[ascunde postari]
arhiva

rss | facebook | twitter | vama | contact

joi, 26 martie 2009

Traieste ca si cum cel drag ar muri maine

Traieste ca si cum ai muri maine, suna o zicatoare. Nu m-as hazarda sa-i spun proverb pentru ca nu determin o cantitate suficienta de intelepciune batraneasca in fraza cu pricina.

Dar eu vin si propun un exercitiu mult mai greu.

Traieste ca si cum cel de langa tine ar muri maine.

Mie asta mi se pare un exercitiu de-a dreptul complicat. Pentru ca presupune un filon al invataturii crestine care noua nu ni se mai preda de vreo douazeci de ani. Presupune uitare de sine, abdicarea de la orgolii cotidiene si iubire pentru aproapele tau.

E un exercitiu dur care ne pune entitatea pe locul doi. Un exercitiu in care nu pleci din pole position. Cursa este multumirea celui de langa tine. Probabil insa ca satisfactia e greu cuantificabila.

Cine poate sti cata fericire a simtit Iisus pe cruce cand l-a rugat pe Dumnezeu sa ne ierte pentru inconstienta?

Traieste ca si cum cel drag ar muri maine. Fie si pentru zece minute.

48 de comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cand nu ai pe nimeni langa tine exercitiul propus de tine nu face dact sa-ti aminteasca cat de singur esti de fapt...si nu-i usor...in nici unul dintre cazuri nu-i usor...

    RăspundețiȘtergere
  3. traieste fiecare zi ca si cum ar fi ultima dar nu uita de morala crestina...asta asa ca si o concluzie. bine, multi pun accent numai pe prima parte a dictonului..cine vrea un aparat foto sa intre la mine pe blog:) numai bine

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu voi încerca. Îmi este teamă. :-?

    RăspundețiȘtergere
  5. multi suntem prea egoisti pentru asta...traieste ca si cum ai muri maine suna mai bine...
    nu strica sa incercam, totusi...

    RăspundețiȘtergere
  6. Este foarte greu sa traiesti cu asa ceva...o spun din proprie experienta...Stii ca se va intampla si incerci sa spui tot ce nu ai spus pana atunci, dar in acelasi timp dupa ce persoana respectiva nu mai este ai senzatia ca ai scapat lucrurile esentiale...si atunci trebuie sa te resemnezi si sa mergi mai departe sperand ca ii este bine acolo unde e...
    Totusi cred ca putem incerca sa fim mai sinceri cu persoanele de langa noi pentru ca nu stim niciodata cand se duc si ne lasa fara dragostea lor...

    RăspundețiȘtergere
  7. Niciodata nu m-am temut ca as putea muri...nu m-a speriat asta.
    Ma sperie insa moartea celor din jurul meu...e prea mult...

    RăspundețiȘtergere
  8. Profesoara mea de filozofie ne zicea mereu :"Mai bine pierdeti un minut din viata,decat viata intr-un minut." Imi placea sa aud asta.

    Iar indemnul tau ar trebui luat in considerare de fiecare dintre noi.

    RăspundețiȘtergere
  9. Este o idee incredibil de frumoasa si cu nenumarate ramificatii!!!Nu m-am gandit niciodata la ea, desi ma consider o buna crestina (cand imi iese :), daca am fi perfecti, nu am mai avea nevoie de Iisus!)! Chiar este un exercitiu care merita facut, cu un pic de post, un pic mai multa rugaciune si nu numai:Dai Doamne sa castig la loto!!:)

    RăspundețiȘtergere
  10. nu am curaj sa imi exprim sentimentele. de aceea, prefer sa fac lucruri marunte care sa se exprime in locul meu. chiar de curand am facut ceva, zic eu, frumos pt o persoana draga. si mi-a placut stralucirea din ochii lui, zambetul lui, bucuria lui. toate astea provocate de mine. si il iubesc. si o sa il fac fericit, de fiecare data cand am ocazia. si sper ca aceasta ultima zi sa fie departe, foarte departe..

    p.s.: am particularizat povestea. dar, personal, fac gesturi dragute pentru toti prietenii mei. nu mi-e frica de ultima lor zi. mai degraba de a mea ultima clipa cu ei..

    RăspundețiȘtergere
  11. avem nevoie de autocunoastere mai intai.ceva ce s-ar putea spune "schimbare de punct si alineat".Sa fim seriosi,chiar sub ochii mei ce privesc lumea asta de 18 ani incoace nu vad makr o diferenta subtila in oamenii care ma inconjoara...Iar timpu care tot se scurge nu reprezinta schimbare in bine.no way.
    Avem de infruntat lumea cu armele ratiunii.pacat ca nu multi reusesc sa se foloseasca de ele..
    p.s. un fond de melodrama pe aceasta postare.
    frumos blog.

