sacru si am sa binecuvantez Pamantul, trimitand Iubire sa mearga unde este mai multa nevoie de ea. cine doreste sa se alature prin intentie e binevenit..cine nu , no problem..

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu e in puterea nostra sa oprim al doisprezecelea ceas si sa-l transformam in al unsprezecelea, sau al zecelea, sau, de ce nu, in primul, asa cum nu e in puterea noastra sa dam viata altfel decit prin nastere. Gesturile simbolice de credinta si solidaritate ar trebui transformate in fapte marunte si multe, dupa puterile fiecaruia; probabil de abia atunci s-ar simti o diferenta.

    RăspundețiȘtergere
  5. Draga Doina,
    tot ceea ce trimiti in Univers vine inpoi inzecit..cam astfel am creat cu totii ceea ce exista acum. Noi suntem Creatorii propriilor vieti de la nivel Spiritual pana la cel fizic.

    RăspundețiȘtergere
  6. Draga Camelia, ai dreptate; eu ma refeream la suma energiilor pe care am putea s-o construim daca am fi putin mai constienti de ceea ce presupune fiecare gind si fapta, chiar daca ele par marunte si fara importanta. Important este ca ele sa aiba vibratie pozitiva.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ganditi-va cum ar arata intreg pamantul daca toti ne-am opri o ora din alergare. Ne-am putea auzi inimile.

    RăspundețiȘtergere
  8. Sunt oameni care nu au vazut niciodata, doar au simtit si-ar da oricat sa poata sa vada timp de o ora.Doar gandindu-ne la ei am putea sa stingem lumina si timp de o ora sa simtit(ceea ce uitam sa facem in viata de zi cu zi, pt. ca suntem prea atrasi de ceea ce vedem), sa ne imaginam, sa privim cu ochiul mintii.Sunt sigura ca am avea ce descoperi!

    RăspundețiȘtergere
  9. aaa...noi o sa stingem lumina in camera (de camin) dar o sa lasam tv-ul sa ne uitam la meci...si ne strangem mai multi deci in unele camere o sa se faca economie...e better than nothing si e un inceput :) hai romania!!!

    RăspundețiȘtergere
  10. ca posesor de blog cu tendinte eco, nici eu nu consider ca a anula consumul electric fix azi si fix in acea ora spune ceva despre noi. Sunt de acord cu cine spunea sa ducem o viata cat mai eco, fireasca, mai neexagerata, mai respectuoasa fata de ceilalti si de mediul inconjurator. e cumva ca si postul: degeaba mananci strict de post daca in gand ii injuri si dispretuiesti pe toti cei de langa tine. asa si aici: degeaba stingi totul o ora daca in rest arunci mucurile de tigari pe strada, iti iei 2 masini, nu reciclezi etc.

    RăspundețiȘtergere
  11. Totusi ar putea fi un gest de solidaritate. Dar, totusi nici eu nu am stins lumina. Ca dovada ca scriu un comentariu aici.
    Putem face lucruri mai importante si care sa fie intr-adevar in beneficiul Pamantului. Nu gasesc stingerea luminii ca fiind o solutie

    RăspundețiȘtergere
  12. Bineinteles ca stingerea luminii timp de o ora nu e o solutie! Desigur ca este mult mai bine sa incercam sa reducem consumul de energie mereu, nu doar o ora pe an. Totusi, aceasta initiativa are ca scop si tragerea unui semnal de alarma, raising awareness cum s-ar spune, si din acest motiv participarea cat mai multor oameni astazi, de la 8.30 la 9.30 e importanta!

    RăspundețiȘtergere
  13. bai daca asezam si noi ora asta a pamantului undeva pe la 23 intr-o luni seara...era foarte ok, eram on! da e sambata seara si vorba ta se mai pomeneste si meciu.
    doar n-or juca aia pe nocturna...:D

    RăspundețiȘtergere
  14. am auzit k se consuma multa energie imediat dupa ce bagi iar in priza toate electrocasnicile...anul trecut stiu ca s-a stabilit ca in ora asta lipsita de energie electrica s-a consumat mai mult decat de obicei.in fine...tudor, umbla vorba ca pe 9 aprilie veti fi in targu mures, in clubul jazz...sper ca nu e doar un zvon...va asteptam!!!

    RăspundețiȘtergere
  15. ...puteai sa stingi lumina:)))cu asa rezultat

    RăspundețiȘtergere
  16. e adevarat. cand ma barbieresc... nu opresc apa dupa fiecare clatire a aparatului. nu mereu. dar sting lumina de cand ma stiu dupa ce ies dintr o incapere.imi cert prietenii cu fiecare ocazie. nu arunc sticle , hartii sau mai stiu eu ce pe jos. sunt un fel de sfant printre toti profanii astia langa care traiesc. sunt cel mai mare iubitor al planetei , dar ... oricat de putin as consuma din cele ce trebuiesc economisite , si oricat as cauta cosurile de gunoi ... tot nascator de reziduuri si consumator de de toate ma numesc. nu stiu cat de adevarata e situatia asta a planetei , dar nu imi pasa daca e adevarat sau nu. sunt sigur ca nu vreau sa aflu lucruri negative la nivelul asta , iar comportamentul econom si ponderat ar fi trebuit sa se fi instalat cu multi , multi ani in urma si nu ca rezultat al unei alarme generale de ceas 12.
    planeta , haideti sa o iubim impreuna! e mai usor asa!

    RăspundețiȘtergere
  17. Indiferent ca vrei sau nu sa stingi lumina, de la tine, mai mult decat de la alte persoane publice, sincer ma asteptam si nu cred sa fiu singura persoana, la o cu totul alta atitudine. De atatea ori te-am auzit vorbind cu nemarginita fervoare despre diverse subiecte sau idei pe care le sustineai pentru ca totul era menit sa ne faca pe noi sau ceva din existenta noastra mai buni/mai bun. Daca tu, din toata lumea, vii cu astfel de afirmatii, atunci nu ma mai mira ca altii cu o cultura muuult precara sa faca lucrurile sau sa zica lucrurile pe care le zic. P.S. Iluminatul stradal nu a fost oprit, si pana si autoritatile au inteles ca e o initiativa foarte buna, si macar pentru o ora casa poporului a avut geamurile intunecate. Era vorba doar de un gest care sa faca mai mult decat mii de cuvinte. Simplu si nu costa pe nimeni nimic, nici macar mare scofala din minunatia de confruntare a Romaniei pe terenul de fotbal. Meciuri, sa fim sanatosi, or sa mai fie! Acest moment ar fi vrut sa fie (sper sa fi si reusit) primul de o oarecare amploare, si ...daca tot crezi intr-un lucru, de ce sa nu si arati asta, Tudor?

    RăspundețiȘtergere
  18. @Mircea Badea: Crezi ca nu era deajuns daca adaugai o singura data acest comentariu?Poate ca ar fi avut efectul pe care ti-l doreai!Asa...tu singur cu manuta ta ai facut ca acest efect sa fie egal cu 0.Parca ai fi unul dintre oamenii care nu sunt bagati in seama si atunci incep sa se zbata ca pestele pe uscat, sa atraga atentia.Pacat!

    RăspundețiȘtergere
  19. Interesante multe.
    Dar sincer, as vrea sa citesc ceva..
    Ceva care cred ca ar fi cu mult mai tare.
    Asa ca,
    Tu crezi ca ai facut vreo diferenta?

    RăspundețiȘtergere
  20. Ce amuzant mi se pare, doar pentru ca tu nu vrei sa stingi lumina, nu inseamna ca si noi trebuia sa facem la fel. Am incercat sa citesc comentariile inainte de a da un raspuns. Marea majoritate te aproba fiindca sunt fete si tu esti Tudor Chirila. Te admir pentru ceea ce esti, pentru tot ce faci. Dar acum ai fost egoist. Meciul il puteai privi si cu lumina stinsa..

    RăspundețiȘtergere
  21. ah ..si inca ceva .. Elf ai mare dreptate !

    RăspundețiȘtergere
  22. Pe mine m-a prins Earth Hour la un festival de teatru...s-a stins lumina si am avut parte de o cina la lumina lumanarilor si un spectacol-lectura.Pana la urma mi-as fi dorit sa dureze mai mult de o ora.
    Poate o atmosfera de genul acesta ne invata sa economisim cu stil...daca o facem si din placere,nu doar de nevoie,avem de castigat si noi,alaturi de planeta

    RăspundețiȘtergere
  23. eu eram in oras la 8, dar am inchis luminile din casa inainte sa plec. asta oare ce inseamna?

    off-topic: tudor, sa nu uiti sa schimbi ceasul din josul paginii de blog :)

    RăspundețiȘtergere
  24. De admirat faptul ca macar esti consecvent :)

    RăspundețiȘtergere
  25. bravo, bravo, formatorule! hahahaha... nu, nu stinge nimic, esti suficient de cool ca sa nu o faci, ba mai mult, ca sa ne arati tu ca ai inteles tare bine simbolistica gestului.. mai scrie un pic, stiu fanele de 16 ani sunt dependente de rebeliunea strigata, fie ea si una un pic tarzie.. si vorba ceea, e rost de crescut traficul? nu te abtine, u got followers! (asa am si ajuns la acest post, o blogger-ita declarase cu o zi inainte de earth day ca refuza sa stinga lumina, argumentul suprem fiind meciul difuzat chiar la acea ora, pe langa orele de intuneric din vremea comunismului; a doua zi a explicat si validat..pana si tudor chirila refuza sa stinga lumina.. ei, bine, da, asa intelegem cu totii!)

    enjoy
    http://www.breathingearth.net/

    RăspundețiȘtergere
  26. Nimeni nu spune ca trebuie sa fiti eco pana in maduva oaselor, sunt deacord si cu cei care sunt impotriva acestiu...sa-i spunem trend, e dreptul vostru, Eco mai reprezinta printre altele si un pic de bun simt ...Aruncatul ambalajhelor pe langa cosul de gunoi si urinarea ( ca sa ma exprim in termeni elevati) pe trunciurile copacilor tine de educatie, nu vreau acuma sa ma abat de la subiect, ideea ste ca macar o ora pe an cred ca putem spune adio acestei ambitii daca ii putem spune asa de a nu fii eco si putem stinge lumina pentur o ora, macaro jumatate, de retinut faptul ca nu o facem ca sa aratam cine suntem si pentru noi, defapt petru natura si daca nu va intereseaza asta e ...probabil ca vor mai exista cam 5 hai 10 generatii dupaia vom disparea, gata....game over pentru ca resursele un bec stins aiz reprezinta o zi din viata stra-stra-stra-stra-stra-stra nepotilor nostri ( nu vreti sa moara nu?> totusi sunt rude cu voi ;)) .Tudor, ce crezi ca a facut Romania de la 20.30 la 21.30, eu nu iti pot raspunde caci nu le am cu fotbalul , dar presupun ca....nimic.

    RăspundețiȘtergere