    RăspundețiȘtergere
  12. am o intrebare: daca ne-ai scris asta, daca ne-ai indrumat sa facem asta sau macar ne-ai indreptat atentia catre acest aspect al vietii, cum poti sa spui ca "Dumnezeu ne-a lasat"? cand El a vorbit prin tine atunci cand ne-ai indemnat sa ne iubim si sa ne igrijim aproapele...sau poate in melodie ne transmiti suferinta pe care o simti cand vezi ca lumea isi pierde valorile morale pe zi ce trece. astept un raspuns daca se poate.

    RăspundețiȘtergere
  13. E, intr-adevar greu sa vezi lucrurile din aceasta perspectiva. Dar, cred ca lucrurile ar capata o cu totul alta dimensiune daca le-am privi asa. Am reusi, in sfarsit, sa vedem esenta, lucrurile care conteaza si pentru care merita sa traim. Dragut post.

    RăspundețiȘtergere
  14. ma lasi ...
    sunt o mare pacatoasa.
    dar mi-e bine asa.
    am devenit asa dupa multi ani in care mi-am dat seama ca nimeni nu te va iubi mai mult decat te iubesti tu si ca nimeni nu merita sa suferi ca un prost. Nici macar cel pe care-l credeai un sfant si care asa ar fi trebuit sa fie.
    si am suferit ca un caine ... dupa care am iertat ... dupa care am inteles ... si ... in sfarsit incep sa traiesc. si asta pentru ca traiesc doar pentru mine.
    sunt aproape fericita.

    (aici vorbesc doar despre cel care ar fi trebuit sa-ti fie perechea)

    RăspundețiȘtergere
  15. si nu sunt vreo inocenta la 18 ani care are senzatia ca le-ar facut pe toate si ca stie ce-i viata. chiar am trait intens. si mai am multe de facut. si voi face.

    RăspundețiȘtergere
  16. "cursa este satisfactia celui de langa tine"
    dar merita el/ea cursa aceasta ?
    poate ca ai dreptate - e un act crestin uitat sau chiar neauzit vreodata, care ar putea fi incercat.
    sigur poti face asta, dar ar fi ca un examen la care nu vrei sa te duci, dar TREBUIE.
    si, ce-ai rezolva ?
    ai demonstrat ceva ?
    nimic
    atunci cand vei simti sa faci acest lucru, cand iti vibreaza tot corpul pentru persoana de langa tine - cred ca ar fi altceva

    RăspundețiȘtergere
  17. ce zici tu, tudor...
    e greu ... e foarte greu chiar, sa traiesti ca si cum cel drag ar muri maine!
    in decurs de doua luni mi-am pierdut bunicii: prima a murit mamaia...am promis atunci ca pentru bunicul am sa fac tot ceea ce nu am facut pentru mamaia!
    ... nu am reusit!
    nu am reusit pentru ca viata e cruda si rece...si face din tine ce vrea ea.

    RăspundețiȘtergere
  18. Nelasarea sinelui in urma duce la lepadarea de Iisus...iar lupta noastra din fiecare zi trebuie dusa impotriva sinelui...si oferirea de dragoste aproapelui..sa uitam sa ne iubim pe noi.

    RăspundețiȘtergere
  19. Mi-s tare dragi politicienii si eu traiesc in fiecare zi conform dictonului tau, dar degeaba...astia nu mor niciodata sau daca mor isi lasa progeniturile in loc... (stiu ca am tras in derizoriu gandul tau curat...sunt un neserios). Pot fi perfect dar nu e la moda(trendy).

    RăspundețiȘtergere
  20. Dar de ce sa vrei sa traiesti ca si cum cineva drag ar murii maine? hm..
    Viata suntem noi si este doar un Acum continuu..

    RăspundețiȘtergere
  21. Asculta, daca n-ai facut-o deja, Alicia Keys - Like You'll Never See Me Again
    :)

    RăspundețiȘtergere
  22. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  23. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  24. Traieste ca si cum TU ai muri maine! Era si un cantec al lui Ronan Keating: If tomorrow never comes.
    Eu asa gandesc, celor dragi mie le-ar fi suficienta dragostea pe care le-am daruit-o pana acum...?

    RăspundețiȘtergere
  25. Cand multi din cei dragi au murit ieri, inveti sa spui, sa arati cand iubesti.

    RăspundețiȘtergere
  26. Sa traiesti ca si cum cel drag ar muri maine are nuanta de aforism...E doar un ideal pe care alegi sa il urmezi desi stii foarte bine ca niciodata nu vei ajunge suficient de departe:) Iti mai amintesti de maxime atunci cand cazi cu vreo 2 trepte mai jos decat de obicei sau si mai mult- cand altcineva cade in locul tau...si ceva se schimba brusc in tine...insa pentru putin timp...pentru ca asa e omu'- se obisnuieste cu de toate si merge mai departe crezand ca asa e normal!De aceea nu suntem niciodata fericiti pentru mai mult timp- pentru ca, in momentul in care ni se indeplineste un vis, ne obisnuim mult prea repede cu noua situatie si, bineinteles, sufletul nostru are nevoie de o noi dorinte pe care sa construiasca vise. Eu ma limitez sa ii multumesc lui Dumnezeu pentru darul pe care mi l-a dat- oameni care sa misune in jurul meu, prieteni pe care sa pot sa ii sacrific cu conversatii de ore intregi (fara pauze de masa:P),oameni pe care sa ii iubesc si care sa ma iubeasca...Iar daca amintirea aforismului de fata ma va ajuta sa imi amintesc mai des asta si sa actionez in consecinta, o voi face mai des...:)

    RăspundețiȘtergere
  27. chiar e un exercitiu greu. .pentru ca toti avem orgoliu. .unii mai mult ca altii :) chiar e greu si toti suntem constienti de acest lucru. .sper doar sa putem face acest lucru. .sa rezolvam exercitiul :)

    RăspundețiȘtergere
  28. Aş putea să postez şi eu un articol despre asta ?
    E prea frumos !
    prea adevărat !

    RăspundețiȘtergere
  29. eu te intreb cati ar avea puterea sa fie ucisi pe cruce si sa spuna "Iarta-i Doamne ca nu stiu ce fac"....
    ????

    RăspundețiȘtergere
  30. gandeste-te ca el era binele. el reprezenta binele in totalitate. si pentru binele pe care il reprezenta a fost ucis...

    RăspundețiȘtergere
  31. eu in schimb gandesc altfel: daca mie imi este bine si celor din jurul meu le este bine.

    RăspundețiȘtergere
  32. am inceput sa ma gandesc la asta in momentul in care a murit, total neasteptat, mama prietenei mele -avea cancer...aveam cosmaruri cu:ce-as face eu dc intr-o zi ar muri mama mea...sincer, gandurile imi rodeau fara mila sufletul si pot spune ca intr-adevar gasesc sens mesajului tau de a-ti iubi si aprecia persoana draga atata timp cat e in viata.
    p.s.:cand spun oameni dragi-eu ma refer strict la familie-parintii,surori,frati...eventual sot/sotie copii si atat..pt mine familia e cel mai bun prieten-m-am rerereconvins

    RăspundețiȘtergere
  33. pt Horatiu:tot timpul ne rezumam sa auzim doar ce vrem noi sa auzim....este si o continuare la vers"Dumnezeu ne-a lasat sa ne facem de cap"eu cel putin o vad astfel:Dumnezeu si-a sacrificat fiul pt noi,iar noi urma sa-i fim recunoscatori pt asta.si era libera noastra alegere sa facem sau nu tot posibilul ca El sa-si vada creatia si sa fie sau nu mulumit.noi suntem cei ce alegem...si am ales...

    RăspundețiȘtergere
  34. E mai greu sa o faci in asa fel incat sa nu simta ca tu stii asta...Nu crezi?

    RăspundețiȘtergere
  35. asta este tematica din " IF ONLY" ...

    RăspundețiȘtergere
  36. Nu e intotdeauna tocmai un exercitiu de altruism. Egoistii din noi vor profita de aceasta ultima zi doar pentru a se bucura inca putin de prezenta celuilalt. Fericirea lui inseamna implicit fericirea noastra, dar nu ne hranim numai cu asta. Noi vrem totul, vrem sa ne hranim din celalalt pana ce acesta nu mai este. Vrem ca fericirea sa ne fie comuna, sa fie fericit cu noi, sa ne fericim. In definitiv, si noi murim o data cu el. Asa ca in aceasta ultima zi, ne serbam de fapt pe noi insine, fericim acea parte care nu mai poate fiinta independent de celalalt. Suntem egoisti pana la final...

    RăspundețiȘtergere
  37. pentru simplitatea acestei postari, vreau sa te numeri printre cei ce tocmai au primit in dar...un dar...o carte...."Fiecare zi, un dar al lui Dumnezeu"....gasesti fragmente si amanunte pe blogul meu...si ma retrag de la concursul cu BMW...sa nu crezi ca darul conditioneaza invitatia la spectacol...

    RăspundețiȘtergere
  38. E usor de comentat un astfel de subiect, dar mai greu e sa il traiesti personal fara sa iti dai seama. Am patit oarecum lucrul acesta. Mi-am pierdut o buna prietena aproape acum un an de zile. E trist, e dureros. Sa stii ca cel drag este in coma si nu va mai putea iesi, si totusi iti doresti din tot sufletul sa iasa, sa poti sa reconstruiesti toate clipele minunate ,dar si cele pe care le-ai gresit alaturi de ea, sa ii spui ca iti pare rau pentru fiecare secunda din viata ta si a ei ca ai facut-o sa sufere. E greu ca in ajunul bacului, cand stii ca tot ce e mai important e sa inveti sa patesti asta, sa ajungi sa nu iti mai pese ce urmeaza.
    E trist ca trebuie sa iti continui viata, ca pana la urma asa procedeaza un om normal.
    Dar golul acela din suflet, durerea provocata .. e tot acolo si nu se va schimba niciodata...Si te intrebi de ce pe ea a trebuit sa o ia El, cand avea atatea vise, atata speranta, optimism si dragoste..

    DE CE?!

    RăspundețiȘtergere
  39. nu stiu daca are vreo importanta, dar tin sa iti spun ca imi plac foarte mult fotografiile tale; cea mai simpatica e intitulata "romantism modern".

    RăspundețiȘtergere
  40. asa traiti voi, membrii trupei VAMA, pentru noi, de fiecare data, la fiecare concert.
    asa ai facut tu, pentru mine, joi. a insemnat mult ceea ce ai zis, cum m-ai rasplatit.
    multimesc.

    RăspundețiȘtergere
  41. P.S. poate treb sa pun "rasplatit" asa, dar stii tu la ce ma refer. mi-a facut placere sa va cunosc.

    RăspundețiȘtergere
  42. Dintr-o discutie de duminica, pe drumul Craiova-Bucuresti:

    "Lumea ar fi un loc mai bun daca fiecare om ar fi mai putin egoist, ar trai cel putin la fel de mult pentru cei din jur cat pentru el."

    "Deci crezi ca egoismul este boala societatii noastre?"

    "Am contemplat si alte variante, ca de exemplu vanitatea, lacomia etc. Cred insa ca toate se reduc la egoism, da. Nu sunt sigura insa ca societatea si epoca noastra au instituit monopolul."

    "OK, inteleg ca egoismul este pentru tine radacina raului. Ciudat, eu am crezut mereu ca tot ce este bun si frumos s-a nascut din egoism. Din dorinta oamenilor de a fi superiori lor insisi..."

    P.S. Scos din context, poate parea o declaratie. Nu este. Personal, eu argumentam contra egoismului. Dar recunosc ca acel argument pro, cu toate lipsurile sale, mi-a furnizat "food for thought" in cantitati deocamdata neepuizate.

    P.P.S. Sunt convinsa ca voi manca papara, dar trebuie sa spun asta: some things make much more sense in English!

    RăspundețiȘtergere
  43. Poate ne-am purta mai frumos cu ocazia asta si nu ne-am mai rani sentimentele unii altora.
    Cand il iubesti pe Iisus, il incredintezi pe cel drag in mana lui si atunci nu iti mai este teama!

    RăspundețiȘtergere
  44. este adevarat, o noua perspectiva, diferita de clasica fraza" traieshte ca si cum ai muri maine" luata drept motto de multi dintre tinerii din generatia noastra. chiar foarte interesant,multi dintre noi nu shtiu daca si-ar fi pus problema si in felul acesta, derivand de la ideea de baza ce se rezuma la 'noi' la o alta idee ce presupune in final observarea schimbarilor ce apar in viata 'celui drag'. schimbari ce presupun lucuri noi, evenimente ce aduc bucurie in viata unui prieten, schimbari cat de nesemnificative la care in final realizam ca am contribuit. fericirea oricarei persoane apropiate se poate reflecta si in propria noastra viata.

    RăspundețiȘtergere
  45. Pentru un astfel de "exercitiu" e nevoie de simplitate , de modestie , de iubire , de multa iubire , de lumina - si revin caci e inevitabil - de DUMNEZEU . Nu vom fi niciodata capabil sa "rezolvam acest exercitiu" atat timp cat noi nici nu mai stim "cine" este Dumnezeu , CINE ESTE DOMNUL ISUS ce sa mai spun de DUHUL SFANT... si da, ca sa ajungi sa`l iubesti pe Dumnezeu iti trebuie uitare . dar nu de EL ci de sine .. smerenie , duiosie ..forta si putere de a`L recunoaste , de a`ti da viata pt EL asa cum si DOMNUL ISUS s`a dat viata pt omenirea intreaga.. de abia atunci vom putea `trai ca si cum noi toti am muri maine`.... de abia de abia...

    RăspundețiȘtergere